Gå til innhold

Deltidsjobb for voksen student med lang erfaring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ca 40 år og student. Har erfaring fra flere felt, noe fra spesielle fagområder. Nå omskolerer jeg meg og ønsker å jobbe deltid ved siden av studiene. Jeg har ikke mulighet til å jobbe med det jeg har lengst erfaring med (veldig spesielt yrke med spesifikke krav), og ønsker helst ikke å ha en typisk studentjobb for unge uten særlig erfaring. Jeg tenker at det vil se litt "slapt" ut på CVen tatt i betraktning min alder, ambisjoner og tidligere erfaring. Aller mest ønsker jeg meg en jobb innen det jeg utdanner meg til, men jeg er tidlig i studiene ennå og kan heller ikke jobbe 100%. Har noen tips til hvordan jeg kan løse dette? Det jeg studerer går under helse/rådgivning. 

Anonymkode: 535b5...a7b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ringevikar på SFO/barnehage? Er både en typisk studentjobb men samtidig er det jo mange voksne som har den typen jobber også? :)

Anonymkode: bdfab...a09

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ringevikar på SFO/barnehage? Er både en typisk studentjobb men samtidig er det jo mange voksne som har den typen jobber også? :)

Anonymkode: bdfab...a09

Herlig jobb da! Apropos barn, kan Leos lekeland være en god ide? Da får du prøve skliene i lunsjen :)

Anonymkode: df6bb...7b0

• Liker 1
Skrevet

Ringevikar i helsevesenet.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, asterix skrev:

Ja, gjerne det dersom du vil bli oppringt i tide og utide. Det er krise med bemanningen så og si hver eneste dag. Så har du lyst, så nyt å bli oppringt når som helst. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, gjerne det dersom du vil bli oppringt i tide og utide. Det er krise med bemanningen så og si hver eneste dag. Så har du lyst, så nyt å bli oppringt når som helst. 

For noe tull. Du setter deg opp i datasystemet eller vaktboka at du ønsker deg ledige vakter du har lyst på og setter deg tilgjengelig eller utilgjengelig på dager det passer eller ikke passer for deg å jobbe i tilfelle noen blir akutt syk. Jeg har jobbet som ringevikar i 5 år nå i tillegg til annen 100% jobb og det er en super ekstrajobb. Og når man er voksen får man gjerne  full ansiennitet også siden alt av praksis teller og med kvelds- og helgetillegg oppå det blir lønna slett ikke ille.

AnonymBruker
Skrevet

I rus/psykiatri har jeg inntrykk av at de er veldig glad for litt voksne ringevikarer. Send en åpen søknad litt rundtom, så blir du nok kontaktet.

Anonymkode: ef613...061

AnonymBruker
Skrevet

Du studerer mao. sosialt arbeid

Anonymkode: a11e6...e62

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De kommunale instansene Norge over nekter bevisst å ansette i fulle stillinger i Helsesektoren. Dette fordi de da slipper mer unna med utgifter/overtid og annet. 

Anonymkode: aab15...1e8

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

I rus/psykiatri har jeg inntrykk av at de er veldig glad for litt voksne ringevikarer. Send en åpen søknad litt rundtom, så blir du nok kontaktet.

Anonymkode: ef613...061

Dette er interessant. Hvilke arbeidsoppgaver har man som vikar i slike jobber? Går dette under miljøarbeider? Litt usikker på hvordan jeg bør presentere meg og mine ønsker i en slik søknad... (Hvilke stillinger kan jeg søke på..?) 

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du studerer mao. sosialt arbeid

Anonymkode: a11e6...e62

Nei. Men jeg tar nok noen overlappende emner.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, asterix skrev:

Jeg har jobbet ved ulike sykehjem tidligere, noe jeg trivdes med da. Nå kjenner jeg at stell ikke er noe som frister. I utgangspunktet ønsker jeg faste dager for å ha en forutsigbar inntekt og min erfaring som ringevikar i helsevesenet er at telefonen sjelden står stille. Hovedfokus skal være studiene, så selv om jeg vet det er jobb å få prøver jeg å komme på andre jobber som kan være mer relevant til studiene.

Når det gjelder SFO har jeg vært inne på tanken, men jeg ønsker helst å jobbe med ungdom/voksne.

For de som mener jeg nå er kresen og "ikke vil ha jobb," så kan jeg si at det er erfaringen jeg er ute etter, ikke nødvendigvis lønna. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...