Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2005 #1 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg har det siste halve året opplevd at magen har vokst fra å være litt utstående til å begynne å ligne mistenkelig på de magene man ser på enkelte gravid-avatarer her på KG. Jeg har jo lest at det er vanlig at mye sukker legger seg rundt magen, og har derfor kuttet ut snop, men jeg lurer på om det kan være lurt å holde meg unna brød også? Jeg baker ikke selv, så de brødene jeg kjøper er nok ikke særlig sunne, og Lindberg-brødet smaker ganske ille, synes jeg. Og jeg er litt avhengig av at det jeg spiser smaker godt. Er det lurt å spise knekkebrød istedet? Det eneste knekkebrødet jeg liker, er Rugsprø, er det sunt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. januar 2005 #2 Del Skrevet 5. januar 2005 Du burde nok ikke kutte brød helt, men heller passe på hva slags brød du spiser, og passe på at det er fiberrikt. Siden du bor i Tromsø: har du forsøkt Kurbadbrødet? Fantastisk godt, og skikkelig grovt. Problemet med å spise bare knekkebrød, er at det faktisk skal ganske mange til for å få i seg nok næring. 2-2,5 knekkebrød tilsvarer en brødskive, så du kan selv tenke deg...I tillegg har du jo begynt å trene, og da trenger du å få i deg nok energi. Ellers kunne du kanskje spise havregrøt og/eller fiberrike frokostblandinger uten sukker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2005 #3 Del Skrevet 5. januar 2005 Nei, har ikke hørt om det, men takk for forslaget! :-) Kanskje det hadde vært noe å prøve ut. Jeg spiser forresten frokostblanding (Alpen heter den) med yoghurt naturell av og til om morgenen, er den bra eller burde jeg ha en som er helt sukkerfri? (Finnes det overhodet sukkerfrie frokostblandinger?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. januar 2005 #4 Del Skrevet 5. januar 2005 Du kan kjøpe blandinger som for eksempel Firkorn, og heller tilsette frukt, rosiner, solsikkefrø osv selv. Biola er bra for magen, og finnes også i drikkeversjon. Sukker i moderate mengder er ikke sååå farlig, du skal jo ikke gå ned i vekt, men satse på et sunnere liv. Og da er det lurt å tenke "alt med måte", og heller skeie ut en gang i blant. Det daglige kostholdet er tross alt det viktigste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2005 #5 Del Skrevet 13. januar 2005 Nå har jeg prøvd Kurbadbrødet - smaker kjempegodt! Aldri mer Fedonbrød på meg, nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 17. januar 2005 #6 Del Skrevet 17. januar 2005 De har også noen gode og skikkelig grove brød på "Steike godt" i sentrum (selges også ved busstoppet på sykehuset om ettermiddagen), der handler vi når vi ikke gidder bake. Litt dyrt, men det er mye mat i en skive, og du kan jo skjære i skiver og fryse ned så har du ferskt brød lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. januar 2005 #7 Del Skrevet 17. januar 2005 Mennesker med normal helse legger ikke på seg av grovt brød.Pålegget derimot kan ha sin innvirkning Men så er det de som reagerer med oppblåsthet på enkelte sorter mel,har du testa deg for det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. januar 2005 #8 Del Skrevet 18. januar 2005 @Alwa:Laetitia er tynn som en flis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå