Gå til innhold

Ny data - annen persons innlogging.Si fra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en ny data levert. Jeg bruker den litt men en dag ser jeg at flere nettsider har en annen persons innloggingsdetaljer. Passord og sånt til e-post og diverse andre sider er autolagret. Jeg trykker på logg inn siden passordet fyller seg inn automatisk. 

Burde jeg kontakte personen for å si i fra at uten å vite passordet så er det bare å logge seg inn på noen av tingene hennes? 

Dataen er helt ny, men da er det vel åpenbart at den ikke er ny, slik den ble presentert. Om den er brukt eller ei så har hun vel rett til å få vite at ting om henne bare er å logge seg inn på.

Når det er sagt så virker det ikke som om at det var sånn kjempe privat så jeg tror ikke det byr på problemer for henne. Kanskje det er en ide å kontakte de som solgte datamaskinen i stedet? :klo: 

Anonymkode: d3514...b27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt butikken å klag! 
Dersom de skal selge en gammel PC som ny, så må de informere om det. 

Anonymkode: c67e3...331

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville levert dataen inn igjen, og bedt om en ny (ubrukt) datamaskin. Ville også sendt en e-post til denne andre jenten, og sagt at hun burde bytte passord.

Anonymkode: 4461a...1bb

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du har blitt svindlet. Ville levert tilbake pcn og kjøpt pc et annet sted, de selger tydeligvis brukte pc-er som nye

Anonymkode: 50c6b...e8e

• Liker 2
Gjest førstedamen
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk en ny data levert. Jeg bruker den litt men en dag ser jeg at flere nettsider har en annen persons innloggingsdetaljer. Passord og sånt til e-post og diverse andre sider er autolagret. Jeg trykker på logg inn siden passordet fyller seg inn automatisk. 

Burde jeg kontakte personen for å si i fra at uten å vite passordet så er det bare å logge seg inn på noen av tingene hennes? 

Dataen er helt ny, men da er det vel åpenbart at den ikke er ny, slik den ble presentert. Om den er brukt eller ei så har hun vel rett til å få vite at ting om henne bare er å logge seg inn på.

Når det er sagt så virker det ikke som om at det var sånn kjempe privat så jeg tror ikke det byr på problemer for henne. Kanskje det er en ide å kontakte de som solgte datamaskinen i stedet? :klo: 

Hvor kjøpte du dataen? 

AnonymBruker
Skrevet

Har levert pcer før. Så det er litt skummelt om de bare selger de videre uten å slette innholdet.

Anonymkode: bd032...50d

Skrevet

Sikkert noen som har levert tilbake på angreretten, men da skal den jo absolutt selges som demovare. Krev avslag eller send den i retur!

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må kontakte butikken i morgen der du fikk utlevert dataen. Dette er brudd på diverse lover og helt uakseptabelt at butikken har utlevert til deg. 

Gjør du ikke noe, kan du komme i ansvar når dette blir oppdaget. 

Anonymkode: 49d61...c1b

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som du har blitt svindlet. Ville levert tilbake pcn og kjøpt pc et annet sted, de selger tydeligvis brukte pc-er som nye

Anonymkode: 50c6b...e8e

Nei, det går ikke ann. He he. :) 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må kontakte butikken i morgen der du fikk utlevert dataen. Dette er brudd på diverse lover og helt uakseptabelt at butikken har utlevert til deg. 

Gjør du ikke noe, kan du komme i ansvar når dette blir oppdaget. 

Anonymkode: 49d61...c1b

Nei, det stemmer ikke. :P 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Tillion skrev:

Sikkert noen som har levert tilbake på angreretten, men da skal den jo absolutt selges som demovare. Krev avslag eller send den i retur!

Tenkte mer på å si i fra til denne kvinnen som de har lagt ved e-post adressen til og sånt. Sikkert greit for henne å vite at folk bare bruker navnet hennes sånn? ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Har levert pcer før. Så det er litt skummelt om de bare selger de videre uten å slette innholdet.

Anonymkode: bd032...50d

Ha ha. Jo, mulig. Da får hun beskjed om det i allefall. Det blir nok populært. :ironi: 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville levert dataen inn igjen, og bedt om en ny (ubrukt) datamaskin. Ville også sendt en e-post til denne andre jenten, og sagt at hun burde bytte passord.

Anonymkode: 4461a...1bb

Passordet skal hun egentlig ha, så jeg skrev en e-mail til henne og sa i fra at innloggingen hennes lå fritt vilt, men jeg fikk aldri noe svar. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte mer på å si i fra til denne kvinnen som de har lagt ved e-post adressen til og sånt. Sikkert greit for henne å vite at folk bare bruker navnet hennes sånn? ;) 

Hehe, ok, personlig hadde jeg nok blitt mer forbanna for å ha betalt fullpris for en brukt vare. :P

Fant en lignende sak her hvis du vil ta det videre: https://www.nrk.no/livsstil/xl/lefdal-solgte-_ny_-pc-med-sensitivt-innhold-1.12899149

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...