AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #1 Skrevet 27. juni 2017 Jeg har søkt for å se hvor mye jeg kan få i lån hos husbanken. Er alene med baby og skal over på overgangsstønad til høsten. Noen som har vært i samme situasjon og fått lån hos dem? Håper virkelig jeg får siden det ville gjort ting mye enklere for meg! Er redd jeg får avslag nå leier jeg en liten leilighet som jeg skal flytte ut av til høsten Anonymkode: c72c5...466
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #2 Skrevet 27. juni 2017 Jeg fikk dessverre avslag pga. overgangsstønad da de ikke regnet det som varig inntekt. Håper du er heldigere. Anonymkode: 13cb0...b65
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #3 Skrevet 27. juni 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk dessverre avslag pga. overgangsstønad da de ikke regnet det som varig inntekt. Håper du er heldigere. Anonymkode: 13cb0...b65 Åh så dumt! Håper jeg ikke får avslag også.. Overgangsstønad er ikke noe jeg har planer om å ha så veldig lenge, håper å komme ut i jobb fra des/jan, så må vell kanskje prøve å søke igjen da om jeg får avslag nå.. Ts Anonymkode: c72c5...466
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #4 Skrevet 27. juni 2017 Det er kommunen du søker lån hos, ikke Husbanken. Anonymkode: 8f000...9e4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #5 Skrevet 28. juni 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har søkt for å se hvor mye jeg kan få i lån hos husbanken. Er alene med baby og skal over på overgangsstønad til høsten. Noen som har vært i samme situasjon og fått lån hos dem? Håper virkelig jeg får siden det ville gjort ting mye enklere for meg! Er redd jeg får avslag nå leier jeg en liten leilighet som jeg skal flytte ut av til høsten Anonymkode: c72c5...466 Hvis du alene tjener rundt 27 000 kroner i mnd bør det gå bra. Tjener du 16 000 i måneden, får du ikke lån. Anonymkode: 013cf...811
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #6 Skrevet 28. juni 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du alene tjener rundt 27 000 kroner i mnd bør det gå bra. Tjener du 16 000 i måneden, får du ikke lån. Anonymkode: 013cf...811 Tenker du brutto eller netto nå? Anonymkode: 6f4e3...74b
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #7 Skrevet 28. juni 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker du brutto eller netto nå? Anonymkode: 6f4e3...74b Netto Anonymkode: 013cf...811
Ruccula Skrevet 28. juni 2017 #8 Skrevet 28. juni 2017 De vil se på din betalingsevne. Du får ikke lån om du ikke har sjangs til å betale ned avdraget
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #9 Skrevet 28. juni 2017 Lånene til Husbanken formidles via kommunene. Du søker via den kommunen du bor i, eller den du har tenkt å bosette deg i. Vanlig regel for Husbank-lån er at det skal gis til varig vanskeligstilte personer. Du skriver at du ikke har planer om å gå på overgangsstønad særlig lenge og skal ut i jobb senere. Dette tyder ikke på at du er det de vil kalle "varig vanskeligstilt". Du har dessuten ikke en varig inntekt å vise til nå. Det er en midlertidig ytelse du har, for et svært begrenset tidsrom. Dette godtar ikke noen banker som inntekt for et lån nå, av den størrelsen et boliglån er. Jeg undersøkte selv mulighetene for lån i Husbanken i fjor, og da sto det et krav om at man må først ha fått avslag i to andre vanlige banker, før man kan søke hos Husbanken. Disse avslagene må du få skriftlig, for det må dokumenteres overfor Husbanken. Det holder ikke med muntlig avslag du har fått over telefon, altså. Anonymkode: 76419...232 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #10 Skrevet 28. juni 2017 Dette er fra en brosjyre fra Husbanken, i dette eksempelet Asker kommune: "Formålet med startlånet er at det skal bidra til gode løsninger for varig vanskeligstilte på boligmarkedet slik at disse kan få et trygt og godt boforhold. Som varig vanskeligstilte regnes husstander som verken nå, eller senere vil kunne få finansiert bolig på annen måte enn ved bistand fra kommunen. " Anonymkode: 76419...232
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå