Gå til innhold

Studenter fra livets harde skole

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ber dere stoppe å skrive det på Facebook. Ser gang på gang at det er aldrende mennesker som er bitre på systemet og innvandrere som presterer å skrive noe så flaut ut på Facebook. Jeg vet at dere ikke er de mest intelligente menneskene som lever, men dere trenger da ikke å bekrefte det.

Anonymkode: 61e1d...b67

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig synes jeg det er litt småfrekt å bestemme hvilken skole jeg har gått på..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme as. Livets harde skole, som om du studerer så mye hardere enn andre. Du vet ikke hva andre må slite med. 

Anonymkode: 152eb...fba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det et problem for deg, TS? Det spiller da vel ingen rolle for deg om man har gått Livets Skole eller Sogn VGS eller NTNU. 

At det er litt "harry" å skrive det på FB er så, men det er da vel ikke noe å henge seg opp i sånn at du velger å gå på KG for å skrive et innlegg om det?

Og hva får deg til å tro at de du blir provosert av på FB henger på KG? Hva om du hadde sagt det til de personene det gjelder i stedet? Da hadde det vært mer verdt. 

Anonymkode: 91381...6c8

• Liker 3
Skrevet

Om man oppgir Livets Harde skole som utdanning, betyr ikke det at man er dumme, bitre Navere som hater barnevernet, innvandrere og AP.

Man har bare ikke nødvendigvis det samme behovet for å legge ut hele CV'en på Facebook. Og er ikke like selvhøytidelig som TS.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

At du blir flau over noe du leser på nett, er da ditt problem med dine følelser, og ikke andres problem. Jeg har ingen problem med "livets harde skole", eller bitterhet for den saks skyld. Mennesker er da ikke pålagt å leve livene sine til mitt velbehag. 

Anonymkode: 099e9...9cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som skriver "livets harde skole" hvis de har en ordentlig utdannelse. Da skriver man enten noe om hva man har, eller ingenting. Det er bare dem med mindreverdighetskomplekser som bruker den frasen.

Anonymkode: 51dc9...a01

• Liker 20
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som skriver "livets harde skole" hvis de har en ordentlig utdannelse. Da skriver man enten noe om hva man har, eller ingenting. Det er bare dem med mindreverdighetskomplekser som bruker den frasen.

Eller hva med...privat profil? Man trenger ikke legge ut hvilken skole man har gått på, hvor man jobber osv på facebook😉

• Liker 2
Skrevet

Det er jo bare å innse at enkelte mennesker tilhører bermen og at man ikke bør menge seg eller assosiere seg med dem.

Vi må jobbe litt aktivt med å få klasseskiller i Norge slik at oppegående mennesker kan slippe unna slikt pakk.

Send dem til India på yogatur, og avbestill returbilletten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ber dere stoppe å skrive det på Facebook. Ser gang på gang at det er aldrende mennesker som er bitre på systemet og innvandrere som presterer å skrive noe så flaut ut på Facebook. Jeg vet at dere ikke er de mest intelligente menneskene som lever, men dere trenger da ikke å bekrefte det.

Du må prøve å forstå. Livets harde skole betyr at man har vært med på mye. Svært mye, på godt og vondt. Ut fra dette har man da bygget opp en livserfaring som er mye mer verdt enn utdannelsen sjokoladeguttene på Blindern har.

Med livets harde skole menes opplevelser og erfaring. I hva livet kan by på in real life.

Anonymkode: 2e365...f72

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må prøve å forstå. Livets harde skole betyr at man har vært med på mye. Svært mye, på godt og vondt. Ut fra dette har man da bygget opp en livserfaring som er mye mer verdt enn utdannelsen sjokoladeguttene på Blindern har.

Med livets harde skole menes opplevelser og erfaring. I hva livet kan by på in real life.

De aller fleste som tar en utdanning går livets harde skole også... Det er litt uunngåelig, de fleste lærer mens de lever. 

Anonymkode: 18262...af6

• Liker 20
Gjest NotNaomi
Skrevet
20 timer siden, Neket skrev:

Om man oppgir Livets Harde skole som utdanning, betyr ikke det at man er dumme, bitre Navere som hater barnevernet, innvandrere og AP.

