Gå til innhold

Vi krangler om babyens navn!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er så lei av å bruke 50% av denne graviditeten på å krangle med mannen min om navn!!

Han ønsker å kalle babyen Nora, jeg ønsker å kalle henne Tjorven.

Han nekter plent, og synes det er det styggeste navnet han har hørt. Jeg liker ikke Nora fordi det rimer på... Ja dere skjønner.

Hva gjør man når man er SÅ uenig??

Anonymkode: cf550...948

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hahaha! Hva rimer Nora på som er så forferdelig?? 

Anonymkode: 3cf2b...6d7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tjorven høres ut som en bygd i hutiheiti:P Finn et navn dere kan bli enig om.

Anonymkode: 7b416...37b

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha! Hva rimer Nora på som er så forferdelig?? 

Anonymkode: 3cf2b...6d7

Nå tuller du fælt!

Vi ble heller ikke enige på nr to sitt navn, jeg ville ha Ludvig mannen ville ha Ragnar, det måtte da bli et annet enn noen av dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man finner ett som ingen av dere har noe i mot. Vi fant ett av navnene i en rulletekst på Netflix. Så enkelt kan det gjøres. Da hadde vi lest bok med over 25.000 navn. Fant ingen. Etter å sett standup, å ledd i nesten to timer, så dukket navnet opp. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Gjøksuppe skrev:

Tjorvenora, problem løst :)

Evt. Tjora... :fnise:

Anonymkode: 0e86e...b07

• Liker 19
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nora hora. Tjorven korven. Nei fra spøk til alvor. FINN ET NYTT NAVN!

Anonymkode: a3d9b...52e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

What the F! Tjorven! Hvorfor vil en mor gi et sånt navn til barnet sitt!! :ohmy: Gi barnet et pent navn istedenfor. 

Anonymkode: 0b21b...9d4

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle barna koste seg
Unntatt Tjorven, hun lå under torven. 

Alle barna hoppet fallskjerm, unntatt Nora, hun glemte å trekke i snora. 

Anonymkode: 6fac5...8a1

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

What the F! Tjorven! Hvorfor vil en mor gi et sånt navn til barnet sitt!! :ohmy: Gi barnet et pent navn istedenfor. 

Unnskyld at jeg spør men hva er galt med Tjorven da? Jeg har gode minner fra Astrid Lindgrens verden og Vi på Saltkråkan spesielt. Synes Tjorven er søtt, kult og annerledes, jeg elsker navnet og har alltid gjort det. Det gir meg assosiasjoner til sommer, sjø, svenske skjærgården, barn, lek og 70talls idyll... Jeg godtar ikke noe annet navn enn det.
Mannen har Nora, Embla og Sanna på sin liste, med Nora på absolutt første, langt over de andre.
Jeg vil ikke ha noen av dem, det er helt uaktuelt.
Tjorven, eller til nød Madicken, noe han også blånekter på......

Vet ikke hva vi skal gjøre.

Anonymkode: cf550...948

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tjorven må være et av de styggeste og mest absurde jentenavnene jeg har hørt. Håper virkelig TS spøker.

Finn et nytt, pent, jentenavn.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på mannen din sitt parti. Syns hans navneforslag var mye finere. 

Men om ingen av navnene frister så må dere begge finne noen nye alternativer. Om det er så viktig at navnet kommer ut fra Astrid Lindgrens verden så har dere mange navn å velge i. Men du må nesten være villig til å møte han på midten.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Jeg godtar ikke noe annet navn enn det." 

Dere er TO om dette barnet og to om forholdet. Skjerp deg kvinne! Hva er galt med din type dame som forventer at mannfolka skal føye seg etter deres ønsker "bare fordi"?! Tristeste jeg har hørt. 

Anonymkode: 7c6dd...192

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven var jo ikke hennes egentlig navn da, det var et kallenavn. 

Så uansett hvilket navn ungen får, kan du alltids bruke kallenavnet Tjorven.. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere er to om ungen. Da må dere begge legge fra dere ønskelistene deres og finne et alternativ SAMMEN. Det er like mye hans barn som ditt, herregud. Snakk om eiesyke! Også for noe så dumt som et navn, herlighet.. Hvis dette er en stor konflikt hos dere har dere det vel egentlig ganske ålreit sammen..?

Stakkars, stakkars barn som blir oppkalt etter seriefigurer, filmkarakterer og den slags. Bare fordi DU har en Astrid Lindgren-obsession og tviholder på gustne minner fra 70-tallet betyr ikke det at mannen din har det, eller at ungen kommer til å få det. Like lite som at du nødvendigvis skal elske navnet Nora. Dette går begge veier. Er man to om noe må man jekke seg til hverandre. Gi ungen et navn som ikke er fullstendig ute på viddene, og som ikke gjør henne til et totalt utskudd.

Nå er det jo såpass mange som kaller ungene sine de rareste navn at det skal vel strengt tatt en del til, når ungen begynner i klasse med Cassandra Nattfiol, Nathaniel Leander William og Solstråle Amalie, men likevel. Det er ikke om å gjøre å være verst!

Anonymkode: d8633...80e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...