Gå til innhold

Visste ikke at jeg var plus size før i dag😒

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Traff en venninne i dag for å ta en kaffe og så endte det med at hun ble med meg i noen klesbutikker  etterpå. Jeg stod å så på et stativ med badetøy og skulle ta med noen plagg i prøverommet når min venninne kom bort og sa "de store størrelsene henger der borte"...

Jeg sa "hæ, disse passer vel helt fint" og holdt opp det jeg skulle prøve. 

Hun så litt flau ut og mumlet noe om hun trodde jeg pleide å handle i den avdelingen.

Jeg bruker 40-42 og liker at klærne sitter løst, så jeg kunne sikkert brukt 38 i med figursittende plagg.

Blir lenge til neste gang jeg gidder å treffe henne!

Anonymkode: c4e77...f92

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var ikke fint sagt, for det er et ganske sårt tema, spesielt det med kropp.
Ikke vær med henne, hvis hun bare får deg til å bli lei deg!

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun prøvde åpenbart å hjelpe deg med å finne det hun trodde var riktig, ærlig feil.

Anonymkode: 4e47b...52c

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ekkel situasjon ja. Men alle er da bare mennesker og kan plumpe ut med de dummeste ting. Det er greit å vente til man blir blid igjen slik at det ikke blir verre mellom dere.

Anonymkode: 099e5...de5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes også det høres ut som en ærlig feil, siden hun tydelig ble flau da hun oppdaget at hun tok feil. Da sa hun det nok ikke for å være ekkel. 

Om du tidligere har sagt at du liker at klær er løse, kan det helt fint hende hun trodde du pleier handle i stor-størrelse-avdelingen. 

Om hun visste at størrelsene var små i den butikken, kan det også være derfor hun tenkte at du måtte i stor-størrelse-avdelingen. Jeg for min del bruker størrelse 36 når jeg handler på type h&m, cubus og lindex, mens om jeg forviller meg inn på bikbok er L alt for lite.... 

Anonymkode: 48213...6f4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 timer siden, Simbyxor skrev:

Har du noe imot folk som bruker 44+?

Ser ut som hun har det! 

Anonymkode: 8c765...ca6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun prøvde åpenbart å hjelpe deg med å finne det hun trodde var riktig, ærlig feil.

Anonymkode: 4e47b...52c

Men har venninnen nedsatt syn da altså? 

Hvis TS passer inn i størrelse 38 er det jo ganske åpenbart at man ikke trenger å gå i plus size avdelingen, som er 44 og oppover. 

Anonymkode: e14f2...ea7

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men har venninnen nedsatt syn da altså? 

Hvis TS passer inn i størrelse 38 er det jo ganske åpenbart at man ikke trenger å gå i plus size avdelingen, som er 44 og oppover. 

Hun skriver at hun kunne sikkert passe 38.

Hun bruker 40/42 til vanlig.

Anonymkode: 27073...9b0

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Traff en venninne i dag for å ta en kaffe og så endte det med at hun ble med meg i noen klesbutikker  etterpå. Jeg stod å så på et stativ med badetøy og skulle ta med noen plagg i prøverommet når min venninne kom bort og sa "de store størrelsene henger der borte"...

Jeg sa "hæ, disse passer vel helt fint" og holdt opp det jeg skulle prøve. 

Hun så litt flau ut og mumlet noe om hun trodde jeg pleide å handle i den avdelingen.

Jeg bruker 40-42 og liker at klærne sitter løst, så jeg kunne sikkert brukt 38 i med figursittende plagg.

Blir lenge til neste gang jeg gidder å treffe henne!

Anonymkode: c4e77...f92

Blir det lenge til du gidder å treffe en ørlig vennine? Bedre det en en som sier du er pen og slank vist du er tjukk og stygg. (Bare et eksempel)

Anonymkode: dc16e...6c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Simbyxor skrev:

Har du noe imot folk som bruker 44+?

Ja. Jeg liker ikke overvektige mennesker da de fleste av disse er late med dårlige holdninger

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en rar ting å si, selv hvis jeg er på shopping med venninner som jeg vet bruker 48+ så sier jeg jo ikke noe. De vet vel selv hvor de finner rett størrelse. Jeg er iallefall fullstendig klar over at jeg er for tjukk til de "vanlige" buksene (ofte iallefall). Hadde noen sagt det til meg hadde jeg ikke reagert, men nå må jeg jo faktisk dit, hvis de ikke har alle størrelsene blandet sammen slik noen har. Men generelt rar ting å si hvis du ikke vet at vedkommende bruker større størrelser. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg liker ikke overvektige mennesker da de fleste av disse er late med dårlige holdninger

Wow... og du har ikke dårlige holdninger mener du? Patetisk!

Anonymkode: 3bf26...ea4

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Wow... og du har ikke dårlige holdninger mener du? Patetisk!

Anonymkode: 3bf26...ea4

Haha! :P

Der bæsja AB_6c8 ganske mye på sin egen legg. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre denne venninna har sagt eller gjort andre ting som er nedlatende mot deg, så syns jeg du overreagerer kraftig. Som noen andre skrev, så sier man dumme ting man ikke mener noe med innimellom, og jeg forstår ikke dere som kutter ut venner for sånne enkelthendelser som dette, har dere trær det vokser nye venner på, eller hva?

For isolert sett er dette virkelig en bagatell, og hadde en venn kutta meg ut for noe sånt, så hadde jeg begynt å lure. Et godt vennskap tåler en skjev og ubetenksom kommentar. Problemet er vel heller at du syns plus size-størrelser er forbundet med veldig mye negativt. Om du ser på modellene for disse klærne, så er de da langt fra store. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Supernova17 skrev:

Det var ikke fint sagt, for det er et ganske sårt tema, spesielt det med kropp.
Ikke vær med henne, hvis hun bare får deg til å bli lei deg!

Nei, det trenger jo ikke være vondt ment. Om det ikke er ment som et stikk så er det jo drøy å kutte vennskapet over en lite gjennomtenkt kommentar. 

Siden TS ikke har sagt dette er en dame som pleier å hakke på henne så er det vel rimelig å tro at dette bare var en uheldig kommentar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, Aquaman skrev:

Nei, det trenger jo ikke være vondt ment. Om det ikke er ment som et stikk så er det jo drøy å kutte vennskapet over en lite gjennomtenkt kommentar. 

Siden TS ikke har sagt dette er en dame som pleier å hakke på henne så er det vel rimelig å tro at dette bare var en uheldig kommentar. 

TS ble i alle fall såret, siden hun sier det blir lenge til neste gang.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Supernova17 skrev:

TS ble i alle fall såret, siden hun sier det blir lenge til neste gang.

Ja, hun ble såret, men om det bare var en uheldig kommentar så bør hun bare riste den av seg.  Det blir som om noen gjester hos deg knuser noe ved et uhell. Det blir jo drøy å kutte ut vennskapet bare fordi man var veldig glad i gjenstanden som ble knust. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo ikke ts engng

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...