Gå til innhold

jeg vil ha uføretrygd

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest trådstarterrr

jeg driter forsåvidt i hva dere prippne sutrepaver mener om meg.

jeg har faktisk gått bort i fra uføretrygden nå. snakker om attføring jeg nå. men buhu...:grine: *hyle og vræle* det er våre skattepenger... dere vet jo mer om meg enn hva jeg selv gjør. patetiske kvinnfolk :ler:

skaff dere et liv før dere dømmer andres.

diskusjon avsluttet fra min side :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trådstarterr

Og det med uføretrygd VAR BARE EN SPØK!!!

hehe...men jeg skal over på attføring ja. allikevel finner jeg det hysterisk morsomt at dere fortsatte å sutre og ikke minst dømme meg når jeg gikk vekk i fra den spøken og fortalte sannheten .

bye bye peeps!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg har faktisk gått bort i fra uføretrygden nå. snakker om attføring jeg nå. men buhu...:grine: *hyle og vræle* det er våre skattepenger..)

Altså - "våre" skattepenger når du ikke har jobba..? Hehe.

Men hvis dette altså er en seriøs tråd tror jeg nok attføring er en bedre løsning for deg enn uføretrygd, ja. Skulle gjerne sluppet byrden med studielån og bekymringer og fått hjelp gjennom studiene mine, jeg, men jaja... Så lenge målet ditt er å klare deg i jobb på sikt, så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dette var en ordentlig god spøk. hvis du er like lur som du har humor, burde du vite at du kommer til å slite med å få attføringspenger også.... Man må nemlig ha jobbet for å ha rett til slike penger også. Du får nok rett og slett ta deg en tur på sosialkontoret, hvor du kommer til å få beskjed om og selge alt du eier før du får ei krone. God tur :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke jobbe :o Hva slags holdning er det da? Har du i det hele tatt prøvd??? Så du mener at du som ikke er syk en gang skal leve på bekostning av alle oss andre. Er det rettferdig da? Tenk deg om!

Men på den annen siden tror jeg det blir vanskelig for deg å lyve deg til trygd, når en ser hvor vanskelig det er for de som tydelig trenger det å få det. Og hvis du i det hele tatt skulle få innvilget det må du regne med å leve på fattigdoms grensen resten av livet, for det er ikke noe godt betalt.

Tenk deg om og prøv å finn ut om det er noe du har lyst til å drive med, hvilke intresser har du. Via aetat kan en få både praksisplass og det som kalles arbeidstrenings-plass. Hør med de om de ikke kan hjelpe deg. Kansje du finner noe du kommer til å trives med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest happyending

Uansett om trådstarter er seriøs eller ikke, noe vedkommede tilsynelatende ikke er, så er det faktisk mange som tenker sånn i landet vårt..

Sier bare stakkars skattepengene våre jeg.... :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
ja dette var en ordentlig god spøk. hvis du er like lur som du har humor' date=' burde du vite at du kommer til å slite med å få attføringspenger også.... Man må nemlig ha jobbet for å ha rett til slike penger også. Du får nok rett og slett ta deg en tur på sosialkontoret, hvor du kommer til å få beskjed om og selge alt du eier før du får ei krone. God tur :ler:[/quote']

Jeg har vært på sosialkontoret.

Fikk penger til husleie og til levebrød. Slapp å selge en shit.

Men så meldte jeg meg arb.ledig.

Så nå slipper jeg sosial kontoret.

Attføring får jeg. Jeg har ikke jobbet på to år. Vært i kontakt med psykolog lenge FØR alt dette startet. Jeg har et godt grunnlag for å få det.

Det handler ikke om latskap faktisk, så dere burde kanskje se på hva moderator her nå har skrevet, at dere må slutte med personangrep:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Vil ikke jobbe :o Hva slags holdning er det da? Har du i det hele tatt prøvd??? Så du mener at du som ikke er syk en gang skal leve på bekostning av alle oss andre. Er det rettferdig da? Tenk deg om!

Men på den annen siden tror jeg det blir vanskelig for deg å lyve deg til trygd, når en ser hvor vanskelig det er for de som tydelig trenger det å få det. Og hvis du i det hele tatt skulle få innvilget det må du regne med å leve på fattigdoms grensen resten av livet, for det er ikke noe godt betalt.

Tenk deg om og prøv å finn ut om det er noe du har lyst til å drive med, hvilke intresser har du. Via aetat kan en få både praksisplass og det som kalles arbeidstrenings-plass. Hør med de om de ikke kan hjelpe deg. Kansje du finner noe du kommer til å trives med.

Ja jeg har jobbet i til sammen 3 år. Så jaaaaada, jeg har prøvd. :roll:

Men jeg har sagt at jeg ikke skal ha trygd allikevel. Det var en spøk. Men du har sikkert ikke lest hele tråden.

Attføring skal jeg ha. Komme meg ut på skolen, for så å forhåpentligvis begynne på en hudpleierskole.

Jeg har søkt 3 ganger på aetat å komme meg inn på et kurs. ingen av gangene kom jeg inn. jeg hadde ikke vært arb.ledig lenge nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happyending

Men et spm til trådstarter:

Om du får attføring og får hudpleieutdannelse gjennom det, kommer du da til å orke å jobbe som hudpleier?

For hvis ikke, så skjønner jeg ikke hva du skal med utdannelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Men et spm til trådstarter:

Om du får attføring og får hudpleieutdannelse gjennom det, kommer du da til å orke å jobbe som hudpleier?

For hvis ikke, så skjønner jeg ikke hva du skal med utdannelse?

Ja selvfølgelig. Meningen er at jeg vil ut i jobb igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Ble du så sur for at noen forteller deg sannheten. Tror ikk enoe på at uføretrygd greiene var en spøk. Du har en så stakkars meg holdning at jeg tviler på at det er neo vits i å gi deg attføring også. Er vel egentlig like så greit å sette deg på uføretrygd med en gang, da jeg ikke tror du noen gang vil kunne holde ut i en jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarterrr.
Ble du så sur for at noen forteller deg sannheten. Tror ikk enoe på at uføretrygd greiene var en spøk. Du har en så stakkars meg holdning at jeg tviler på at det er neo vits i å gi deg attføring også. Er vel egentlig like så greit å sette deg på uføretrygd med en gang' date=' da jeg ikke tror du noen gang vil kunne holde ut i en jobb[/quote']

er det mulig å være usaklig?

Jo det var en spøk. først så sier "alle" at dette MÅ være en spøk, og når dere DRITER dere ut og faktisk tror på dette tullet, nei da er det ikke en spøk allikevel :ler:

Hvem jente på 22år vurderer uføretrygd??? Det er jo helt på trynet!

Det finnes da masse andre alternativer før det.

Og hvorfor tror du at jeg ikke vil holde ut i en jobb? hva med å være saklig (moderatorer har rydda allerede en gang opp i møkka fra sånne som deg) å diskuterer på en ordentlig og voksen måte?

Jeg har jobbet i en veldig god stilling i telenor jeg, i 2 år. har også jobbet på hotell.

noen folk altså :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Diskutere på en sakelig måte? Det er du som driter deg ut med å komme med et så tåpelig innlegg særlig hvis du ikke mener noe med det. Jeg tror deg fortsatt ikke!

Hva er pointet med å komme med et sånt innlegg i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Men herregud da! Skal samfunnet betale for folk som ikke gidder å jobbe?? Da vil jeg også slutte! Ta deg sammen, uføretrygd og andre trygdesystemer er til for de som trenger dem. Ikke for de som ikke synes at arbeid er "dem". Latskap og tåpelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous
Diskutere på en sakelig måte? Det er du som driter deg ut med å komme med et så tåpelig innlegg særlig hvis du ikke mener noe med det. Jeg tror deg fortsatt ikke!

Hva er pointet med å komme med et sånt innlegg i det hele tatt?

greit nok, alt var en spøk ja. Morsomt å se reaksjoner da :ler:

Tipper du ikke tror på det fordi du gikk 5 på jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Men herregud da! Skal samfunnet betale for folk som ikke gidder å jobbe?? Da vil jeg også slutte! Ta deg sammen' date=' uføretrygd og andre trygdesystemer er til for de som trenger dem. Ikke for de som ikke synes at arbeid er "dem". Latskap og tåpelig![/quote']

Nei det skal dere ikke. Men det er jo ikke tilfellet.

Jeg er ikke lat, og det vet jeg bedre enn deg.

Blir jo nesten det samme barnslige nivå her som på et idol-forum eller noe sån. Ædda bædda, du er laaat, nei du er!!!

Jeg kan ikke kalle deg stygg, for det vet jeg ikke. Og du kan heller ikke kalle meg lat, for det vet du ikke! Get it...æhæ?

Les alle mine innlegg, SÅ kan du uttale deg, okey? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...