Gå til innhold

Dere som har barn som er Autist ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

iHar dere valgt å få flere barn ? Vist ja hvorfor? Vist nei hvorfor ikke ??

Hvordan er hverdagen og hvordan går det med søsken ? Er det bra? Dårlig ? For barnet med autisme ? 

Anonymkode: 60cef...21f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer helt an på hvor fungerende barnet er, hvilken grad det har osvosv. Har du møtt ett barn med autisme, så har du møtt nettopp ett barn med autisme. Noen er veldig selvstendige, andre trenger mye mer hjelp og tilrettelegging i hverdagen. Jeg kan godt si at hverdagen med fire barn hvor en har autisme funker kjempefint, mens en annen kan si at det ikke blir flere barn fordi hverdagener nok som den er.

Du vil ikke få noe nyttig svar her. 

Anonymkode: 6476d...6e2

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

iHar dere valgt å få flere barn ? Vist ja hvorfor? Vist nei hvorfor ikke ??

Hvordan er hverdagen og hvordan går det med søsken ? Er det bra? Dårlig ? For barnet med autisme ? 

Anonymkode: 60cef...21f

Er det en oppgave du skal skrive? 

Anonymkode: a8c74...1f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn med høytfungerende autisme og har to yngre barn i tillegg. Nå ble ikke diagnosen satt før søsknene ble født, så det var jo aldri noe vi måtte forholde oss til når vi planla flere barn. For oss fungerer det bra, barnet med diagnose er rolig og ikke utagerende. Vi tilpasser oss, ofte kan vi dele oss opp slik at søsknene kan være med på aktiviteter som barnet med diagnose ikke liker så godt. Jeg prøver å skjerme ungene så godt jeg kan, det gjelder både barnet som har autisme og som tåler dårlig mye støy og søsknene som jo må få ha et normalt liv med venner på besøk. 

Men det er som sagt et stort spekter dette her, fra høytfungerende og ikke utagerende til mennesker med psykisk utviklingshemming, manglende språk og som må ha tilsyn 24 timer i døgnet. Derfor vil ikke mitt svar være relevant for mange andre. 

Anonymkode: 5f61d...e6b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil først si, barnet ER ikke autist, barnet har autisme. 

Jeg har en sønn som har barneautisme og psykisk utviklingshemming. Jeg har alltid ønsket å få flere barn, men har satt det på vent fordi det er viktig for meg at jeg først og fremst kan dekke min sønns behov. Jeg vil ikke få et barn til og se at det går utover min sønn eller se at min sønns behov går utover det nye barnets behov. 

Føler ikke dette er noe jeg har valgt, føler ikke det har vært noe valg å ta egentlig. Det er unaturlig for meg å velge å få flere barn når det barnet jeg har fra før av krever så mye av meg at jeg ikke føler jeg strekker til. 

som noen skriver over her, det er store forskjeller innen autismespekteret. 

Anonymkode: 379d2...5c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...