Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann, jeg er en kvinne på 27 år og har havnet i en situasjon hvor jeg har et skikkelig dilemma og det kverner såpass mye i hodet/hjertet at det holder meg våken om nettene.

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle havne i denne situasjonen; men jeg er betatt av to menn.

Mann nr.1.

2 år yngre enn meg.

Traff hverandre ved en tilfeldighet på byen, høy, mørk og kjekk, aldri følt en slik tiltrekking før, føltes som å komme hjem første gang jeg så ham i øynene.

Vi datet i et halvt år og det var veldig fint, vi ble deretter sammen, det varte i et halvt år til han dumpet meg på byen, i fylla og jeg brøt all kontakt. Han kom krypende tilbake 3 mnd senere og angret seg, sa han var redd for sine egne følelser for meg og at det hadde resultert i utroskap på jobbtur i Barcelona, 2 uker før han dumpet meg midt i byen etter flere drinker. Han er en vingleper uten sidestykke og jeg har aldri følt meg så verdiløs som denne kvelden. Jeg klarer ikke å si nei til ham og vil bare ha mer, samtidig som han kjeder meg, forvirrer meg, facsinerer meg og er hot'n cold. Han krever mye oppmerksomhet fra damer når han er full, da via mobil, men er samtidig veldig oppmerksom på meg og sier bare masse fint til meg og om meg. Alikevel går jeg rundt med en klump i magen så lenge han er i livet mitt. Han har ingen ambisjoner i livet og virker svært egoistisk og tankeløs i mange situasjoner hvor man kunne trodd at noen ville opptre mer sympatisk eller empatisk overfor andre. Umoden? Usikker? 

Jeg føler meg både hel og ødelagt samtidig når han er rundt meg. 

Han spør sjelden hvordan jeg har det og legger mange planer og har mange planer for oss som bare blir med tanken. Til og med nå, når han har kommet tilbake og sier at han vil ha tilbake det vi hadde. Han ville ikke være med på reiser, konserter, sunne hobbyer eller involvere seg i mitt liv i lik grad som jeg ville i hans. Nå har det snudd, han prøver hardt, jeg holder muren oppe.

Jeg har hatt sex med ham for noen uker siden og han oppfører seg som om vi er sammen, men det er vi jo ikke lenger. 

Elsker vennene hans og alle rundt ham, herlig gjeng. Tror kanskje jeg elsker ham og.

Mann nr. 2;

16 år eldre enn meg, har en spennende jobb som er veldig gøy å prate om og han har mange ambisjoner i livet.

Han er utrolig sjarmerende, kjapp i replikken, kler seg stilig, er ærlig, kjekk og kjører sin egen stil uansett hva. Han utfordrer meg og smigrer meg. 

Han reddet meg fra en forferdelig date (første date etter brudd med mann nr.1), ved å late som om han kjente meg og lurte meg vekk fra daten, etter å ha flørtet med blikket mitt på tvers av der jeg og daten satt. Litt sånn "Disney" over den kvelden der. Evig takknemlig!

Han er sofistikert,har mange kjekke hobbyer, liker å reise, har ting på stell, er morsom og kreativ, han får meg til å smile flere ganger daglig, har holdt kontakten daglig i 3 mnd, siden den kvelden.

Han gir meg sommerfugler i magen.

Bryr seg om hvordan jeg har det og får meg til å blomstre på en måte. 

Han har bedt meg ut på date 10 ganger, men følelsene og ansvaret jeg føler rundt hele situasjonen med mann 1, har fått meg til å si nei hver gang, selvom jeg har veldig lyst og det kribler i magen bare jeg tenker på ham.

Nå har jeg sagt ja til en date på fredag og kjenner veldig på en skrekkblandet fryd. Føler at jeg gjør noe jeg ikke burde, at jeg ikke vil være god nok for denne mannen og lurer på hva han egentlig vil med meg. Han er en sånn type som kan få hvem han vil, både på grunn av personligheten, utseende og sosial status (for dem som bryr seg om det).

Jeg vil ikke være ufin mot, eller såre mann nr.1, og jeg vil ikke være dum, innbille meg at mann nr.2 virkelig vil noe seriøst med meg eller bli brukt av ham på noen måte.

Daten er av den uskyldige typen, uten alkohol eller hjemmebesøk, sier at han savner øynene mine, latteren min og de gode, sterke vibbene mine, at han vil bli bedre kjent. 

Hva i all verden skal jeg gjøre med denne suppa? Skal jeg bare trekke meg vekk fra begge to? 

Hjelp! Seriøst! 

Anonymkode: 3fb7e...6b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Forstår ikke at date nr 1 skal være noe å samle på. Det eneste positive med han er jo at du har følelser for han, men det er jo ikke nok til å gjøre han til en bra kjæreste.  

Date nr 2 vet du vel ikke så mye om, men det er vel bare å gi han en sjanse. 

Endret av Hermine Grang
  • Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Heisann, jeg er en kvinne på 27 år og har havnet i en situasjon hvor jeg har et skikkelig dilemma og det kverner såpass mye i hodet/hjertet at det holder meg våken om nettene.

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle havne i denne situasjonen; men jeg er betatt av to menn.

Mann nr.1.

2 år yngre enn meg.

Traff hverandre ved en tilfeldighet på byen, høy, mørk og kjekk, aldri følt en slik tiltrekking før, føltes som å komme hjem første gang jeg så ham i øynene.

