Gå til innhold

Hvorfor gidder han?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av og på forhold i nesten ett år med en fyr. Jeg avslutta det for tre uker siden, fordi han ikke er klar for å binde seg. Omtrent ikke kontakt siden det. Jeg ringte han ved ett uhell, men la på så fort at jeg ikke trodde det gikk gjennom, så tenkte ikke no mer over det. To dager seinere ringer han meg. Han spør om jeg ringte og deretter snakket vi litt om alt og ingenting. Hvorfor ringe etter to dager? Hvorfor ikke bare la det ligge, eller sende en SMS og spørre om jeg har ringt? Angrer på at jeg tok tlf, sitter nå igjen med verdens verste følelse. Jeg er jo ikke over han og savner han hele tiden! Innbiller meg at han har funnet seg ei ny å pule på , og det gjør ekstremt vondt! Også derfor jeg ikke skjønner hvorfor han gidder å ringe, hvis han har hu .. 

Anonymkode: c5e83...576

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glem han. 

Anonymkode: 6a081...12e

AnonymBruker
Skrevet

Han har brukt deg. Du er et felleshull for ham. Gå videre

Anonymkode: 2b783...d6f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver både og glemme han å gå videre, men er dessverre enklere sagt enn gjort! Derfor lurer jeg på om noen har noen synspunkter på hvorfor i alle dager han ringte?

Jo , takk for omtanken - ting er ikke så svart/hvitt som det fremstår her, så tror nok ikke bare jeg var et felleshull for han.. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan det hende at han savner deg på et vis?  

Anonymkode: d3d0f...311

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av og på forhold i nesten ett år med en fyr. Jeg avslutta det for tre uker siden, fordi han ikke er klar for å binde seg. Omtrent ikke kontakt siden det. Jeg ringte han ved ett uhell, men la på så fort at jeg ikke trodde det gikk gjennom, så tenkte ikke no mer over det. To dager seinere ringer han meg. Han spør om jeg ringte og deretter snakket vi litt om alt og ingenting. Hvorfor ringe etter to dager? Hvorfor ikke bare la det ligge, eller sende en SMS og spørre om jeg har ringt? Angrer på at jeg tok tlf, sitter nå igjen med verdens verste følelse. Jeg er jo ikke over han og savner han hele tiden! Innbiller meg at han har funnet seg ei ny å pule på , og det gjør ekstremt vondt! Også derfor jeg ikke skjønner hvorfor han gidder å ringe, hvis han har hu .. 

Kanskje han bare ville være høflig? Kanskje han er vant til å ha kontakt med deg og ringer av gammel vane? Jeg vet du vil høre at han ringer fordi han savner deg. Men hvis han etter ett år ikke er klar for noe mer med deg, og han heller ikke innser det når du bryter med ham og sier at det er nok, så høres det dessverre ut som han ikke bryr seg så mye 🙁

Anonymkode: bae56...e93

AnonymBruker
Skrevet

Min eks kan holde på slik, det handler om kontroll her.

Null kontakt og blokk alt på sosiale medier, så får du fred og kan gå videre.

Anonymkode: d5620...545

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skulle jeg ønske det var fordi han savnet meg, men tror ikke det er det. Vet med meg selv at hadde han virkelig villet hatt meg så hadde han fått fingern ut av ræva for lenge siden. Men skal ikke juge, en del av meg håper jo han kommer krypende tilbake en dag, men jeg må uansett komme meg videre, for sånn situasjonen er nå er det bare meg selv det går utover. Og det er jeg som har det vondt, ikke han. 

Mulig det handler om kontroll ja! Kan du utdype litt hva du legger i det? Hvor kommer kontroll behovet fra og hvorfor har de det? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig skulle jeg ønske det var fordi han savnet meg, men tror ikke det er det. Vet med meg selv at hadde han virkelig villet hatt meg så hadde han fått fingern ut av ræva for lenge siden. Men skal ikke juge, en del av meg håper jo han kommer krypende tilbake en dag, men jeg må uansett komme meg videre, for sånn situasjonen er nå er det bare meg selv det går utover. Og det er jeg som har det vondt, ikke han. 

Mulig det handler om kontroll ja! Kan du utdype litt hva du legger i det? Hvor kommer kontroll behovet fra og hvorfor har de det? 

