Gå til innhold

Hva slags trening passer deg best?

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Ta testen her

Mitt resultat:

""Swinger" - lidenskapelig og impulsiv

Swingeren er en skikkelig energibunt som elsker å gi seg i kast med nye treningsformer - gjerne etter et innfall. Det må absolutt ikke bli for skjemalagt eller for ensformig.

Personlighet: Du er varm, engasjert, uttrykksfull og lidenskapelig. Du hater rutiner og fastlagte tidsplaner og foretrekker arbeid der du får brukt de kreative evnene dine. Du vil ha lov å utfolde deg og bruke engergien og geisten din.

Fitness: Med det store behovet for konstant variasjon er swingeren den perfekte kandidaten til crosstraining. Du har lett for å kjede deg, og det er derfor best å ha flere ulike treningsformer å velge mellom - alt etter formen og humøret. Det kunne f.eks. være inlineskøyter når solen skinner og dansetimer når det regner. Du kjeder deg til døde hvis du forsøker å gjøre det samme dag ut og dag inn. Meld deg gjerne på til diverse løp, f.eks. gjennom jobben. Da er du "tvunget" til å gjennomføre treningen. Pilates er et alternativ til å trene bevegelighet og styrke.

Peak: Du topper midt på dagen. Mens andre tar seg en lur eller slapper litt av etter lunsjen, bør du finne en makker du kan trene sammen med.

Treningsmuligheter

KONDISJON: Orientering, jazzdans, terrengsykling, triatlon, squash

STYRKE: Bodypump

SMIDIGHET: Pilates, hjemmeøvelser for smidighet/bevegelighet"

Det stemmer forbausende bra :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk det samme, og den treningsprofilen der passer ikke meg i det hele tatt! Jazzdans, du liksom. Synes jeg ser det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Swinger" - lidenskapelig og impulsiv

KONDISJON: Orientering, jazzdans, terrengsykling, triatlon, squash

STYRKE: Bodypump

SMIDIGHET: Pilates, hjemmeøvelser for smidighet/bevegelighet

Litt usikker på dette stemmer... styrek er greit - jeg elsker bodypump og jeg har lyst til å prøve pilates, men jeg tror ikke jeg er særlig glad i noen av kondisjonsformene... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Stroller" - lojal og selskapelig

Strolleren liker å trene sammen med andre - og jobber gjerne hardt og energisk for laget, også under press. Strolleren foretrekker faste rammer som han/hun kan utfolde seg innenfor.

Personlighet: Du er hjelpsom av natur og støtter gjerne den krevende bestevennen med både tid og energi. En god medarbeider som jobber hardt under press og er optimal i situasjoner preget av rutine og utholdenhet.

Fitness: En stroller liker orden og gruppetrening. For å få god kondisjonstrening er det lurt å løpe/gå turer sammen med en venn, trene aerobic eller i det hele tatt velge og vrake blant lagidretter. Strolleren er ikke begeistret for speil og treningsstudio, og du kan heller trene de utvalgte musklegruppene hjemme, ev. i en gruppe etter lagtreningen. For å bli mer smidig og øke bevegeligheten kan du f.eks. melde deg på timer med tøyningsøvelser, f.eks. stretching eller en form for yoga.

Peak: Strolleren topper i løpet av formiddagen og igjen litt om ettermiddagen. For å utnytte energien i arbeidstiden kan du ta to pauser på 15 minutter der du går en tur - kanskje bare opp og ned trappene på jobben hvis været er dårlig. Eller møt en venn i lunsjpausen og gå/løp en liten tur.

Treningsmuligheter

KONDISJON: Golf, step aerobic, dans - standard, latinamerikansk eller swing

STYRKE: Volleyball, håndball og pumpaerobic

SMIDIGHET: Bevegelighetsstrening i gruppe, yoga, laggymnastikk

Stemte ganske bra det her bortsett fra latindans.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg fikk stroller...Men, vet ikke om det passer jeg - liker jo ikke å trene i det hele tatt :-)

Men, treningsformene var forsåvidt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble også swinger, og både beskrivelse og treningsformer passer meg veldig. det var veldig gjenkjennbart også, så Lilith, jeg skvatt nesten litt jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det samme, og den treningsprofilen der passer ikke meg i det hele tatt! Jazzdans, du liksom. Synes jeg ser det :ler:

Samme her !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HAHA, det var i alle fall ikke rett om meg! Jeg ble swinger, men ELSKER jo stuktur og forutsigbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...