Gå til innhold

Vask av dreads

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

hei jeg bare maser igjen, men folk sier jeg må vaske med saltvann og ikke shampo, for ellers kan håret tåve(tove?) seg. Og det vil jeg ikke ha. Men hvordan vaske med saltvann? Litt rart å løpe ut midt på vinteren i saltvannet, og det ser sikkert rart ut å dusje med saltbøsse og... hjep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du spurt en frisør? Det er definitivt det beste... Ikke tro på alt du hører - selv om det er vel ment. Har selv opplevd masse rare fordommer og misforståelser..

Jeg vasker mine dreads to ganger i uken med shampoo anbefalt av frisør, og det funker helt fint! Kan ikke se for meg at det er noe særlig lurt å vaske håret med saltvann egentlig..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Har surt dem på frisørlinja og læreren deres men de sier bare "de der sliter fælt på håret ditt assa kanke ha sånn assa" men de vil vel ha long shiny hair de der :(

Takk newt skal sjekke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Å jeg må bare spør om noe, bare ikke tro jeg stiller spørsmål med noens hygiene, men rine lukter ikke håret litt rart av bare to ganger i uka? Eller er det bare meg som er så vant med annenhver/tredjehver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg må bare spør om noe' date=' bare ikke tro jeg stiller spørsmål med noens hygiene, men rine lukter ikke håret litt rart av bare to ganger i uka? Eller er det bare meg som er så vant med annenhver/tredjehver dag?[/quote']

Har ikke hatt problemer med det nei.. Det blir jo cirka tredjehver dag... Hender jo selvfølgelig at jeg vasker det oftere, hvis jeg har gjort noe spesielt.

Frisører anbefaler jo egentlig å kun vaske håret 1-2 ganger i uken, siden det sliter sånn på håret.. Med mindre man jobber i stekeos eller noe lignende da :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...