Les deg opp, ha personlige grenser og kjenn din VERDI. Ikke ha av og på forhold, sett krav. 

Fordi de er feig, sliter med dårlig selvbilde eller har andre issues, du som vet, men det trigger behov for kontroll.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min eks kan holde på slik, det handler om kontroll her.

Null kontakt og blokk alt på sosiale medier, så får du fred og kan gå videre.

Vær ydmyk, du kan ta grundige feil

Anonymkode: 39e2d...e38

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje han bare ville være høflig? Kanskje han er vant til å ha kontakt med deg og ringer av gammel vane? Jeg vet du vil høre at han ringer fordi han savner deg. Men hvis han etter ett år ikke er klar for noe mer med deg, og han heller ikke innser det når du bryter med ham og sier at det er nok, så høres det dessverre ut som han ikke bryr seg så mye 🙁

Anonymkode: bae56...e93

Ofte kan det være vanskelig å bry seg, om folk som holder på med sånn ringe, legge på håpe det ikke går igjennom osv fordi det skaper usikkerhet... faen ass,, få fingra ut av rævhølet å snakk sammen ordentligt, å ha tillit til at han også kan være usikker på grunn av din egene forpulte møkkaoppførsel.. som skaper drama å piss snakk med han det gjelder og ikke søk råd på jævla kg..

Skrevet

Han ringer deg fordi han vil holde deg "varm", slik at han har et sted å dra til om han er nøden.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ofte kan det være vanskelig å bry seg, om folk som holder på med sånn ringe, legge på håpe det ikke går igjennom osv fordi det skaper usikkerhet... faen ass,, få fingra ut av rævhølet å snakk sammen ordentligt, å ha tillit til at han også kan være usikker på grunn av din egene forpulte møkkaoppførsel.. som skaper drama å piss snakk med han det gjelder og ikke søk råd på jævla kg..

Enig i det meste du sier her, spesielt dette med at man ofte ikke ser at ens egen oppførsel også kan skape usikkerheter andre vei og at KG ikke er det beste stedet å skaffe slike råd (mange gode råd her, men på en annen side; Det er ganske få ganger noen kunne ha kommet hit å spurt om råd OM meg, bortsett fra MEG selv). 

På den annen side; de har jo pratet ut og blitt enige?

Anonymkode: d3d0f...311

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær ydmyk, du kan ta grundige feil

Ved slik oppførsel hi skisserer er det ingen grunn til ydmykhet.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har jo snakka ut og blitt enige om avstand, fordi jeg trenger det når han ikke kan gi meg mer enn han kan. Møttes tilfeldig ikke lenge etter denne samtalen, begge hadde drikki, men fikk inntrykk av at han ikke har glemt meg pga hans væremåte. Jeg veit jeg ikke har vært så enkel selv og har nok skapt en del usikkerhet, fordi han har gjort meg så usikker. Men han veit veldig godt at jeg vil mer enn av/på forhold. Jeg kutta han for min egen del, fordi jeg blei mer lei meg enn glad av hele opplegget.. Og det var faktisk ikke meningen å ringe han, hadde jeg visst at det gikk gjennom hadde jeg ikke tenkt på annet enn at han ikke ga lyd fra seg etter jeg hadde "ringt", derfor jeg ble så overraska når han plutselig ringte. 

Gjest NotNaomi
Skrevet

Alle er ikke drittsekker. Vi færreste er på alle måter. Vi er sleipe,snille og jævlig og ok på en og samme gang. I ulike settinger.

Han liker deg vel da. Om ikke annet. Ikke legg all verden i det. Du kommer igjennom :-)

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, NotNaomi skrev:

Alle er ikke drittsekker. Vi færreste er på alle måter. Vi er sleipe,snille og jævlig og ok på en og samme gang. I ulike settinger.

Han liker deg vel da. Om ikke annet. Ikke legg all verden i det. Du kommer igjennom :-)

Fin oppsummering - han er alle delene!

Prøver og ikke legge for mye i det, men er vanskelig det og. Vil jo egentlig ha han - bare orker ikke enda en samtale hvor vi ikke kommer noen vei! Det sårer stoltheten litt for mye .. Så får bare holde avstand igjen - håpe på det beste men forvente det værste 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...