AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #1 Skrevet 27. juni 2017 Jeg er ca 40 år og student. Har erfaring fra flere felt, noe fra spesielle fagområder. Nå omskolerer jeg meg og ønsker å jobbe deltid ved siden av studiene. Jeg har ikke mulighet til å jobbe med det jeg har lengst erfaring med (veldig spesielt yrke med spesifikke krav), og ønsker helst ikke å ha en typisk studentjobb for unge uten særlig erfaring. Jeg tenker at det vil se litt "slapt" ut på CVen tatt i betraktning min alder, ambisjoner og tidligere erfaring. Aller mest ønsker jeg meg en jobb innen det jeg utdanner meg til, men jeg er tidlig i studiene ennå og kan heller ikke jobbe 100%. Har noen tips til hvordan jeg kan løse dette? Det jeg studerer går under helse/rådgivning. Anonymkode: 535b5...a7b
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #2 Skrevet 27. juni 2017 Ringevikar på SFO/barnehage? Er både en typisk studentjobb men samtidig er det jo mange voksne som har den typen jobber også? Anonymkode: bdfab...a09
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #3 Skrevet 27. juni 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ringevikar på SFO/barnehage? Er både en typisk studentjobb men samtidig er det jo mange voksne som har den typen jobber også? Anonymkode: bdfab...a09 Herlig jobb da! Apropos barn, kan Leos lekeland være en god ide? Da får du prøve skliene i lunsjen Anonymkode: df6bb...7b0 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #5 Skrevet 27. juni 2017 10 minutter siden, asterix skrev: Ringevikar i helsevesenet. Ja, gjerne det dersom du vil bli oppringt i tide og utide. Det er krise med bemanningen så og si hver eneste dag. Så har du lyst, så nyt å bli oppringt når som helst. Anonymkode: df6bb...7b0
asterix Skrevet 27. juni 2017 #6 Skrevet 27. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, gjerne det dersom du vil bli oppringt i tide og utide. Det er krise med bemanningen så og si hver eneste dag. Så har du lyst, så nyt å bli oppringt når som helst. Anonymkode: df6bb...7b0 For noe tull. Du setter deg opp i datasystemet eller vaktboka at du ønsker deg ledige vakter du har lyst på og setter deg tilgjengelig eller utilgjengelig på dager det passer eller ikke passer for deg å jobbe i tilfelle noen blir akutt syk. Jeg har jobbet som ringevikar i 5 år nå i tillegg til annen 100% jobb og det er en super ekstrajobb. Og når man er voksen får man gjerne full ansiennitet også siden alt av praksis teller og med kvelds- og helgetillegg oppå det blir lønna slett ikke ille.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #7 Skrevet 27. juni 2017 I rus/psykiatri har jeg inntrykk av at de er veldig glad for litt voksne ringevikarer. Send en åpen søknad litt rundtom, så blir du nok kontaktet. Anonymkode: ef613...061
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #8 Skrevet 27. juni 2017 Du studerer mao. sosialt arbeid Anonymkode: a11e6...e62
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #9 Skrevet 27. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, gjerne det dersom du vil bli oppringt i tide og utide. Det er krise med bemanningen så og si hver eneste dag. Så har du lyst, så nyt å bli oppringt når som helst. Anonymkode: df6bb...7b0 De kommunale instansene Norge over nekter bevisst å ansette i fulle stillinger i Helsesektoren. Dette fordi de da slipper mer unna med utgifter/overtid og annet. Anonymkode: aab15...1e8
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #10 Skrevet 28. juni 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: I rus/psykiatri har jeg inntrykk av at de er veldig glad for litt voksne ringevikarer. Send en åpen søknad litt rundtom, så blir du nok kontaktet. Anonymkode: ef613...061 Dette er interessant. Hvilke arbeidsoppgaver har man som vikar i slike jobber? Går dette under miljøarbeider? Litt usikker på hvordan jeg bør presentere meg og mine ønsker i en slik søknad... (Hvilke stillinger kan jeg søke på..?) Anonymkode: 535b5...a7b
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #11 Skrevet 28. juni 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Du studerer mao. sosialt arbeid Anonymkode: a11e6...e62 Nei. Men jeg tar nok noen overlappende emner. Anonymkode: 535b5...a7b
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #12 Skrevet 28. juni 2017 14 timer siden, asterix skrev: Ringevikar i helsevesenet. Jeg har jobbet ved ulike sykehjem tidligere, noe jeg trivdes med da. Nå kjenner jeg at stell ikke er noe som frister. I utgangspunktet ønsker jeg faste dager for å ha en forutsigbar inntekt og min erfaring som ringevikar i helsevesenet er at telefonen sjelden står stille. Hovedfokus skal være studiene, så selv om jeg vet det er jobb å få prøver jeg å komme på andre jobber som kan være mer relevant til studiene. Når det gjelder SFO har jeg vært inne på tanken, men jeg ønsker helst å jobbe med ungdom/voksne. For de som mener jeg nå er kresen og "ikke vil ha jobb," så kan jeg si at det er erfaringen jeg er ute etter, ikke nødvendigvis lønna. Anonymkode: 535b5...a7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå