Gå til innhold

PC til sims og andre tyngre programmer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har altså bestemt meg for å kjøpe en ny pc som kan tåle litt tunge programmer som f.eks. sims-spillene jeg har samlet gjennom årene :PFor øyeblikket så er pc-en jeg har ikke spesielt egnet til sims, det fungerer, men den blir glovarm! 

Har dere noen tips? Må ha minst 8 gb ram, men vil også helst holde meg under 7000 kroner og være bærbar. Ikke spesielt bra for en gaming pc, men jeg vil bare kunne ha kapasitet til flere sims-spill og ha grafikk på medium settings. God vifte er også greit 

Anonymkode: 0d64e...11e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en stasjonær. Ikke PC. 

Anonymkode: 1334e...84e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Disse har minst 8 GB, koster mindre enn 7000 og har grafikkort som bør være godt nok til Sims. Det er dessverre umulig å si hvor god vifta er eller hvor varme de blir.

https://www.prisjakt.no/category.php?m=s321201665&o=produkt_pris_inkmoms

Anonymkode: a9e1d...855

Takk for svar, men flere av de du linker til har en i3 prosessor, og jeg har blitt anbefalt minst i5 prosessor av andre. Tenker litt på ASUS VIVOBOOK MAX x541UA som har en i7 prosessor, men flere har sagt at viften bestandig suser i bakgrunnen. 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp en stasjonær. Ikke PC. 

Anonymkode: 1334e...84e

Jeg er avhengig av en bærbar, stasjonær går ikke med tanke på livssituasjonen min

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Tillion skrev:

https://www.komplett.no/product/917358/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/alle-baerbare-pc-er/acer-aspire-e5-575g-156-full-hd-matt

Bare 6gb ram, men det er lettere og billigere å oppgradere etterhvert enn hvis du ofrer diskplass. Ikke sikkert du trenger mer heller. Dedikert grafikkort bør du ihvertfall ikke droppe hvis du vil spille på annet enn minimum. i5 er nok til normal bruk.

Har ikke acer aspire e5 litt lite lagringskapasitet? 

Ts 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke acer aspire e5 litt lite lagringskapasitet? 

Ts 

Spørs vel om du planlegger å lagre mye på den? Nok til småfiler, litt musikk, sims o.l. Ellers får du prøve å lete etter en maskin med HDD vil jeg tro, overgangen til SSD har gjort at det meste i din prisklasse har lite lagringskapasitet.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, men flere av de du linker til har en i3 prosessor, og jeg har blitt anbefalt minst i5 prosessor av andre. Tenker litt på ASUS VIVOBOOK MAX x541UA som har en i7 prosessor, men flere har sagt at viften bestandig suser i bakgrunnen.

Du må ikke se deg blind på i3 vs i5. Siste utgave av i3 (7100U) er ikke så veldig mye tregere enn siste i5 (7200U). Personlig ville jeg heller prioritert å få SSD, selv om det betyr tregere prosessor og 6 GB RAM. Det gir en mer responsiv maskin og den bruker mindre strøm.

Anonymkode: a9e1d...855

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...