Man har bare ikke nødvendigvis det samme behovet for å legge ut hele CV'en på Facebook. Og er ikke like selvhøytidelig som TS.

Et svar jeg liker :-)

Var på fb for noen år siden,og en skrev dette som utdanning.

Denne sommeren har jeg tilfeldig truffet henne flere ganger. Vi har tatt et måltid,kaffe og kald utepils.

Et av de mest interessante og morsomme personer jeg har møtt. Og reflektert! Men nei, livet hennes har ikke vært lett. Hjelp. Jeg hadde klikka for lengst tror jeg.

Hun er både smart og kreativ. Og hun ser gleden i ironi . Eller nytten. Alt etter som.

:-D

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde lenge tenkt å skrive dette som min "skole" for at facebook skulle slutte å gi meg varsler om å oppdatere hvilken skole jeg har gått på. Helt til jeg så hvor mye sett ned på dette var. 

Ja,jeg kommer fra filleproletariatet - jeg er ikke mindre verdt av den grunn.

Anonymkode: 2ff01...135

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De aller fleste som tar en utdanning går livets harde skole også... Det er litt uunngåelig, de fleste lærer mens de lever. 

Jada, de ønsker å tro dette. Men jeg snakker om de som har vært nede på den dypeste bunnen og sette seg rundt der nede, samt vært på toppene og kjent vinden der oppe også. Disse kan titulere seg som elever på livets skole.

Dette tar noen gode år å bli utdannet i...

Dagens ungdom er ikke i nærheten av å bli tatt opp på livets harde skole engang. Samfunnet er alt for godt til det i dag.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jada, de ønsker å tro dette. Men jeg snakker om de som har vært nede på den dypeste bunnen og sette seg rundt der nede, samt vært på toppene og kjent vinden der oppe også. Disse kan titulere seg som elever på livets skole.

Dette tar noen gode år å bli utdannet i...

Dagens ungdom er ikke i nærheten av å bli tatt opp på livets harde skole engang. Samfunnet er alt for godt til det i dag.

Så omvendt snobberi altså. Du tror ikke at de som faktisk har en utdanning også kan ha hadt harde liv med topper og bunner, men flyter avgårde på vindstille vann? Til informasjon, livets bølgedaler treffer faktisk alle ganske så tilfeldig, det er ikke slik at man blir forskånet av å ha en Mastergrad. Eller mener du at man må ha oppnådd en viss alder før man skryte på seg å ha levd litt? 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp slike folk man burde ansette i helsevesnet, rusomsorgen, barnevernet og i skolen. Hvorfor? Den kan du tygge litt på.

Anonymkode: b0e2e...b6e

Skrevet (endret)

Kanskje det er fordi at de har behov for å markere, at de på en måte, også har gått en slags skole? Om man har litt dårlig selvtillit fra før av, så kan det kanskje være sårt å se alle som har gått mange år på universitet, mens en selv ikke har vitnemål fra ungdomsskolen?

Endret av SesameStreet
Skrivefeil
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Livets harde skole: Først leksksjon: Bruk ALLTID caps lock. Andre leksjon: Det kan aldri bli for mange utropstegn.

Da kan du avansere til Livets knallharde skole: Første leksjon: Lære hvordan du kan få enhver debatt til å omhandle innvandring.

Diplom! Hurra!!

Anonymkode: 00d1d...baa

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Livets harde skole: Først leksksjon: Bruk ALLTID caps lock. Andre leksjon: Det kan aldri bli for mange utropstegn.

Da kan du avansere til Livets knallharde skole: Første leksjon: Lære hvordan du kan få enhver debatt til å omhandle innvandring.

Diplom! Hurra!!

Anonymkode: 00d1d...baa

Sånt som dette over er grunnen til at jeg ikke vil ha LHS på min facebook. 

Anonymkode: 2ff01...135

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet om flere med høy utdanning som skriver LHS fordi de f eks har slitt i livet og er lei av å måtte skjule at livet er hardt. Det er ikke sunt om alle skal gå rundt å si at livet er flott når det ikke er det. 

Anonymkode: dc614...724

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...