Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

s

Endret av Emmaxovv
Skrevet

Vil jo tro at lønningskontoret henter ut skattekortet ditt, som i ditt tilfelle vil være frikort. 

Kan du ikke ta kontakt med de selv og sjekke?

• Liker 7
Skrevet

Snakk med lønningskontoret så snart som mulig! Hvis du blir trukket 50% så får du ikke de pengene igjen før skatteoppgjøret kommer om et år.. 

AnonymBruker
Skrevet

Lønningskontoret får automatisk mail om at den ansatte har endret skattekort. For nyansatte henter se selv skattekort. Dette gjøres elektronisk hos Altinn 

Anonymkode: a78ff...811

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke lenger arbeidstaker som har ansvar for å levere skattekort, det er arbeidsgiver som skal hente det når de skal betale ut lønn. Dersom der ikke ligger et frikort eller skattekort registrert på deg blir du trukket 50%, men det høres jo ut som at du har søkt om frikort. Da skal dette i utgangspunktet gå nærmest av seg selv.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

MEN du må tildele beløpet til arbeidsgiveren din i altinn. sørg for å gjøre dette. Det holder ikke å si at man har frikort. Så gå inn i altinn å tildel fribeløpet til arbeidsgiveren din. Ellers blir du trukket 50%

Anonymkode: 5c51f...cfb

• Liker 1
Skrevet

De hentet frikortet mitt i dag! Men vi får lønn i morgen, hvordan kontakter man kontoret som hentet frikortet?

Skrevet (endret)

s

Endret av Emmaxovv
Skrevet
2 timer siden, Emmaxovv skrev:

Jeg har hentet ut frikortet for lenge siden, klar til å deles altså. Så de hadde hentet det i dag og jeg har delt det så fort jeg så det, men vi får lønn i morgen. Er det forsent nå? Såfall, hvordan kontakter man kontoret

Du ringer internnummer 15646.

Skrevet (endret)

s

Endret av Emmaxovv
AnonymBruker
Skrevet

Veldig lite lurt å henge ut arbeidsgiver hos en stor butikk kjede på denne lett gjenkjennelige måte. 

Anonymkode: c2568...95a

• Liker 1
Skrevet

Tenk om @applestories er din "elendige" sjef? ;)

Du har selv ansvar for å tildele frikort til arbeidsgiver - FØR arbeidsgiver henter det, så om du ikke har gjort dette har du deg selv å takke for 50% trekk.

• Liker 1
Skrevet

Går ikke an å dele før de har henta kortet :)  Og spurte en rekke ganger om å få det gjort, så nei er ikke min feil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...