Vi datet i et halvt år og det var veldig fint, vi ble deretter sammen, det varte i et halvt år til han dumpet meg på byen, i fylla og jeg brøt all kontakt. Han kom krypende tilbake 3 mnd senere og angret seg, sa han var redd for sine egne følelser for meg og at det hadde resultert i utroskap på jobbtur i Barcelona, 2 uker før han dumpet meg midt i byen etter flere drinker. Han er en vingleper uten sidestykke og jeg har aldri følt meg så verdiløs som denne kvelden. Jeg klarer ikke å si nei til ham og vil bare ha mer, samtidig som han kjeder meg, forvirrer meg, facsinerer meg og er hot'n cold. Han krever mye oppmerksomhet fra damer når han er full, da via mobil, men er samtidig veldig oppmerksom på meg og sier bare masse fint til meg og om meg. Alikevel går jeg rundt med en klump i magen så lenge han er i livet mitt. Han har ingen ambisjoner i livet og virker svært egoistisk og tankeløs i mange situasjoner hvor man kunne trodd at noen ville opptre mer sympatisk eller empatisk overfor andre. Umoden? Usikker? 

Jeg føler meg både hel og ødelagt samtidig når han er rundt meg. 

Nå er jeg mannfolk da men som uthevet så er det dette som kvinnfolk tiltrekkes av ..noen som kan skape en konstant berg&dalbane av følelser hos dem. Er som heroin og veldig avhengighetsskapende sier de som har greie på det. 

Nå er det ingen garanti for hvor lenge du vil ha han rundt deg for å skape denne følelsen hos deg ..men enten kan du nyte rusen så lenge den varer eller så kan du prøve å trappe ned på dosene litt etter litt. 

Går du for nr2 vil du alltids sitte å savne det *kicket som nr1 gav deg ..følelser er ikke rasjonelle. 

• Liker 2
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
17 minutter siden, Xcase33 skrev:

Nå er jeg mannfolk da men som uthevet så er det dette som kvinnfolk tiltrekkes av ..noen som kan skape en konstant berg&dalbane av følelser hos dem. Er som heroin og veldig avhengighetsskapende sier de som har greie på det. 

Nå er det ingen garanti for hvor lenge du vil ha han rundt deg for å skape denne følelsen hos deg ..men enten kan du nyte rusen så lenge den varer eller så kan du prøve å trappe ned på dosene litt etter litt. 

Går du for nr2 vil du alltids sitte å savne det *kicket som nr1 gav deg ..følelser er ikke rasjonelle. 

De fleste med et heroinproblem klarer ikke trappe ned litt og litt.

samme gjelder for en hekt eller "Berg- og dalbane" forhold. 

Og; problemet med å bare slenge seg med på turen er at TS kan ende opp ganske emosjonelt ødelagt når den endelig er over. 

AnonymBruker
Skrevet

Nr 1: Be han om å holde seg unna deg med mindre han har noe ordentlig å by på.

Nr 2: Gå på date og nyt det.

Anonymkode: fecaa...c91

Skrevet
10 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

De fleste med et heroinproblem klarer ikke trappe ned litt og litt.

samme gjelder for en hekt eller "Berg- og dalbane" forhold. 

Og; problemet med å bare slenge seg med på turen er at TS kan ende opp ganske emosjonelt ødelagt når den endelig er over. 

Det er ikke noe rasjonelt på et forum som jeg kan si for at en med et avhengighets problem skal slutte .....vet du om noe ? 

Så i utgangspunktet er denne diskusjonen meningsløs

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg få fyr nr. 2 om ikke du tar han?

Anonymkode: b1a79...571

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er ikke ingen av dem et alternativ?

1= klassisk drittsekk

2= sleece ball/gammel nasty onkel som kan sine triks.

Anonymkode: 70003...a4c

• Liker 2
Skrevet

Nr. 2. Soleklart!

Av nr.1 kommer du aldri å få den tryggheten og bekreftelsen og samhørigheten du søker. Slett, og blokkér, ham og gi nr. 2 en real sjanse!

AnonymBruker
Skrevet

Om du har sjans på 2 spiller ingen rolle for om du skal ta 1. Om du liker 1 og har følelser for han, ønsker å være sammen med han- så velg han uansett om 2 vil møte deg igjen eller ikke. 

Anonymkode: 4dc40...931

AnonymBruker
Skrevet

Nå har ikke jeg helt sansen for den type menn som plukker opp jenter som allerede er på date fordi jeg anser det som respektløst, men vet det er mange damer som gjerne syns det er romantisk. Tror du må starte et helt annet sted. Begge virker som dårlige valg, og at du i det hele tatt kunne vurdert nr.1 igjen...

Så lenge du tar kortsiktige avgjørelser vil du gjøre dårlige valg. I nr 1 har du en fyr uten moral som du skulle ønske var anderledes, og i nr.2 har du en fyr som ligger i grava 20 år før deg..

Anonymkode: 0d9e4...af1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt ingen av dem (som mann selv). Type 1 høres lite sjarmerende ut i det lange løp, selv om jeg innser at det er det mange kvinner tiltrekkes av. Han får du aldri noe stabilt liv med. Type to høres heller ikke ut som noen høydare. Han er sofistikert sier du? Vel, jeg anser ikke det å plukke opp noen fra en annen date som sofistikert, sorry mac. Han har kanskje mange andre gode egenskaper, men den måten å bli kjent med noen på er sjelden en god start på noe seriøst. 

Anonymkode: 0330a...499

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...