AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #1 Skrevet 28. juni 2017 Jeg og barnefar hadde time til mekling for litt over en mnd siden og skrev en samværsavtale. Nå har vi blitt sammen igjen og jeg lurer på om vi må tilbake igjen til familievernkontoret og melde om dette. Grunnen til at jeg spør er fordi at alle med barn under 16 år må til familievernkontoret til mekling ved samlivsbrudd. Men sånn som nå hvor det ikke blir brudd alikevel må vi melde fra på familievernkontoret? Anonymkode: 25659...d26
lalaB Skrevet 28. juni 2017 #2 Skrevet 28. juni 2017 Jeg veit ingenting om hvordan de registrerer og følger opp slikt, men dere taper da ingenting på å melde i fra?
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #3 Skrevet 28. juni 2017 Meld ifra til nav i hvertfall. Anonymkode: 0ceea...297
Maleficenta Skrevet 28. juni 2017 #4 Skrevet 28. juni 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og barnefar hadde time til mekling for litt over en mnd siden og skrev en samværsavtale. Nå har vi blitt sammen igjen og jeg lurer på om vi må tilbake igjen til familievernkontoret og melde om dette. Grunnen til at jeg spør er fordi at alle med barn under 16 år må til familievernkontoret til mekling ved samlivsbrudd. Men sånn som nå hvor det ikke blir brudd alikevel må vi melde fra på familievernkontoret? Anonymkode: 25659...d26 Betyr dette at meklinga funka?
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #5 Skrevet 28. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Meld ifra til nav i hvertfall. Anonymkode: 0ceea...297 Til nav? Hvorfor det? Ts Anonymkode: 25659...d26
Peter007 Skrevet 29. juni 2017 #6 Skrevet 29. juni 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Til nav? Hvorfor det? Ts Anonymkode: 25659...d26 Det kan tenkes du er registrert som det om heter enslig forsørger. Hvis du alikevel ikke er dette skal det meldes NAV. Enslig forsørger kan motta stønader, og andre fordeler økonomisk. Dette er ikke lov om du faktisk ikke er enslig forsørger, naturlig nok. Det er straffbart å motta stønader du ikke har krav på. Det samme gjelder Skatteetaten, hvis du er registrert som enslig der.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #7 Skrevet 29. juni 2017 4 minutter siden, Peter007 skrev: Det kan tenkes du er registrert som det om heter enslig forsørger. Hvis du alikevel ikke er dette skal det meldes NAV. Enslig forsørger kan motta stønader, og andre fordeler økonomisk. Dette er ikke lov om du faktisk ikke er enslig forsørger, naturlig nok. Det er straffbart å motta stønader du ikke har krav på. Det samme gjelder Skatteetaten, hvis du er registrert som enslig der. Du mottar ingen stønader automatisk uten å søke, og dette er særdeles omfattende. Det hjelper ikke å bare være "registrert" som enslig forsørger. Det virker ikke som om TS kom så langt før de ble sammen så ingen fare Anonymkode: 218a7...794 1
Peter007 Skrevet 29. juni 2017 #8 Skrevet 29. juni 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mottar ingen stønader automatisk uten å søke, og dette er særdeles omfattende. Det hjelper ikke å bare være "registrert" som enslig forsørger. Det virker ikke som om TS kom så langt før de ble sammen så ingen fare Anonymkode: 218a7...794 Ja men det vet vi ikke noe om
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #10 Skrevet 29. juni 2017 Dra på mekling likevel, kanskje? Dere kan jo fremdeles ha en del å prate om, mtp at dere nesten gikk fra hverandre. Anonymkode: d46bf...b70 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå