Gå til innhold

jeg vil ha uføretrygd

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ????!!!!

????? Så når du får uføretrygden KAN du jobbe litt utenom, så du kan jobbe da altså? :o

Beklager, jeg klarer fortsatt ikke å ta deg alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
????? Så når du får uføretrygden KAN du jobbe litt utenom, så du kan jobbe da altså? :o

Beklager, jeg klarer fortsatt ikke å ta deg alvorlig.

det er LOV da, med andre ord :)

vet du ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er hele den her tråden bare kødd? Eller er du rett og slett så bitter og lei deg fordi du er syk, at du vil utnytte systemet? Bare lurer... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Så det går ikke ann for meg å ikke ville jobbe samtidig som jeg ikke kan?

Dessuten er ikke uføretrygden en luselønn. Som ung ufør får jeg kanskje 12000 utebtalt i mnd. Og det er uten tillegg. :sjarmor:

Jo, du kan ikke ville samtidig som du ikke kan. Men du fremstiller mennesker som ikke kan som late.

Og med det gliset sier du at du er stolt av det og at liker å utnytte systemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ???!!!!!

????!!!!"

Beklager, jeg klarer fortsatt ikke å ta deg alvorlig

vet du ikke det?

Dette må være en ren provokasjon, det er ikke det at det er lov til å jobbe når du har fått uføretrygd jeg reager på.....MEN AT DA FØLER DU AT DU KAN JOBBE? Men at du ikke føler at du kan jobbe nå? :klø: Hvorfor tror du at du kommer til å orke å jobbe når den tid kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Man kan få delvis uføretrygd. Dvs at man jobber 20% og får 80% uføretrygd eller andre ordninger.

Men i utgangspunktet får du bare en midlertidig uføretrygd, så blir det å prøve å få deg i arbeid i løpet av 4 år. Klarer du fortsatt ikke jobbe får du videre uføretrygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madam Felle

dessuten KAN jeg jobbe litt ved siden av.

Håper virkelig du ikke klarer å få det, for du prøver jo bare å utnytte systemet. Angst eller ikke, så blir det helt feil med den tankegangen du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
????!!!!"

Beklager, jeg klarer fortsatt ikke å ta deg alvorlig

vet du ikke det?

Dette må være en ren provokasjon, det er ikke det at det er lov til å jobbe når du har fått uføretrygd jeg reager på.....MEN AT DA FØLER DU AT DU KAN JOBBE? Men at du ikke føler at du kan jobbe nå? :klø: Hvorfor tror du at du kommer til å orke å jobbe når den tid kommer?

for da får jeg ikke sånn press over meg.

hvis jeg vet at jeg MÅ jobbe for å overleve blir det hardt og da stikker jeg i fra alt og jeg kjenner meg selv, kommer bare til å havne oppi masse virrvarr av en økonomisk sitasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Håper virkelig du ikke klarer å få det, for du prøver jo bare å utnytte systemet. Angst eller ikke, så blir det helt feil med den tankegangen du har.

hvorfor blir det feil med min tankegang da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ???!!!

Hvorfor tror du at du kommer til å orke å jobbe når den tid kommer?

Gjest:

hvis jeg vet at jeg MÅ jobbe for å overleve blir det hardt og da stikker jeg i fra alt og jeg kjenner meg selv, kommer bare til å havne oppi masse virrvarr av en økonomisk sitasjon.

OK, nå forstår jeg litt mere, og du kunne kanskje unngått en del pepper hvis du bare hadde kommet med dette tidligere. Delvis uføretrygd kunne derfor være noe for deg da?

Lykke til, men jeg håper det løser seg for deg på andre måter først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Men hvis du finner deg en jobb du vil trives i så kanskje du kan finne gleden i selve jobben uten å tenke på penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men hvis du finner deg en jobb du vil trives i så kanskje du kan finne gleden i selve jobben uten å tenke på penger?

Ja :)

Har lyst til å bli hudpleier. det er vel det eneste som interriserer meg. håper jeg får det på attføringen min. hvis jeg ikke får det da vet jeg ikke.

takk fra dere som svarte meg ordentlig i allefall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Sats på å bli hudpleier! Det er kommet noen nye regler for attføring. Tror man må være over 26 for å få skolegang eller noe. Men du klarer nok å komme deg videre og bli hudpleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Sats på å bli hudpleier! Det er kommet noen nye regler for attføring. Tror man må være over 26 for å få skolegang eller noe. Men du klarer nok å komme deg videre og bli hudpleier.

Ja okey! takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvorfor kan du ikke ta utdannelse som hudpleier da? Jeg mener' date=' i stedet for å få det gjennim uføretrygd?[/quote']

man får ikke uføretrygd også skolegang.

man får skolegang via attføring :)

jeg skal søke på attføring først og håpe jeg kommer på skole da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men jeg mener, hva er i veien med å bare søke på skole og gå "som alle andre" i stedet for å gjøre det via attføring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ja' date=' men jeg mener, hva er i veien med å bare søke på skole og gå "som alle andre" i stedet for å gjøre det via attføring?[/quote']

er det noe galt med attføring også nå da?

grunnen til det er at jeg er deprimert. trenger et holdepunkt. trenger penger +++

jeg trenger å bli "pusha" tilbake i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et holdepunkt får du ved å gå på skolen. Penger får du via lånekassen og mere penger får du når du er ferdig utdannet og i jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Et holdepunkt får du ved å gå på skolen. Penger får du via lånekassen og mere penger får du når du er ferdig utdannet og i jobb

ja men jobbe kan jeg ikke :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...