AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #1 Skrevet 28. juni 2017 Barnet mitt har fått vedtak om 228 årstimer spesialundervisning og 142,5 årstimer med assistent neste skoleår. Tilsvarer 1 årstime det samme som en skoletime? Eller regnes en skoletime som 45 minutter, og årstimene regnes om til det for å finne antall skoletimer per uke med spesialundervisning? Anonymkode: 31d63...31e
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #2 Skrevet 28. juni 2017 På min skole regner man om fra årstimer til 45 min økter ja. Og når det gjelder assistenten så kan de fort ha litt merkelige arbeidstider (f.eks. starte kl. 9 selv om skoletimen starter kl. 08.30) for å få det til å gå opp. Følg nøye med på hvor mange timer barnet ditt faktisk får! Fort gjort å bruke spes.lærere som vikarer ved sykdom, og da risikerer man plutselig å miste flere spes.timer. Jeg har vært spes.lærer selv og holdt eget regnskap over hvor mye barna mistet.. ikke et pent syn, men det ble fort feid under teppet om foreldrene ikke fulgte med Synes derfor det er fantastisk når foreldrene er på og krever sitt (som egentlig bare skulle mangle!). Helt greit at man opplever akutte situasjoner og må ta bort en spes.time innimellom, men da må man få tilbake timen senere! Anonymkode: 779c7...a81
Gjest Annetnavn_ Skrevet 28. juni 2017 #3 Skrevet 28. juni 2017 Om det står årstimer så er det av 60 minutter og må regnes om.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #4 Skrevet 28. juni 2017 228 timer er 6 klokketimer i uka, ev 8 45-minuttersøkter. Regnestykket er 228 årstider/38 uker=6 timer/uke. Er helt enig med de over at man må passe på at eleven får det vedkommende har krav på. Noen skoler er flinke til å skjerme spesialundervisningen, som spesped i skolen kan jeg ikke komme på at jeg ble tatt ut av spesialundervisning for å være vikar én eneste gang forrige skoleår. I noen tilfeller kan spesialundervisning bortfalle, men da er det snakk om aktivitetsdag, museumsbesøk o.l. For min del, handler det da ofte om logistikk. Det er utfordrende for meg å skulle ha en økt med en elev, og så skal den neste økta være en 20 minutters kjøretur unna, for så å ha en tredje økt med en elev på skolen. Da blir det ofte en prioritering etter hvor mange timer jeg har med hvilke elever den aktuelle dagen, også rullerer jeg i løpet av året. Jeg sørger alltid for, i samarbeid med kontaktlærer og ledelsen, for at eleven som er på tur, har en voksen den kjenner i nærheten, og da gjerne assistenten jeg jobber tett med. Anonymkode: 5c4fe...598
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå