Gå til innhold

Hvorfor legger jenter ut lettkledde bilder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakker ikke om modeller, men om "vanlige" jenter som ikke jobber som modell. Jeg legger merke til dette på Facebook og Instagram at det er så mange jenter som legger ut bilder seg selv, gjerne i undertøy eller bikini med puppene klint oppi kamera. Bilder med trutmunn osv. Er det et bekreftelsesbehov pga dårlig selvtillit eller god selvtillit? Vi har jo så høyt fokus på utseende og sex idag, så det virker som så mange fokuserer på dette.

Anonymkode: a6672...e5d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får spørre. Folk gjør ting av ulike grunner. Har selv ikke møtt på dette problemet på Facebook og Insta, så min umiddelbare tanke at grunnen til at du opplever at det er så mange som gjør det kommer av at du kanskje har en del til felles med dem og derfor har unormalt mange i din omgangskrets eller at du selv aktivt oppsøker dem.. Har hørt om folk før som klager over en konkret type bilder på tross av de mer eller mindre bare følger folk som legger ut nevnte bilder.. 

Anonymkode: 960d5...924

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker ikke om modeller, men om "vanlige" jenter som ikke jobber som modell. Jeg legger merke til dette på Facebook og Instagram at det er så mange jenter som legger ut bilder seg selv, gjerne i undertøy eller bikini med puppene klint oppi kamera. Bilder med trutmunn osv. Er det et bekreftelsesbehov pga dårlig selvtillit eller god selvtillit? Vi har jo så høyt fokus på utseende og sex idag, så det virker som så mange fokuserer på dette.

"Vi har jo så høyt fokus på utseende og sex idag, så det virker som så mange fokuserer på dette":hoho:.

Som: "Vi har et høyt forbruk i dag, så det virker som om mange har et høyt forbruk". Eller "Det er kaldt i dag, så det virker som det er kaldt i dag":hoho:

Anonymkode: e719d...1f0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvdiggere

Anonymkode: 03866...839

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oppmerksomhetsbehov

Anonymkode: de607...4ea

• Liker 2
Skrevet

Spørs hva du mener er lettkledd da. En klagde over at noen gikk i kort skjørt, som da rakk til under anklene. Det syns de var lettkledd.

Noen synes bikini er lettkledd. Det kommer an på øyet som ser. Når det er sagt: mange har lagt ut bilder av ganske mange fine profilbilder av flere på Instagram. Jeg tror ikke de har godkjent et hav av profilbilder. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på det som et stort behov for bekreftelser og usikkerhet. 

Anonymkode: 27635...95c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det når jeg var yngre fordi folk slut-shamet så fælt og var så utrolig dirskriminerende/mobbende mot folk som skilte seg ut/kledde seg på en viss måte, hadde spesifikke meninger o.l. Var kun 2 profilbilder jeg la ut, hvor jeg hadde en del kløft. Utrolig hvor fort det ble satt ut rykter i etterkant i den lille byen jeg var fra. Janteloven lenge leve. Var dog i hovedgrunn pga en "Venninne" som beskylte meg for å være hore, når kjæresten hennes tok meg på rompa. Så la ut et kløftebilde for å irritere henne. Ikke nok med at jeg ble sekuelt trakkasert av kjæresten hennes, men at jeg fikk skyld for det i etterkant gjorde meg lei meg og sint, så reagerte slik som en irrasjonell såret 18 åring reagerer = dumt. 

Har aldri falt meg inn å legge ut noe med kløft siden den gang da, så det er sagt. Var jo litt korttenkt og overfølsom som 18 åring. :fnise:

Anonymkode: c7be7...3fc

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke en eneste venn på facebook som har gjort dette, og jeg har 1500 venner der. Kanskje du bør revurdere hva slags mennesker du omgås?

Anonymkode: 4682f...933

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk har forskjellige grunner. De fleste gjør det nok fordi de syntes bildet er fint og har ikke noe videre tanke eller mål med det.
Man legger jo stort sett ut bilder man syntes er fine enten det er av seg selv eller himmelen eller en blomst.
Noen gjør det fordi de blir avhengig av kommentarer og likes (på samme måte som en meme-side kan bli avhengig av å poste flere og flere memer) , og andre gjør det fordi de er usikre på seg selv og trenger bekreftelser.
Ser forsåvidt fler menn som legger ut bar overkropp bilder fra strand, festival eller poserende ved en bil, enn kvinner på facebook i undertøy.

Anonymkode: 6b993...4bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er det som drar likes. Likes = penger

Anonymkode: 8737d...1ce

Skrevet

Folk mangler gode forbilder som kan fortelle hvor det er greit å trekke opp grensene. Folk vet ikke hva som burde være normalen lengre. Slik blir det når grenser hele tiden skal flyttes. Jeg gleder meg til at puritanismen kommer tilbake som siste retrotrend. Jeg ser frem til at det blir kult å kle på seg og være litt normalt høflig igjen. Det kommer tilbake igjen om en stund. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser på det som et stort behov for bekreftelser og usikkerhet. 

Anonymkode: 27635...95c

enig

Anonymkode: 2fd8d...710

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke en eneste venn på facebook som har gjort dette, og jeg har 1500 venner der. Kanskje du bør revurdere hva slags mennesker du omgås?

Anonymkode: 4682f...933

ganske utbredt er det..mange usikre mennesker der ute

Anonymkode: 2fd8d...710

Skrevet

Fordi der er populært.

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner har siden tidenes morgen hatt et behov for å vise seg frem.

Anonymkode: 2ed8f...409

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skyldes selvfølgelig det sterke seksualiserte kroppsfokuset som ligger i dagens kultur og som spesielt ungdom opplever. Målet over alle mål er å være seksuelt attraktiv. Hvis man har en sund eller en god kropp så er det ikke interessant hvis man ikke samtidig er seksuelt attraktiv. Målet blir dermed å legge ut bilder for å få en bekreftelse på at man er seksuelt attraktiv.

Anonymkode: fd715...241

• Liker 1
Skrevet
På 30.6.2017 den 6.44, AnonymBruker skrev:

Kvinner har siden tidenes morgen hatt et behov for å vise seg frem.

Anonymkode: 2ed8f...409

Hvordan vet du det? Var du der? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...