Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er muligens et litt rart spm, men saken er som følger: Jeg har siste uke i min nåværende jobb i neste uke. Jeg har avsluttet absolutt alle arbeidsoppgaver og har ingenting ugjort her. Jeg jobber mye opp mot skoleverket, og siden det er skoleferie nå, er det ingen nye oppgaver å ta fatt på heller, og lite vits i å starte på nye oppgaver siden jeg skal slutte om noen dager. Min sjef og alle kolleger her hvor jeg sitter, tar ferie ei uke før meg, så den siste uka er jeg mer eller mindre alene på jobb. De siste dagene nå har jeg stortsett bare lest nettaviser el.l. Jeg har ikke råd til å ta mer ferie, fordi det vil måtte bli uten lønn, og det kan jeg ikke gjøre. Allikevel føles det helt meningsløst å sitte her. Sjefen min er i utlandet på ferie og jeg har ikke lyst til å plage henne m spørsmål om dette. Hun er en veldig pragmatisk og fornuftig dame forøvrig. Nå lurer jeg på om det er helt forkastelig å rett og slett ta noen veldig korte dager her i neste uke, men være tilgjengelig på telefon og kunne stille på få minutter hvis noe (mot all formodning) skulle dukke opp. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 7a41c...b96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du ikke har noe publikumskontakt, krav om telefontid el hadde jeg tatt noen korte dager...

AnonymBruker
Skrevet

Er dette en offentlig jobb, så er du på jobb når du skal være på jobb. På et kontor er det qlltids noe som skal eller kan gjøres. Både arivrydding,og andre ting. Jeg synes dette høres merkelig ut, at du ikke har eller finner en eneste arbeidsoppgave, altså. 

Anonymkode: e6cbe...41e

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en offentlig jobb, så er du på jobb når du skal være på jobb. På et kontor er det qlltids noe som skal eller kan gjøres. Både arivrydding,og andre ting. Jeg synes dette høres merkelig ut, at du ikke har eller finner en eneste arbeidsoppgave, altså. 

Anonymkode: e6cbe...41e

Litt vanskelig å forklare, men jeg er eneste person i min stilling, så nei; det er ingen andres arbeidsoppgaver jeg kan ta. Vil helst ikke gå nærmere inn på det, men håper det er troverdig nok når jeg sier det.

AnonymBruker
Skrevet

Man gir ikke seg selv fri fra jobben, med lønn. Det er absolutt noe du bør plage sjefen med, før du gjør det.

Anonymkode: e6eb0...a50

AnonymBruker
Skrevet

Har du mulighet til å forberede noe til den som skal ta over for deg? Bruke tiden på å gi nestemann en god start?

Anonymkode: e1f08...b96

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man gir ikke seg selv fri fra jobben, med lønn. Det er absolutt noe du bør plage sjefen med, før du gjør det.

Anonymkode: e6eb0...a50

Jepp og spørre om sjefen har arbeidsoppgaver til deg. 

Anonymkode: 4b49c...ed6

Skrevet

Si fra til sjefen din om at du har noe ledig kapasitet,  og om det er noe hun ønsker du skal få unna før slutt 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som skal ta over for meg. Sjefen har heeeeelt andre arbeidsoppgaver enn meg, så det er totalt uaktuelt å gå inn i hennes oppgaver. Nå virker jeg sikkert vanskelig, men jeg skal forsøke å illustrere. Det blir et konstruert eksempel, men det er for å sammenligne litt: Tenk deg at du er helsesøster på en skole. Alle arbeidsoppgavene dine er knyttet opp mot elever på den skolen. Rektor er din overordnede (jeg er klar over at det ikke er sånn en helsesøsterstilling fungerer, men det er som sagt bare for å illustrere). Du skal slutte i jobben i neste uke og alle på skolen har ferie. Kontoret er ryddet, alle oppgaver er fullført. Det er altså ikke bare bare å gå inn på rektors kontor og begynne på hans/hennes oppgaver eller ta fatt på annet arbeid på skolen fordi du er litt "på siden" av det de andre gjør. Dette kan sammenlignes med min situasjon selv om det ikke er den stillingen jeg har. Men takk for svar allikevel. Jeg ender nok med å møte opp og så heller bare være tilstede, så får jeg bare tåle at det blir litt lange, kjedelige dager.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare brukt tiden på egne ting. Forberede meg på noe, lære noe nytt e.l. Les en bok du aldri har fått tid til. Ville ikke tatt fri uten å spørre, men kunne nok funnet på å ta kortere dager.

Anonymkode: 0021b...298

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...