AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #1 Skrevet 28. juni 2017 Jeg elsker alenetid og blir avogtil bekymret for meg selv. Er dette normalt? Vennene mine og familien min spørr meg hver eneste dag om å finne på noe, men jeg trives best alene eller i lag med kjæresten. Jeg bruker å møte de 1-2 ganger i uken kun for å virke "normal" og ikke et usosialt svin.. Er det fler som trives best i eget selskap? Og hva synes dere andre om de som gjør det? Hvorfor er det ikke sosialt akseptabelt å si "nei jeg vil heller være hjemme"? Jeg føler jeg alltid må komme på en unnskyldning når jeg blir spurt.. Men det er også min egen feil som bryr meg for mye om hva andre tenker.. Anonymkode: d431c...204 2
Coronas Skrevet 28. juni 2017 #2 Skrevet 28. juni 2017 Jeg har det som deg. Har alltid vært sånn 😊 Kommer alltid til å være sånn. Mine foreldre har ikke reagert. Min venninne er slik. Det samme er typen min. Du er ikke alene om å trives utmerket i sitt eget selskap 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #4 Skrevet 28. juni 2017 Det er da ganske så normalt. Jeg er slik, mannen, foreldre og søster, og flesteparten av vennene mine også. Du er vel kanskje introvert da? 1/3 falle i den kategorien. Anonymkode: f6d46...99c 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #5 Skrevet 28. juni 2017 Så godt å høre at jeg ikke er den eneste! Men om andre spørr dere om å finne på noe, å dere vil være alene. Hva sier dere da? Blir det dumt å si at mann vil slappe av hjemme nesten hver neste gang? Anonymkode: d431c...204
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #6 Skrevet 28. juni 2017 Jeg pleier å si at jeg kan ikke i dag Anonymkode: 9a294...a82
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #7 Skrevet 28. juni 2017 Det er vel det mest normale å ønske å være med kjæresten for de fleste, og så lenge du ikke er av typen som går boohoo, så ensom! når det blir slutt, så er det jo helt greit. Anonymkode: 10e99...eb0 1
Eikenøtt Skrevet 28. juni 2017 #8 Skrevet 28. juni 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg elsker alenetid og blir avogtil bekymret for meg selv. Er dette normalt? Vennene mine og familien min spørr meg hver eneste dag om å finne på noe, men jeg trives best alene eller i lag med kjæresten. Jeg bruker å møte de 1-2 ganger i uken kun for å virke "normal" og ikke et usosialt svin.. Er det fler som trives best i eget selskap? Og hva synes dere andre om de som gjør det? Hvorfor er det ikke sosialt akseptabelt å si "nei jeg vil heller være hjemme"? Jeg føler jeg alltid må komme på en unnskyldning når jeg blir spurt.. Men det er også min egen feil som bryr meg for mye om hva andre tenker.. Anonymkode: d431c...204 Det er ikke sosialt akseptabelt å si "nei jeg vil heller være hjemme" fordi sånne som deg sier ting som usosiale svin. Du har møtt deg selv litt i døra, du dømmer andre - så du føler andre vil dømme deg.
BerntHulken Skrevet 28. juni 2017 #9 Skrevet 28. juni 2017 (endret) . Endret 12. juli 2023 av BerntHulken 1
Gjest supernova_87 Skrevet 28. juni 2017 #10 Skrevet 28. juni 2017 Lær deg å drite i hva andre synes er sosialt akseptert. Synes 1-2 ganger med sosialt er plenty når du egentlig liker best alenetid. Og så er du jo med kjæresten din, det er jo å være sosial det også. Jeg tenker sånn at vi har hvert vårt liv, og andre får gjøre det som passer dem best. Det gjør i alle fall ikke livet mitt noe bedre om de som ikke liker å være sosial overhodet tvinger seg til å sosialisere seg selv om de hater det. Vi har ett liv, da er det ikke verdt å bruke det på ting man ikke liker (med mindre man må, eller det er verdt det fordi f.eks tjener penger til å gjøre det man vil).
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #11 Skrevet 29. juni 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Så godt å høre at jeg ikke er den eneste! Men om andre spørr dere om å finne på noe, å dere vil være alene. Hva sier dere da? Blir det dumt å si at mann vil slappe av hjemme nesten hver neste gang? Anonymkode: d431c...204 Vennskap og relasjoner er gi og ta. Om du alltid sier nei, kommer ikke folk til å gidde å spørre deg mer, og vips, du har mistet vennene dine. Noen ganger må man være den som gir, og si ja selv om man ikke har lyst. Anonymkode: f6d46...99c 1
Katten.2.0 Skrevet 29. juni 2017 #12 Skrevet 29. juni 2017 Tror ikke jeg hadde taklet å være sosial 1-2 ganger i uka i tillegg til kjærestetid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå