Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest jente20
Skrevet

Noen som har opplevd det samme?

At huden på hver side av nesa er rød og litt uren?

Har ellers veldig god hud, men nesa følger jo absolutt ikke med.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for hvis jeg bruker noen slags peelingskrubb så blir jeg bare mer rød, og ikke bare resten av den dagen jeg gjorde.

Har veldig sensitiv hud, og bruker dermalogica serien.

Men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å få dette bort, er vanskelig å legge sminke over også når jeg skal noe, fordi det legger seg så rart der urenhetene er.

Det merkelige er at jeg kun får det slik på denne årstiden, har alltid tenkt at det må ha noe med kulda å gjøre, men nå er jeg på en plass hvor det er sånn høvelig varmt, så jeg skjønner ikke dette.

Noen som har noen råd eller tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også plagsomme nesevinger, knallrøde og skikkelig ruglete. Jeg lurer litt på om det er noen sprengte blodkar som gjør dem røde... men hvorfor er huden så ruglete og hva hjelper? ANyone?

Angående denne årstiden så er jo folk flest ganske bleke og da viser røde partier ekstra godt :/

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Kaster meg på denne her jeg.

Skrevet

*klamre seg fast til manic sitt skall og lurer med*

Skrevet

Kan det være mangel på fuktighet? :klø:

Eller det kan være kviser og rosacea eller couperose.

Hvilken hudtype har du, jente20?

Skrevet
Hvilken hudtype har du, jente20?

Hun skriver at hun har sensitiv hud. Årsaken til urenheten kan være så mangt; det kan for det første hende at produktene du bruker er for sterke, mangel på fuktighet, åpne porer osv. Hva med å oppsøke en hudpleier?

Skrevet

Det er ikke en form for eksem, da?

Skrevet

Både fet, normal, tørr og kombinasjonshud kan være sensitive. Derfor spør jeg. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har litt tørr hud, så det kunne jo vært mangel på fuktighet, men er det ikke litt rart da at huden akkurat der kjennes litt fet ut? Så da tenker jeg at det ikke kan være det.

Det som er så rart at hvis jeg styrer for mye med det, så kan det "spre" seg litt ut mot kinnene også.

Som Væren skrev, så kan det nesten minne litt om en eksem, da rødheten er mer visuell og plagsom enn de små urenhetene som er der.

Det ser nesten ut som en sår barnerumpe. Litt teit sammenligning, men det var det første som slo meg :wink:

Har vært hos en hudlege for å høre om hun visste om noe jeg kunne bruke/kjøpe for å gjøre det bedre, men hun visste ikke noe. Dessuten er det vel gjerne litt dyrt å bestille time for en ordentlig konsultasjon vil jeg tro?

Leste om couperose på den linken du hadde Melon, selv om jeg var helt sikker på at det måtte være noe annet. Men da jeg leste sdet som sto om kjennetegn og sånt, må jeg si at det hørtes veldig ut som det jeg har på nesevingene.

Men det sto at det oftest fremtredde på kinn, men kansje det kan være det likevel?

SÅ bra at slike forum som dette finnes, og folk som dere som tar dere tida til å hjelpe andre! Det gjør meg glad! Tusen takk

Gjest jente20
Skrevet

Jeg bruker forresten produkter som er beregnet på sensitiv hud, bla fra dermalogica. Men kansje det ikke er så bra å bruke denne på dette området?

Skal lese litt på den linken som sto her, om behandling og sånt

(var forresten meg som skrev over)

Gjest Anonymous
Skrevet

Avene ( på apotek) har en spesiell krem beregnet på couperouse. Den heter Anti- redness cream og koster et par hundre kroner.

Gjest Anonymous
Skrevet

Bruker du Daily Mickrofoliant fra Dermalokica? Det er malte maiskorn ,du styrer grovheten selv etter hvor mye vann du tilsetter. Er så mild at du kan bruke den hver dag, jej synes jeg er blitt mye bedre rundt og oppå nesen. sorte prikker blir tydliger den første tiden,men hold ut.

Gjest Gjesta
Skrevet

Vær forsiktig med peelinger og også med Daily Microfoliant, det kan gjøre vondt verre. Forsøk å smøre huden i det området med mildeste type hydrokortison i en ukes tid, og se om det forsvinner. Ellers er det lurt å bruke en fetere krem om vinteren enn ellers om året.

• 10 år senere...
Skrevet

Gammel tråd, men jeg dytter den opp da jeg lurer på det samme. Jeg har fin hud, men nesevingene er alltid røde! Frem til nå har jeg bare brukt concealer, men begynner å bli lei av å hele tiden dekke det til.

Er noen gode tips allerede i denne tråden, men siden de er 10år gamle så lurer jeg på om noen her har noe å tilføye? :) Og hvem kan behandle dette? Lege, hudpleier, hudlege?

Anonymous poster hash: 3794d...3ff

• Liker 1
Skrevet

10 år gammel tråd!

HI høres ut til å beskrive hudsykdommen Rosea.

Vurder hudlege, eller start hos fastlegen.

Anonymous poster hash: cdc50...2ec

Skrevet

10 år gammel tråd!

HI høres ut til å beskrive hudsykdommen Rosea.

Vurder hudlege, eller start hos fastlegen.

Anonymous poster hash: cdc50...2ec

Det er ikke rosea! Heller ikke eksem. Det er rett og slett bare litt tynnere hud der ser det ut som. Studerer man med forstørrelsespeil ser man mikroskopiske blodkar akkurat der.

10år gammel tråd ja, som jeg skrev i innlegget mitt så googlet jeg og bumpet denne da jeg lurer på det samme :)

Anonymous poster hash: 3794d...3ff

Skrevet

Perioral dermatitt? Det har jeg, og i begynnelsen var det først og fremst rundt nesevingene det flasset og var rødt og sårt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...