Gå til innhold

Hund beit meg i hånda (ikke mye) må jeg ta stivkrampe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En hund angrep min hund og den ville ikke slippe taket, så jeg og eieren til den andre hunden måtte gripe inn. Alt gikk fint for seg så det er ikke temaet her. Men jeg har nå mange småkutt på hånda fra den hunden som ikke er min. Den har revet litt av huden min på hånda. 

Har renset med pyrisept men det dunker og gjør vondt helt bort til armen min. Er det vits å sjekke hos legevakten?

Anonymkode: 2775f...487

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skader uansett ikke å ta stivkrampe om det er lenge siden sist. 

Skrevet

Er vel å anbefale, ja. Hvis det er mer enn 10 år siden du fikk en slik sist. 

Skrevet

Jeg hadde nok gjort det. Bare sånn i tilfelle. :link:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok vel sist i 2008. Ææ hadde håpt jeg ikke hadde trengt det. Sitte i 3-4 timer på legevakta :dry:

Skrevet

Kan du ikke ringe og snakke med dem, og høre hva de mener? ;)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok vel sist i 2008. Ææ hadde håpt jeg ikke hadde trengt det. Sitte i 3-4 timer på legevakta :dry:

Ring legen og spør om du må ta vaksinen allerede i dag, eller om du kan få hastetime i morgen f.eks. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Hadde gjort det for sikkerhets skyld.

Skrevet

Du må ringe legevakta og spørre, og hvis du må ta er det selvsagt eieren til hunden som beit deg som betaler

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ta stivkrampe hvert tiende år. Blir du bitt hardt, må du få stivkrampe i såret. Blir du litt rispet opp, trenger man stort sett ikke noen ekstra sprøyte oppå den vaksinen man allerede har.

Anonymkode: f3444...372

AnonymBruker
Skrevet

Ring fastlegen. Han ordner resept og så setter de på kontoret vaksinen for deg. Du trenger ikke inntil legen. 

Anonymkode: 00b36...53a

Skrevet

Er det mer enn ti år siden siste stivkrampesprøyte, bør du ta den om du ble bitt til blods.
Hundebitt kan også potensielt være fullt av bakterier som du ikke vil ha i blodstrømmen, og det kan være aktuelt med antibiotika.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...