Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en tidligere studiekamerat som har fått seg jobb som vekter i Nokas på Gardermoen flyplass. Jeg er nysgjerrig på arbeidsforhold, arbeidstider og lønn, da jeg har hørt at dette er en jobb med gode karrieremuligheter. Noen som vet hvilke arbeidsoppgaver de har? Hvilke arbeidstider har man, og er det god lønn uansett om man har relevant utdanning/ vekterkurs eller ikke? Er bare nysgjerrig. 

Anonymkode: 7df49...042

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke skjønne hvordan det skulle være gode karrieremuligheter der. 

Jeg har jobbet som vekter, men ikke i flyplasstjeneste. Vet likevel at de går turnus og jobber både seint og tidlig. Mange jobber på timer, ca 200 kr timen har de. Evt. fastlønn på ca 30tusen i mnd pluss evt. helge-, kvelds- og flyplasstillegg.

Anonymkode: 61842...752

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke skjønne hvordan det skulle være gode karrieremuligheter der. 

Jeg har jobbet som vekter, men ikke i flyplasstjeneste. Vet likevel at de går turnus og jobber både seint og tidlig. Mange jobber på timer, ca 200 kr timen har de. Evt. fastlønn på ca 30tusen i mnd pluss evt. helge-, kvelds- og flyplasstillegg.

Så i forhold til at de jobber turnus, så er ikke lønnen så god som jeg trodde. Men så får de altså tillegg som du nevner. Leste på nettsidene til Nokas at det er muligheter for karriereutvikling internt og flere kurser/ videreutdanninger man kan ta. Lurer fortsatt på hvilke arbeidsoppgaver de har, regner med at arbeidsoppgavene er varierte på flyplass. Takk for svar :)

Anonymkode: 7df49...042

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet dessverre ikke konkrete arbeidsoppgaver på flyplassen, det er sikkerhetskontrollen selvsagt, men ganske sikkert mere også. Jeg vil ikke tro det er veldig variert, spesielt ikke som nyansatt. Men det er mulighet til å få andre og kanskje mer spennende oppgaver eterhvert. Og en fordel hvis du er eldre enn 25 i forhold til hva slags ansvar man får.

Vekterkurset må du ha for å jobbe som vekter. Fagbrev kan man ta etter 5 år (og litt lesing), da øker lønnen med omtrent 10kr timen. Der jeg jobbet ble de med fagbrev alltid prioritert til enkelte oppdrag.

Det hender jeg fortsatt jobber som vekter enkelte helger (kanskje tre-fire ganger i året, jeg står antakelig på den tilkallingslista de aller nødigst ringer), med alle tillegg tjener jeg som regel 5 tusen brutto på ei helg med to10-timersvakter. Men da jobber jeg fra kl 15 til 01, og er rimelig mørbanka når "helga" er over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...