Persephone Skrevet 28. juni 2017 #1 Skrevet 28. juni 2017 Jeg tok nye piercinger for et par dager siden, men studioet jeg gikk til er to timer unna der jeg bor med tog. Jeg burde jo egentlig dra til etterkontroll og få skiftet smykker om et par uker, men det er fryktelig langt å dra og kommer til å koste meg et par hundre i togbilletter. Er det mulig å dra til et annet piercingstudio og få dem til å sjekke over piercingene og bytte smykker? Jeg kommer jo til å betale for nye smykker, så det blir jo ikke som at jeg får gjort ting hos dem gratis.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #2 Skrevet 28. juni 2017 Hva slags piercing tok du? Det tar mange uker - stort sett flere uker før en piercing har helet slik at man kan bytte smykke. I brusk i øret tar det feks minimum 6 mnd. Anonymkode: 8dae5...62a 1
Persephone Skrevet 29. juni 2017 Forfatter #3 Skrevet 29. juni 2017 På 28.6.2017 den 17.28, AnonymBruker skrev: Hva slags piercing tok du? Det tar mange uker - stort sett flere uker før en piercing har helet slik at man kan bytte smykke. I brusk i øret tar det feks minimum 6 mnd. Anonymkode: 8dae5...62a Daith. Men det jeg fikk beskjed om var at jeg skulle komme inn om et par uker og bytte smykket til noe mindre. Det er jo ikke bra å gå med for stort smykke, men det er heller ikke noe man kan bytte selv. Tror ikke jeg kunne bytta piercing der selv uansett.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #4 Skrevet 30. juni 2017 Så tidlig i helingsprosessen er det feil å bytte smykke uansett. Piercing bør få mest mulig ro i ca 6 mnd. Jo mer det pilles og styres jo lenger tid tar det. Bytter du smykke (selv de de gjør det) nå vil det irritere det lille som allerede har grodd så er du på scratch. Anonymkode: 8dae5...62a
Persephone Skrevet 30. juni 2017 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Så tidlig i helingsprosessen er det feil å bytte smykke uansett. Piercing bør få mest mulig ro i ca 6 mnd. Jo mer det pilles og styres jo lenger tid tar det. Bytter du smykke (selv de de gjør det) nå vil det irritere det lille som allerede har grodd så er du på scratch. Anonymkode: 8dae5...62a Jeg er klar over det. Det jeg fikk beskjed om av pierceren var å få byttet til et kortere smykke etter 2 uker, når hevelsen har gått ned, så det ikke utvikler seg keloider. Jeg har planer om å vente en del lenger enn 2 uker da. Men spørsmålet er uansett om det er greit å få bytta smykker et anna sted enn jeg tok piercingene? Samma om det er uka etter jeg tok dem eller et år etter ...
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #6 Skrevet 30. juni 2017 Selvfølgelig kan du bytte hvilket sted du vil. Men det er vel bedre å ringe steder nær deg enn å spørre her. Hvis bytte av smykket er inkludert der du tok den, må du betale for smykke på nytt sted. Anonymkode: 8dae5...62a
Persephone Skrevet 30. juni 2017 Forfatter #7 Skrevet 30. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig kan du bytte hvilket sted du vil. Men det er vel bedre å ringe steder nær deg enn å spørre her. Hvis bytte av smykket er inkludert der du tok den, må du betale for smykke på nytt sted. Anonymkode: 8dae5...62a Tror nok jeg må betale for nytt smykke uansett. Men takk, da ringer jeg og spør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå