Gå til innhold

Redigere .gif-bilder...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flere .gif-bilder på pc'n som jeg ønsker å forminske. Dette er bilder som beveger seg - avataren med denne heksa jeg har nå beveger seg også...egentlig...

Jeg har pictureIT og XnView på maskinen, men jeg får ikke til å redusere de slik at pixelstr. blir max 80x80.

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg gjør det, enten ved bruk av en av de to prog jeg har skrevet over her, eller noe annet?

Jeg fikk jo redusert størrelsen på heksa mi, men bevegelsen uteble... Noen som vet hvorfor?

Takker så mye for hjelp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gif animasjoner fungerer på denne måten: Bildet består av flere lag som vises i rekkefølge, og derfor lager animasjonen. Kan tenkes at du slo sammen lagene da du prøvde å redigere gif fila. Jeg kjenner ikke til programmene du bruker, men jeg vet at du kan lage gifanimasjoner i Adobe imageready.

Skrevet

Tusen takk for hjelp, det funket med gifworks.com - en side jeg virkelig skal legge i favoritter, ja...

Ariel: Det var nok som du sa at jeg ødela bildet da jeg brukte det prog mitt...

Skrevet

Tilleggsspm:

Et (eller flere - det har jeg ikke sjekket enda) av .gif-bildene jeg har er for stort for GIFWorks å håndtere...

Men, hvis jeg reduserer størrelsen i et av de prog jeg har så vil vel bildet bli ødelagt slik at bevegelsene blir borte - sånn som sist... hva kan jeg gjøre da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...