Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ser deg i speilet? Hvor har du begynt å få linjer hvis du har noen? Når begynte de å komme? Og hvordan er porene. Syns de litt i ansiktet eller er det kun på nesen for eksempel? Mulig det høres ut som overfladiske spørsmål fra min kant. Men jeg har nå blitt veldig overfølsom når det gjelder huden min etter et par år med dårlig helse. Plutselig ble huden min helt annerledes i forhold til den var før. 

Jeg er 37 år. Normale smilerynker og små linjer i pannen. Men har fått mer synlige porer i hele ansiktet. I tillegg føler jeg at jeg har fått mer "nedovermunn" enn jeg hadde før. Rynker på skrå utover på haken også har jeg fått. De bare hater jeg. Trodde alle fikk rynker rundt øynene først jeg. Men neida, hos meg er det haken. Aldringen er en normal prossess, men jeg vil ikke være "verre" enn andre på min alder. Har blitt litt manisk nesten når det kommer til å se på andre sin hud når jeg snakker med de. Redd for å bli helt koko fordi jeg ikke føler meg bra nok som jeg er. Føler meg absolutt IKKE bra nok. Det er vondt. 

Anonymkode: d6521...156

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer gradvis vil jeg si. Jeg har ikke så mye linjer men jeg er litt overvektig så har nok endel ekstra underhudsfett. Regner med jeg får mer linjer etter slanking. Ellers har huden blitt litt grovere og ujevn spesielt i kinnene for min del men det er nok slik at du rett og slett får mer hud og mindre elastitet etterhvert som årene går uansett. Det er bedre å prøve å godta det enn å frike ut for alle blir gamle. 

Anonymkode: 52cc6...af7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i slutten av 30-årene. Har tørr hud, men med store porer på nesen/i panna. Jeg har noen få pigmentflekker (har også føflekker i ansiktet) men får så godt som aldri urenheter og huden er ganske jevn og klar. Fordi jeg har tørr hud synes rynker godt og jeg har skikkelige smilerynker rundt øynene. Linjene i panna er ubetydelige. Det lille henget under haka og poser under øynene plager meg mest.

Anonymkode: 21c30...009

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 39 år og det begynner dessverre å vises på huden :( Har poser og rynker under øynene og det plager meg en del, men prøver å ikke fokusere så mye på det. I tillegg har jeg linjer på overleppa og smilerynkene rundt munnen er blitt mer framtredende, synes jeg. Porene har ikke endret seg. Kjedelig å eldes, men det skjer jo alle før eller siden, så prøver bare å akseptere det.

Anonymkode: c9b43...ea6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

31. Har linjer i panna og har hatt det i ca 5 år. Har i tillegg litt «gammel» hud under øynene, vanskelig å forklare, men nesten som et papir som er krøllet sammen og glattet ut igjen. Og litt tyngre øyelokk en før.

Ellers har jeg en del pigmentering i panna etter akne, og fremdeles noen urenheter i panne og på kjeve. Pimples meet wrinkles:(

Anonymkode: 34275...486

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har mye smilerynker og sinnarynke om jeg bruker musklene. Men er jeg helt slapp synes det lite. Linjene fra nesen og nedover begynner å synes noe. 

Anonymkode: c0a21...86d

AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her. Det er kanskje teit av meg å si det, men det føles litt bedre når jeg hører at jeg ikke er "unormal". At andre på min alder også merker litt diverse som skjer i ansiktet og med huden. Og det er som flere av dere sier. Det er bedre å akseptere det og heller gjøre det beste ut av seg selv for det er ikke meningen en skal være ung for alltid. Jeg har mange venner som er 5-6 år eldre enn meg. Kanskje det er derfor jeg sliter ekstra med at huden blir eldre. Fordi jeg føler at alle vennene mine ser yngre ut enn meg selv. 

Jeg har vurdert å ta en behandling på huden min snart som er ganske heftig. Type laser eller peeling. Men jeg skal aldri ta ansiktsløftning eller noe sånt. Det ser ofte ganske merkelig ut. Passer meg også for solen og har startet med a-vitaminsyre krem. Da gjør jeg i hvert fall det beste for å ta vare på meg selv og så får bare tiden putre og gå slik den gjør med oss alle. Håper dere er glad i dere selv selv om _naturlige_ rynker dukker opp når en bikker 30-årene. Jeg greier ikke å være glad i meg selv i det hele tatt. Ønsker dere skal greie det! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skrivefeil over her!! Jeg mente at vennene mine er 5-6 år YNGRE enn meg selv :fnise: Det er derfor jeg føler meg "gammal" i forhold til de. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 37, også bekymret over huden, ser liksom så sliten ut i ansiktet. Prøver nå med peeling pads, men lite hjelp synes jeg.

Anonymkode: 2d0f6...b85

• Liker 1
Skrevet

Har dritdyre kremer som gjør at jeg føler meg bedre, tror kun at de hjelper psykisk men samma det -så lenge de fungerer ;)

Synes faktisk huden på hendene har forandret seg mest, har fått hender som en gammel dame :sarkasme:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 35. Jeg har ingen rynker, men ser at det vil komme en "sinna rynke" mellom øyenbrynene med tiden, er ikke så veldig fornøyd med det. Ellers så har jeg fortsatt fet hud, så den beskytter vel kanskje litt. Både min mor og bestemor har/hadde lite rynker, så jeg satser på at det er genetisk. 

Anonymkode: 14b3e...c23

AnonymBruker
Skrevet

Fet hud er veldig bra å ha når det kommer til rynker. Det er tørr og stram hud som først får rynker. Så dere som klager over oljete hud... takk huden deres for at den sannsynligvis vil holde seg ganske fri for rynker lenger enn de som har matt og lekker hud når de er 30. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er 39 og blir ofte tatt for å være i begynnelsen av 20-årene, har vel gode gener.

Anonymkode: 016fd...085

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 37 og har såpass fet hud at jeg ikke trenger å bruke fuktighetskrem på morgenen. Heldigvis har jeg ikke kviser eller store porer. Jeg har lite rynker, men smilerynker (kråketær) ved øynene. Her bruker jeg botox ca to ganger i året.

Jeg har aldringstegn som litt hengende munnviker og der bruker jeg filler (Juvederm). Jeg bruker ingen dyre kremer eller hudrenser, jeg bruker heller penger på botox og filler, som faktisk virker og gir synlige resultater. Jeg går til en dyktig behandler og resultatet blir veldig naturlig. 

Jeg har tatt en behandlingrunde med syrebehandling og da ble huden helt nydelig. Har lyst til å gjøre det igjen. 

Jeg kommer nok til å gjøre mer etterhvert som alderen kommer, men med måte. 

Anonymkode: efd68...866

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er 39 og blir ofte tatt for å være i begynnelsen av 20-årene, har vel gode gener.

Anonymkode: 016fd...085

😂....er det mulig!

Anonymkode: 5a78b...c4a

• Liker 6
Skrevet

Jeg er 33, og har forholdsvis fin hud mtp rynker. Får (selvsagt) både kråketær og rynker på sidene av munnen når jeg smiler, men i slapp tilstand er jeg rynkefri. Merker dog at om jeg har hatt det skikkelig festlig en kveld, så sitter de på sidene av munnen en liten stund før de går vekk - i motsetning til før hvor de ikke satte spor i det hele tatt. Jeg har noen fine linjer under øynene pga tørrhet, men det har jeg hatt så lenge jeg kan huske, så jeg kan ikke skylde på alderen for dem. Når det gjelder store porer, så har jeg alltid hatt det. Føler ikke det har blitt noe verre med alderen. (Det skal jo nevnes at mamma er 50, har røykt hele livet, og ser sånn ca 10 år yngre ut enn sine jevnaldrende damer, så jeg satser på at de genene også ligger hos meg :fnise: )

Det som var det verste for meg med å bikke 30, var at jeg helt ut av det blå fikk voksenkviser! Har aldri slitt med kviser i hele mitt liv, men plutselig hadde jeg masse hormonelle og vonde kviser på haken. Fikk heldigvis epiduo av legen, og nå er jeg kvisefri. Epiduo inneholder retinoider, så der er det win-win mtp. rynkeforebygging.

Jeg bruker ikke noe annet for å forebygge rynker, annet enn gode fuktighetsgivende produkter, og solfaktor 50 (som jeg må bruke pga epiduo'en). Jeg skal straks begynne å teste vitamin C. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, jeg blir helt dårlig av å lese her. 

Hva er det skjønnhetsindustrien har gjort med oss? Får klump i magen av at folk skal bekymre seg for noe som er helt naturlig. 

Hilsen en som prøver å fokusere på hobbyer, jobb, venner, samboer, og heller bekymre seg for om det kognitive er på samme nivå som før, enn om noen porer har blitt større, eller rynker flere...

Nå må vi ta oss sammen, damer! 💪

Anonymkode: 339d3...d49

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

39 år. Ingen store porer, litt sinnarynke mellom øyenbrynene, noen smilerynker. 

Bruker ingen kremer eller rens eller noe, tenker at sånt bare er tull. Bekymrer meg ca NULL over huden min eller å se eldre ut :) 

Anonymkode: 264cb...1e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går da an å ha to tanker i hodet på en gang? Tror de fleste av oss evner å ha både både venner, familie og hobbyer selv om man bruker fuktighetskrem og observerer en utvikling i huden ettersom årene siger på.

Jeg har tørr og sensitiv hud, som veldig fort blir veldig irritert hvis den ikke stelles med, og det er først og fremst skikkelig ubehagelig. Velger heller å bruke en mild rens og en god fuktighetskrem og å ha det komfortabelt. Fint for dere som har klart dere med "såpe og vann" i alle år, men det er altså ikke en løsning som funker for alle - uten at vi er slaver under skjønnhetstyranniet av den grunn.

Anonymkode: 21c30...009

• Liker 2
Skrevet

:klo: Hvordan er hunden min? Jeg har ikke noen hund, men synet er det jaffal ikke noe i veien med! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...