Gå til innhold

jeg vil ha uføretrygd

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest jenta22_-

Jeg har bestemt meg for å ikke jobbe.

Vil aldri jobbe jeg, det er bare ikke "meg" :)

Så nå skal jeg prøve å søke om uføretrygd.

Men hva er det jeg kan si om meg selv? Hva kan man får uføretrygd på?

Jeg er til tider plaget med angst/depresjon og har en del ryggplager. Kan dette gå?

vet jeg må overdrive kraftig siden det er litt vanskelig, men er det noen som har noen råd å gi på veien?

Og siden jeg er såpass ung, vil jeg da få ung-uføretrygd som vil si mere penger?

Hadde blitt takknemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Du kan vel få uføretrygd hvis du ikke kan jobbe pga skade eller sykdom.

Ja ok. Så da kan jeg si at jeg er ekstremt deprimert og at jeg har vært det siden jeg var barn da?

Kommer de til å prøve å sette meg ut i jobb, for det vil jeg ikke :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skjønner godt att du ikke vil jobbe. Det er helt pyton med fast arbeid!!

Jeg foreslår att du låner mye penger av noen lugubre typer og ikke betaler tilbake. Da kan det hende att du får to knuste kneskåler og angst så det holder til livslang uføretrygd og vell så det.

Lykke ti :wink:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Har du vært deprimert siden du har vært barn da? I følge loven skal man ha prøvd attføring og medisinsk behandling først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

De vil nok først vurdere diverse tiltak for deg. Det er visst ikke gjort i en håndvending å bli uføretrygdet nå for tiden, slik det var for ca ti år siden.

Dessuten synes jeg den holdningen din er nokså betenkelig - du VIL ikke jobbe? Selvsagt, hvis du virkelig er ekstremt deprimert kan jeg forstå det, men ellers... Tror dessuten ikke noen blir mindre deprimert av å gå hjemme hele dagen og leve på en minimal uføretrygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Skjønner godt att du ikke vil jobbe. Det er helt pyton med fast arbeid!!

Jeg foreslår att du låner mye penger av noen lugubre typer og ikke betaler tilbake. Da kan det hende att du får to knuste kneskåler og angst så det holder til livslang uføretrygd og vell så det.

Lykke ti :wink:

Forslår at den usaklige og bittre slanke & sexye damen slutter å rote til min tråd jeg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Synes også det er rart at du ikke vil jobbe. Hvorfor vil du ikke det da? Har du hatt jobber du har mistrivdes med så kanskje du bør prøve noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Har du vært deprimert siden du har vært barn da? I følge loven skal man ha prøvd attføring og medisinsk behandling først.

nei har bare vært deprimert siden jeg var i tenårene.

skal søke på attføring nå. vil det si at man må inn på skole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
De vil nok først vurdere diverse tiltak for deg. Det er visst ikke gjort i en håndvending å bli uføretrygdet nå for tiden, slik det var for ca ti år siden.

Dessuten synes jeg den holdningen din er nokså betenkelig - du VIL ikke jobbe? Selvsagt, hvis du virkelig er ekstremt deprimert kan jeg forstå det, men ellers... Tror dessuten ikke noen blir mindre deprimert av å gå hjemme hele dagen og leve på en minimal uføretrygd.

Nei, jeg vil ikke jobbe, og jeg klarer det ikke.

Forstå det den som kan.

Jeg kommer uansett bare til å dukke opp på en jobb i 2-3 dager før jeg ikke orker det mer.

Så stikker jeg av uten å si i fra. Feig som jeg er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vel, jeg forstår godt at depresjoner kan gjøre folk arbeidsufør. Men jeg synes at før du begynner å tenke på uføretrygd, burde du gjøre alt som overhodet er mulig for å bli frisk, for som sagt, jeg tror dessverre ikke du blir mindre deprimert av å gå hjemme og være konstant blakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Forslår at den usaklige og bittre slanke & sexye damen slutter å rote til min tråd jeg :roll:

Hva mener du med att jeg er bitter og usaklig? Jeg svarer da like seriøst som du spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

det å få uføre trygd er vanskelig. en vei å gå; sykemeldt fra jobb i 1 år, inn på medesinsk rehablintering i 2 år for å finn ut om du kan bli frisk eller om du trenger omskolering.. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt sjokkert, jeg! :o Jeg fatter ikke at det er mulig å starte voksenlivet med den innstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg blir helt sjokkert' date=' jeg! :o Jeg fatter ikke at det er mulig å starte voksenlivet med den innstillingen.[/quote']

Tenkte akurat det samme (eller noe i den rettningen da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette bare enda et av de såkalte provoserende innleggene som enkelte liker å drive med?

Hvis dette er seriøst så må jeg nok bare si deg at du har en veeldig lang vei å gå før du får uføretrygd, om du får i hele tatt. Jeg har et par venninner som er så syke at de ikke kan jobbe, og de ville helst gått på jobb, og de brukte noen år før de fikk innvilget uføretrygd. Men for de var det siste utveien, de hadde da prøvd mye for å holde seg i jobb eller komme tilbake i jobb.

Jeg kunne også godt tenke meg å slippe jobben av og til men vet at jeg blir sprø av å gå hjemme lenge.

Men jeg har et spørsmål til et av svarene dine:

"jeg kommer uansett til å bare være på jobb i 2-3 dager før jeg slutter, .... og så sier du at du er feig" Hva mener du med at du er feig? Og har du fått behandling for depresjonene dine slik at du har en medisinsk journal på det? Hvis ikke så tror jeg ikke du kommer langt med uføresøknaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg blir helt sjokkert' date=' jeg! :o Jeg fatter ikke at det er mulig å starte voksenlivet med den innstillingen.[/quote']

Tror nok det er noen som prøver og fyrer oppunder.

Jeg tviler sterkt på at trygdeetaten går på denne tårevåte historien og det hjelper nok lite at du " overdriver" deperesjonen din.

De ser det nok for det det er - LATSKAP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... helt enig i dette

Det er nok av mennesker som desverre må uføretrygdes - enten de vil eller ikke - og som har gode medisinske grunner til det. Det er en skam at systemet skal utnyttes av folk som ikke har grunn til det.

Jeg ville vært flau om jeg skulle snike meg unna og la andre betale alt for meg bare fordi jeg ikke "orker" å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...