Gå til innhold

Hjelp...Nyfødt og pust... Stopper litt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen min er 6 dager. Når hun sover tungt har jeg lagt merke til at hun har noen sekunder pustestopp- brystet heves ikke-før hun puster normalt eller med små raske pust etterpå, nesten som litt hyperventilering. 

Samboer mente dette var normalt, hadde lest noe om det i et hefte på barsel. Jeg synes det er litt skummelt...Vet noen noe om dette? nesten for å våke over henne hele natten.....

Anonymkode: 20f2f...dbd

Skrevet

Jeg synes at du bør dra hos legen. Mitt barn hadde infeksjon da han ble født og pustet raskt.

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, Liliana5 skrev:

Jeg synes at du bør dra hos legen. Mitt barn hadde infeksjon da han ble født og pustet raskt.

Takk for svar! oj, hva slags infeksjon da?Hun puster bare raskt noen ganger, ikke hele tiden. Gjorde din det?

Skrevet

Jeg vet ikke hva slags infeksjon var i veien,crp var høy. Mitt barn pustet raskt nesten hele tiden.  Det gikk forbi om noen dager. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette kan være alvorlig- og så sitter du på KG!?! 

Anonymkode: f635d...ae8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Babyen min er 6 dager. Når hun sover tungt har jeg lagt merke til at hun har noen sekunder pustestopp- brystet heves ikke-før hun puster normalt eller med små raske pust etterpå, nesten som litt hyperventilering. 

Samboer mente dette var normalt, hadde lest noe om det i et hefte på barsel. Jeg synes det er litt skummelt...Vet noen noe om dette? nesten for å våke over henne hele natten.....

Ved den minste tvil om en baby eller et barns pust, så drar du rett til lege eller legevakt. Bedre en gang for mye enn en gang for lite. 

Oppdater gjerne tråden, slik at andre kan lære. 

Anonymkode: 814ea...64b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du som mamma merker at du er usikker, er redd eller synes noe er skummelt ang babyen, så MÅ du kontakte lege/sykehus. Samboeren din sier at han mener dette er normalt. Det kan være normalt for enkelte, men det betyr ikke at det er normalt for deres barn. Vi er alle forskjellige, ingen er like. 

Ta kontakt med lege, ikke sløs med tiden her inne..

AnonymBruker
Skrevet
Hei! 

Dette er en veldig fin side! :-)

Noen ganger synes jeg baby puster så ujevnt. Er det normalt den første tiden? Dype pust i magen, så pause, og så mange raske og overfladiske ved halsgropen.... Må liksom se på at baby ikke stopper å puste føler jeg. 

På føden kunne baby "dirre" litt i armene. Noen sa dette kunne komme av blodsukker. Hva kan jeg gjøre med det? Amme oftere/mindre? Er det noe jeg spiser?

Midwife og Jordmor Siri svarer: Hei!
Tusen takk for at du liker siden vår:)
Det er faktisk helt normalt med uregelmessig pust hos små babyer. Det vil gi seg etterhvert. Gamle mennesker og små babyer puster ujevnt. 
Mange mener at babyen dirrer når den tisser, tror ikke det har med blodsukkeret å gjøre, da skal det være skikkelig ustabilt, og det er det ikke hos babyer. Da ville det nok også komme andre symptomer i tillegg, så dette kan du ta med ro. 

Kos deg videre med nurket!
Vennlig hilsen jordmor Siri

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt! Hvis du ble bekymret av svarene du fikk fra andre, så burde du selvfølgelig dra til legevakt, men begge mine barn gjorde det. Skummelt og irriterendes, for jeg ble liggende og høre på om de puster, men altså normalt. Jeg sjekker puls nå istedenfor.. 

Anonymkode: ac02f...c56

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Begge mine har også pustet ujevnt som spedbarn. Kunne ligge å se på dem om natten for jeg var så redd, hadde nemlig fått vite at det ikke var farlig, men jeg synes det var svært ubehagelig.

Anonymkode: b40fa...eea

Gjest Hummel34
Skrevet

Jeg hadde sjekket det ut. For noen og i noen tilfeller normalt, i andre ikke. For spebarn skal terskelen for å ringe legevakt for å drøfte situasjonen være lav.

AnonymBruker
Skrevet

Slik var det med vår gutt, det varte i mange uker også. Pustingen hans ble sjekket opp allerede på barsel, men alt var ok! Jeg hadde GBS, så mulig de var mer påpasselige i forhold til infeksjon enn ellers. Han vibrerte også noen ganger og det var pga lavt blodsukker fordi han nesten ikke fikk i seg morsmelk, så da ga de han mme. 

Synes godt man kan ta en sjekk om man er bekymret :) 

Anonymkode: f91a2...c67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...