Gå til innhold

Hvor ofte dusjer dere barna på sommeren?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Har en gutt på to år som elsker å være ute og som da er høyt og lavt. Når vi kommer inn på kvelden er han helt sort av møkk og solkrem. Dusjer han hver kveld. Bruker en evighet hvis jeg skal skrubbe han ren med vaskeklut i vasken. Hans tante (som også har barn) syntes det var mye å dusje hver dag. Noe jeg forsåvidt er enig i, men kan da ikke legge han skitten? Prøver å begrense hårvask til to ganger i uken.

Hva gjør dere med barn på samme alder?

Anonymkode: 13048...13d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har også en toåring, synes det er greit å få spylt han med vann på kvelden, bruker en klut i ansiktet. Tror ikke det gjør noe akkurat i sommerhalvåret :) 

Anonymkode: 0e322...3c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hudtypen til ungen din.

Mine har atopisk eksem, og fått beskjed av hudlege å kun dusje 1-2 ganger i uka og da bruke dusjolje, 

ellers vasker vi over med myk vaskeklut dyppet i lunkent vann og smører med fuktighetskrem et pr ganger for dag. 

Anonymkode: e2d39...88f

• Liker 1
Skrevet

Min har eksem og prøver å unngå for mye dusj- og bading. Men når han blir smurt inn med x-antall lag solkrem iløpet av en soldag synes jeg det er fordel å få vasket han mer enn en klut klarer. Bruker kun vann og badeolje. Har heldigvis ikke fått mer utbrudd av den grunn. 

Skrevet

Barna bader eller dusjer hver kveld, som regel.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Har en gutt på to år som elsker å være ute og som da er høyt og lavt. Når vi kommer inn på kvelden er han helt sort av møkk og solkrem. Dusjer han hver kveld. Bruker en evighet hvis jeg skal skrubbe han ren med vaskeklut i vasken. Hans tante (som også har barn) syntes det var mye å dusje hver dag. Noe jeg forsåvidt er enig i, men kan da ikke legge han skitten? Prøver å begrense hårvask til to ganger i uken.

Hva gjør dere med barn på samme alder?

Anonymkode: 13048...13d

Det er mye mer skånsomt for huden å dusje enn å bli skrubbet med klut. Du kan og la han bade i en balje med rikelig med matolje i badevannet. 

Anonymkode: 919bf...213

Skrevet

De dusjes hver kveld. 

Bor på Sørlandet , er mye på stranda. Masse sand mao. 

De går barbeinte utenfor og jeg må sjekke de for flått hver kveld.

Skrevet

Det kommer helt an på hva vi har gjort. Det vanlige er to ganger i uken. Er det nødvendig med mer enn dette fordi de er skitne e.l. så gjør de selvsagt det, men i utgangspunktet synes jeg det er unødvendig å dusje hver kveld.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det vært fint vær, og de har vært ute hele dagen og blitt skitne og er kleimete av solkrem, dusjer vi selvsagt. Noen dager på sommeren er sånn, så da dusjes det de dagene finværet står på. Ellers dusjes det ikke hver dag, man er ikke skitten etter en innedag eller en dag med litt roligere aktiviteter.

Anonymkode: 37241...b98

AnonymBruker
Skrevet

Når det trengs, minst annahver dag.

Anonymkode: 99014...7b3

AnonymBruker
Skrevet

Vi må dusje hver dag, absolutt alt er tildekt av sand og skitt.

Han er 3 år, og elsker fortsatt sandlek - samtidig som det er MYE sand overalt i barnehagen. Så de er alle sammen kritthvite av seig solkrem, iblandet sand. Litt vann holder ikke, dessverre.

Anonymkode: b7a62...af5

Skrevet

Mine barn dusjer eller bader hver kveld om våren om sommeren, men det er aller mest fordi de har pollenallergi og jeg tenker det må være gunstig å få skylt pollen av hår og kropp før soving. Men i tillegg er de ofte ganske skitne etter barnehagen på, denne tiden av året, så de ville nok dusjet nesten hver kveld uansett. Men de fleste kvelder bare skyller de seg i vann, og såpe brukes ca en gang i uka. De har begge slitt en del med atopisk eksem, så ellers i året (hvor det også er enda større sjanse for å bli tørr i huden) pleier de å dusje eller bade ca en gang i uka.

Gjest NotNaomi
Skrevet

Dusj hver kveld både her og hos faren .

Nei. Ikke hver kveld gitt. Faren bor på landet. De er ute til 23 iblant nå i ferien . Da pusser de tenner og rett i seng. De overlever fint de. Dusjer og bytter sengetøy til fredag,sier eksen.

Ja,ok. Ungene er solbrune og smiler stort fra bilder. Hva betyr en dusj hver dag? I ferie? 

:-) hverdag med alle rutiner er tilbake. Vi overlever så lenge :-)

AnonymBruker
Skrevet

Bader kroppen hver dag, vasker håret 1-2 ganger i uken. 

Hos oss er det hvertfall nødvendig å bade hver dag for å få av skitt, solkrem osv. 

Anonymkode: 5d121...8f0

AnonymBruker
Skrevet

Så ofte som det trengs. Er hun nedklint av svette, solkrem og skitt fra topp til tå med halve sandkassa i håret, så må hun vaskes skikkelig. På vestlandet kan det være langt mellom solskinnsdagene, da er det ikke alltid nødvendig med hver dag. 

Anonymkode: 47d1e...293

Skrevet

Vinterstid hv 2. til hv 3. dag. På sommeren hver dag, på de varmeste dagene og 2. hv dag ellers 

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, NotNaomi skrev:

Dusj hver kveld både her og hos faren .

Nei. Ikke hver kveld gitt. Faren bor på landet. De er ute til 23 iblant nå i ferien . Da pusser de tenner og rett i seng. De overlever fint de. Dusjer og bytter sengetøy til fredag,sier eksen.

Ja,ok. Ungene er solbrune og smiler stort fra bilder. Hva betyr en dusj hver dag? I ferie? 

:-) hverdag med alle rutiner er tilbake. Vi overlever så lenge :-)

Huh? 

Anonymkode: 56426...efd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en toåring, som kommer hjem fra barnehagen som om han bada i sand i hele dag. Han dusjes hver dag ja. Det er ikke lang dusj, og jeg skrubber han ikke med såpe hver gang, og vi vasker ikke håret hver gang (for der hater han) men ja, han dusjes hver dag.

Anonymkode: 9a57a...a1f

Skrevet

Hver kveld. Får helt fnatt om han skulle lagt seg med den tykke klissete solkremen og skitt som har satt seg fast i solkremen. 

Skrevet

På sommeren blir det stort sett hver kveld. Hadde aldri lagt meg for natta sjøl om jeg hadde vært ute hele dagen, vært i sandkassa med ungene, tur i skauen, svetta og smurt gjentatte ganger med solkrem, så hvorfor gjøre det noe annerledes med ungene? Og de elsker å dusje, å vaske de med klut er noe av det verste de vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...