Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Audiograf utdanning og optimeri er også helse + teknisk ☺

Anonymkode: 177f0...445

Sant det. Jeg har søkt optiker også :)

Anonymkode: 3eb89...320

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er radiograf. Det stemmer det mange  her det er vanskelig å få fast jobb. Man er som regel noen år som vikar før det blir noe fast ved mindre man har litt flaks. Men får man foten inn på et sykehus får man til slutt fast som regel. Bare ikke bli gravid eller langvarig syk i perioden så.

Det overutdannes og det er mange om beinet. Jeg gik ut med A som snitt, men arbeidsgivere bryr seg om karakterer. De bryr seg mer om hvem de kjenner feks fra praksis. Jeg fikk likevel fort vikar jobb 

mye fysikk og bratt læringskurve. Mange lange praksisperioder med masse fag i tilegg. Først praksis 8-15 og så når man kommer hjem må man skrive 5 siders refleksjonsrapport og øve til eksamene. Ingen studiedager i praksisperioden heller. Jeg tok utdannelsen i Tromsø, det er noen av de strengeste stedene. Andre steder er de slankere og gir også studiedager i prakaisrisen. Som Tromsøstudent synes jeg det var urettferdig at  i fikk samme utdannelse og autorisasjon samtidig som de hadde det lettere enn oss.

Overlever du studiet og presset er det en spennede jobb. Varierte dager, kombinerer teknikk for å ta gode bilder og pasientomsorg. Lønnen er ganske god. 

Ønsker du å skli rett inn i fast jobb eller ikke ønsker å flytte på deg for å få jobb anbefale jeg ikke radiograf 

Anonymkode: 06b93...bf0

Takk for svar :) Jeg har søkt i Oslo og Drammen.  

Ønsker ikke å flytte på meg i utgangspunktet, men er ingen umulighet. Kan leve uten å få fast jobb med det samme :) Så lenge jeg kan få et bein innafor et sted.

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da satser jeg på at de har rett - synes det virker sååå spennende :mynona:

Ja, vel, problemet er at vi har en liten interessekonflikt gående her fordi RF vil jo fremme dette feltet som et felt i sterk vekst og med gode muligheter. Hvis ikke, hadde folk ikke søkt seg til studiet og etterhvert hadde det blitt mindre populært. Tenker jeg, da...:P 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er radiograf. Det stemmer det mange  her det er vanskelig å få fast jobb. Man er som regel noen år som vikar før det blir noe fast ved mindre man har litt flaks. Men får man foten inn på et sykehus får man til slutt fast som regel. Bare ikke bli gravid eller langvarig syk i perioden så.

Det overutdannes og det er mange om beinet. Jeg gik ut med A som snitt, men arbeidsgivere bryr seg om karakterer. De bryr seg mer om hvem de kjenner feks fra praksis. Jeg fikk likevel fort vikar jobb 

mye fysikk og bratt læringskurve. Mange lange praksisperioder med masse fag i tilegg. Først praksis 8-15 og så når man kommer hjem må man skrive 5 siders refleksjonsrapport og øve til eksamene. Ingen studiedager i praksisperioden heller. Jeg tok utdannelsen i Tromsø, det er noen av de strengeste stedene. Andre steder er de slankere og gir også studiedager i prakaisrisen. Som Tromsøstudent synes jeg det var urettferdig at  i fikk samme utdannelse og autorisasjon samtidig som de hadde det lettere enn oss.

Overlever du studiet og presset er det en spennede jobb. Varierte dager, kombinerer teknikk for å ta gode bilder og pasientomsorg. Lønnen er ganske god. 

Ønsker du å skli rett inn i fast jobb eller ikke ønsker å flytte på deg for å få jobb anbefale jeg ikke radiograf 

Anonymkode: 06b93...bf0

Hvordan er praksis i RF studiet? 

Anonymkode: ef8e9...bd1

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vel, problemet er at vi har en liten interessekonflikt gående her fordi RF vil jo fremme dette feltet som et felt i sterk vekst og med gode muligheter. Hvis ikke, hadde folk ikke søkt seg til studiet og etterhvert hadde det blitt mindre populært. Tenker jeg, da...:P 

Skjønner det, har bare så lyst til å gå dette. :P Men har søkt andre ting også, så får se hvordan jeg prioriterer. 

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Skjønner det, har bare så lyst til å gå dette. :P Men har søkt andre ting også, så får se hvordan jeg prioriterer. 

Synes ikke du bør ta noe annet på førstevalg om det er dette du virkelig vil bli :) For noen studier er det slik at det er nesten umulig å få jobb uansett hvor i landet du søker, men radiograf worst case scenario så kan det hende du må flytte som nyutdannet - men du får jobb. Er ikke lenge siden det var stor mangel på radiografer i danmark, og vet at også noen dyreklinikker bruker radiografer, så det er flere muligheter enn kun de største byene i norge.

Anonymkode: 1b294...684

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...