Gå til innhold

Dere menn som chatter i evigheter!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjør dere det? Altså ikke spør om å treffes isteden? Hvor lenge tenker dere å holde på med chattingen?

Jeg vet at jeg også kan spør ut og har gjort det flere ganger, men jeg har aldri hatt kjemi med de mennen ettersom jeg foretrekker en skikkelig MANN som er trygg og selvsikker og rør å be meg ut. Det må være litt tak i han og han må gjerne føre ann.

Hvis dere men tenker og ønske det samme  om en dame så skriv det gjerne her, for da vet jeg at jeg bare kan avslutte kontakten med det samme slik at vi begge får det vi foretrekker.

Anonymkode: 296fc...384

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg og min (soon to be) samboer ble det til at vi snakket i en mnd fordi han uansett skulle på en festival her, så det ble rett og slett enklere sånn, så kunne han trekke seg tilbake til sine venner og jeg til mine hvis det ikke passet mellom oss :) men vi ville så klart møttes før hvis vi hadde bodd nærmere hverandre. 

Anonymkode: 5d288...115

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg og min (soon to be) samboer ble det til at vi snakket i en mnd fordi han uansett skulle på en festival her, så det ble rett og slett enklere sånn, så kunne han trekke seg tilbake til sine venner og jeg til mine hvis det ikke passet mellom oss :) men vi ville så klart møttes før hvis vi hadde bodd nærmere hverandre. 

Anonymkode: 5d288...115

Ja dere hadde jo en konkret praktisk grunn, så det blir noe helt annet. Sånn har det ikke vært her.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ikke siler så er det ikke tid til å gjøre annet enn å gå på dates!

Anonymkode: 3ad0b...929

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror mange er nervøse for å snakke sammen i real life og heller prøver å bli kjent over nett først. Det har sine fordeler og ulemper. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Arcturus skrev:

Jeg tror mange er nervøse for å snakke sammen i real life og heller prøver å bli kjent over nett først. Det har sine fordeler og ulemper. 

Ja, det jeg ofte har opplevd med dr som vil chatte i eveigeheter, er de lite selvsikre hvor jeg føler meg mer som mammaen deres eller støttekontakt. Med andre ord så får det ikke frem følelsene i meg. Jeg faller for dem som vet hva de vil og viser det 😎

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det jeg ofte har opplevd med dr som vil chatte i eveigeheter, er de lite selvsikre hvor jeg føler meg mer som mammaen deres eller støttekontakt. Med andre ord så får det ikke frem følelsene i meg. Jeg faller for dem som vet hva de vil og viser det 😎

Dra på byen og finn deg en sånn fyr. Men ikke kom klagende at han ikke snakker så mye med deg, eller tar seg bryen om å bli bedre kjent med deg.

Anonymkode: 3ff06...dae

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dra på byen og finn deg en sånn fyr. Men ikke kom klagende at han ikke snakker så mye med deg, eller tar seg bryen om å bli bedre kjent med deg.

Anonymkode: 3ff06...dae

De snakker jo og blir kjent på date isteden for over en pc skjerm da. En gang må man jo møtes å se om det et kjemi også, ikke bare tekst.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker menn som bruker lang tid på å bli kjent først jeg :) chat eller telefonsamtaler i månedsvis. Da vet jeg at han bryr seg om meg og ikke bare er en som vil møtes fortest mulig for å få avgjort raskest mulig om han får fitte eller ikke.

Anonymkode: 25d55...0ad

• Liker 3
Skrevet

Min kjære pratet jeg med over nett-skype,telefon, sms, you name it i nesten 2år før det faktisk ble oss :) 
Var superkleint i starten og mange dager hvor vi nesten ikke pratet :fnise: 
Men begge var vel litt sjenert.
Jeg liker tekst bedre enn en samtale også =) 

De folka jeg har møtt som jeg bare har pratet med i 2-3måneder, de har jeg ikke hatt kjemi med heller.
Og de mannfolka som hinter etter å møtes etter å ha chattet under 1 uke...
De gidder jeg ikke å møte for 99% av de, er bare ute etter EN ting. -Iallefall er det det jeg har inntrykket av og kjære vene, jeg GIDDER ikke å kjøpe en flybillett bare for å møte en jeg har pratet med i 2-3 dager ;)  

• Liker 3
Skrevet

Siling. Rett og slett siling. Er litt lei av å gå på meningsløse dater som ikke fører noe sted. Men det virker som at mange damer ikke gidder å gjøre sin del for å holde samtalen i gang. Helt greit, da slipper jeg å kaste bort tid på dem.

• Liker 1
Skrevet

Jeg spør selv jeg om det ikke kommer noen forslag. Men jeg foretrekker å møtes relativt snart etter at vi begynner å chatte, for den kjemien man tror man har via chat kan være noe helt annet når man møtes i virkeligheten. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gjør dere det? Altså ikke spør om å treffes isteden? Hvor lenge tenker dere å holde på med chattingen?

Jeg vet at jeg også kan spør ut og har gjort det flere ganger, men jeg har aldri hatt kjemi med de mennen ettersom jeg foretrekker en skikkelig MANN som er trygg og selvsikker og rør å be meg ut. Det må være litt tak i han og han må gjerne føre ann.

Hvis dere men tenker og ønske det samme  om en dame så skriv det gjerne her, for da vet jeg at jeg bare kan avslutte kontakten med det samme slik at vi begge får det vi foretrekker.

Det kan hende du er et unikum. Men de aller fleste damene jeg har holdt på med på Tinder har brukt flere uker på å mote seg opp til å treffe meg. Vet at andre menn har opplevd det samme.

Anonymkode: 8de0e...ca6

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, smilo skrev:

Jeg spør selv jeg om det ikke kommer noen forslag. Men jeg foretrekker å møtes relativt snart etter at vi begynner å chatte, for den kjemien man tror man har via chat kan være noe helt annet når man møtes i virkeligheten.

Spør du alle du prater med, eller gjør du en viss siling gjennom chatten (regner selvfølgelig med det siste :) )?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Chibi skrev:

Min kjære pratet jeg med over nett-skype,telefon, sms, you name it i nesten 2år før det faktisk ble oss :) 
Var superkleint i starten og mange dager hvor vi nesten ikke pratet :fnise: 
Men begge var vel litt sjenert.
Jeg liker tekst bedre enn en samtale også =) 

De folka jeg har møtt som jeg bare har pratet med i 2-3måneder, de har jeg ikke hatt kjemi med heller.
Og de mannfolka som hinter etter å møtes etter å ha chattet under 1 uke...
De gidder jeg ikke å møte for 99% av de, er bare ute etter EN ting. -Iallefall er det det jeg har inntrykket av og kjære vene, jeg GIDDER ikke å kjøpe en flybillett bare for å møte en jeg har pratet med i 2-3 dager ;)  

Skyp og telefon blir jo noe annet igjen, det får man et er mer reelt inntrykk av den andre en bare tekst.

Selv dater jeg kun folk i samme by som meg, så det er lett å stikke ut å ta en kaffe, men det er klart det blir annerledes om det er flybilletter involvert 😊

Skrevet
5 minutter siden, sjonkelrolf skrev:

Spør du alle du prater med, eller gjør du en viss siling gjennom chatten (regner selvfølgelig med det siste :) )?

Jeg merker jo via chat om jeg er interessert i å møtes. Hvis jeg ikke ser for meg å må møtes, så kan jeg jo likegodt droppe chattingen også.

Skrevet
Akkurat nå, smilo skrev:

Jeg merker jo via chat om jeg er interessert i å møtes. Hvis jeg ikke ser for meg å må møtes, så kan jeg jo likegodt droppe chattingen også.

Man gjør det, ja. Både gjennom meldinger, men også forsåvidt på hvor "ivrig" motparten er etter å svare. F.eks, hvis det går et helt døgn fra jeg sender melding til jeg får et svar tilbake forteller det meg at motparten ikke er spesielt ivrig. Ser da i så fall hvor langt det går, men kan også finne på å la det gå et døgn fra hun svarer til jeg sender svar. Eller evt. bare takke for meg og ønske henne lykke til videre i det øyeblikket interessen har forsvunnet fullstendig.

Skrevet
3 minutter siden, sjonkelrolf skrev:

Man gjør det, ja. Både gjennom meldinger, men også forsåvidt på hvor "ivrig" motparten er etter å svare. F.eks, hvis det går et helt døgn fra jeg sender melding til jeg får et svar tilbake forteller det meg at motparten ikke er spesielt ivrig. Ser da i så fall hvor langt det går, men kan også finne på å la det gå et døgn fra hun svarer til jeg sender svar. Eller evt. bare takke for meg og ønske henne lykke til videre i det øyeblikket interessen har forsvunnet fullstendig.

Er det et gjentakende problem at man ikke får svar før det har gått lang tid så anser jeg motparten for å være uinteressert. Hvis det er logiske grunner for stillheten så mener jeg at man kan si fra om dette. Det tar så lite tid å skrive en melding at man må kunne forvente svar innen noen timer. Mulig det finnes noen som holder på slik for å nyte oppmerksomheten, men for meg vil det kun gi frustrasjoner og overtolkning. 

Det samme gjelder forresten etter første date. Det bør ikke gå for lang tid før man hører fra den andre, for det tolker jeg som en stille avvising. ( Så fremt man ikke allerede har avtalt noe annet) F.eks så var jeg på første date i kveld. Han hadde en avtale med en kompis etterpå, så jeg forventet ingenting i kveld. Allikevel har jeg hørt fra ham flere ganger allerede, Det tolker jeg meget positivt. :)

• Liker 1
Skrevet

Det er jo stor forskjell på å snakke med noen på nett og å snakke face to face, men det et enkelte likhetstrekk likevel. Man merker om noen er passiv. Da er man som regel passiv irl også. 

Jeg tror man rett og slett må bruke magefølelsen litt her. Det er ikke nødvendigvis alltid lurere å møtes etter en uke, eller å prate inn i uendeligheten. Men, det kan også ødelegge noe potensielt bra å møtes før man egentlig vet noe som helst om hverandre. Kanskje personen du treffer har stor diskrepans mellom "on stage" og "off stage" personlighet. Noen har veldig fasade, en mur. Hva enn man vil kalle det. Det kan være fint å bli kjent over nett dersom man har vanskeligheter med å koble raskt med fremmede. 

Når det hjelper denne 'kjemien' tror jeg at den har potensiale til å lure oss. Hvis vi lytter kun til hva vi føler kan ting fort bli veldig fysisk orientert. Det er ikke nødvendigvis noen vinnerformel. Da ender vi ofte opp med noen som går like raskt inn som de forsvinner ut igjen. Fordi, kjemi er enklest å få med noen som er utadvendt, sjarmerende, med glimt i øyet og smilet på plass. Det betyr ikke at følelsene er ærlige, eller at kjemien er unik. Det kan også være falskt og at biologien lurer oss. Det man jo leter etter, eller burde lete etter, er den kjærligheten som er ekte. Jeg sier ikke at det må være med en mutt og sjenert fyr som ikke smiler, men at kanskje man bør vurdere flere sider av det å bli kjent med et fremmed menneske. Når jeg elsker kjæresten min stikker det dypere enn noe jeg kunne bestemt meg for etter to-tre dater. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, sjonkelrolf skrev:

Siling. Rett og slett siling. Er litt lei av å gå på meningsløse dater som ikke fører noe sted. Men det virker som at mange damer ikke gidder å gjøre sin del for å holde samtalen i gang. Helt greit, da slipper jeg å kaste bort tid på dem.

Ikke noe kritikk til deg, for jeg vet ikke hvordan du kommuniserer, men jeg opplever ofte at samtalen dør ut, altså at temaene går i det samme og da dabber min interesse av til å holde samtalen i gang. Det er hvis jeg bare får standard spørsmål gang på gang, og senere bare "har du hatt en fin dag i dag? " "bra helg?" osv. Boooring.....Fyren kan være interessant han, men det gir meg ikke noe utbytte å svare på sånne ting.

Anonymkode: 25d55...0ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...