hobbykokken Skrevet 27. juni 2017 #1 Skrevet 27. juni 2017 Hei. Jeg er på jobb jakt og vurderer å bruke LinkedIn. Noen som har gjort det og vil dele erfaringer? Må man bruke bilde for å bli lagt merke til? Evnt hvordan type bilde?
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #2 Skrevet 27. juni 2017 Er du en hobbykokk? Er det ditt levebrød også ? Anonymkode: ba3a5...60c
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #3 Skrevet 27. juni 2017 Jeg vet ikke hvilken bransje du er i men i min bransje har de fleste LinkedIn-profil. Det er gjerne der rekrutteringsbyråer søker også, så det er greit å ha. Man bør ha bilde, et som ser litt "proft" ut.. Altså enkelt bilde av ansikt med rolig bakgrunn uten solbriller - tenk bilde du ville lagt med i en CV. Tilpass gjerne til din bransje, tenker at advokater sikkert vil ha litt mer stive bilder enn kreative yrker Fyll ut profilen slik at du blir funnet i diverse søk på ord som er knyttet til din bransje. Anonymkode: 6a190...b99
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #4 Skrevet 27. juni 2017 Skriv en attraktiv og kort bio om deg selv rett under profilbildet. Ha også en stilig banner og et sitat om karriere eller suksess eller ambisjoner til det hvis du har . Min erfaring med Linked-In er fantastisk god. Elsker Linked-In <3 Når jeg er i jobb får jeg tilbud minst en gang hvert kvartal. Da er det stillinger som likner den jeg allerede har. Dessuten vil jeg si at verden er SINNSYKT. SINNSYKT. LITEN. ALLE - og da mener jeg ABSOLUTT allle arbeidssøkere, ansatte eller rekrutterere jeg har søkt opp, enten det er via en annonse jeg har lest eller at jeg har blitt kontaktet, finner jeg har en felles forbindelse med en av mine linkedin kontakter. Og da er det en flott mulighet å bli introdusert av den begge parter kjenner. Det er også mulig å legge til ferdighetene dine, og be ditt nettverk om å "bekrefte det" ved å foreta et enkelt klikk på hver ferdighet. Da vil arbeidsgivere se det , og det er et godt tegn Anonymkode: ba3a5...60c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå