Gå til innhold

Tips til intervalltrening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte jeg skulle kjøre litt intervalltrening i kveld i en bakke jeg har i nærheten her. Hvordan gjør dere intervalltrening deres? 

Anonymkode: 87174...593

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er ny med intervalltrening er det greit å ha korte intervaller. Lettere å vite hvor mye man skal gi da enn ved lengre intervaller. 

AnonymBruker
Skrevet

Pulsbelte og løp/gå oppover i hvertfall 3-4 min. Hjertet trenger minst ett minutt for å få fyllt opp hjertet maksimalt pr/slag.

Anonymkode: 5a400...df7

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pulsbelte og løp/gå oppover i hvertfall 3-4 min. Hjertet trenger minst ett minutt for å få fyllt opp hjertet maksimalt pr/slag.

Fylt opp hjertet maksimalt med blod/pr/slag. Skulle det stått.

Skrevet

Sjekk gjerne ut NTNU sitt 'kom i form'-program.

AnonymBruker
Skrevet

Takk :) jeg har bare pulsklokke som tar pulsen på håndleddet, går det greit? Har ikke brukt den så mye. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) jeg har bare pulsklokke som tar pulsen på håndleddet, går det greit? Har ikke brukt den så mye. 

Til mosjonistbruk er det nok bra nok. Prøv gjerne å finne ut makspulsen før du går i gang seriøst.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenker drag på 2 min og kanskje 6 drag holder for en nybegynner. Jeg kjører selv 4x4 og 4x3 og har veldig god kondisjon og det er tungt altså.. 

Anonymkode: 19340...54c

AnonymBruker
Skrevet

Prøv tabata. Det er bra i motbakke, men bakken må være litt lang. Det går ut på at du løper alt du kan 20 sek og hviler 20 sek. Gjenta åtte runder, altså fire minutter. Det er helt grusomt, men veldig effektivt. Husk at du må ta i alt du klarer hvert eneste drag, ellers får du ikke effekten.

Anonymkode: beece...7be

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ideellt med pulsklokke som tar pulsen på håndleddet. Den blir ofte veldig unøyaktig, men hovedproblemet er at den har alt for lang forsinkelse på når den måler pulsen, og når den viser den. Når du trener korte intervaller, trenger du å se pulsen NÅ, ikke snittpulsen over de siste par minuttene. 

Anonymkode: 6d6e5...48e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...