AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #1 Skrevet 27. juni 2017 Jente 18 Var på jobbintervju for en deltidsjobb som varepåfyller i går. Der oppstart, altså 2 dager med opplæring, skulle starte ca 14 august. Men det er datoen jeg og kjæresten reiser til Nice!! Vi kan ikke avbestille eller gjøre om datoene heller, det kostet nesten 2000kr! Når hun som hadde intervjuet sa "det er viktig at personen som får jobben er tilstede i august" ble jeg helt fryst. Turte ikke si at vi hadde planlagt ferie.. Men hun spurte ikke heller.. Og vi blir borte bare 14-18 august.. Hva skal jeg gjøre om jeg får jobben? Har så utrolig lyst på den, og er student som trenger pengene.. :/ Burde jeg sende melding til henne nå? Hun sa i tillegg at hun ikke hvisste sikkert når det ble og sa bare ca 14 august... Anonymkode: 5879d...0df
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #3 Skrevet 27. juni 2017 Da gir du beskjed om at du ikke kan starte før 19 eller du dropper ferien om du gjerne vil ha jobben og må starte før. Anonymkode: 52c74...25b 8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #4 Skrevet 27. juni 2017 Du burde ha forberedt deg bedre, og sagt i fra med en gang at du har planlagt å dra på ferie den 14. August. Selv om hun ikke spurte deg, er det ditt ansvar å si i fra. Du var jo fullt klar over at oppstarten var i August, så da kunne du ha nevnt at du skulle på ferie rundt den 14. Sende henne melding? Nei, bare ikke vurder det en gang. Skal du vise interesse og videremidle en viktig beskjed - ringer du! Anonymkode: 6222e...759 10
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #5 Skrevet 27. juni 2017 Vet jeg burde sagt i fra, angret med en gang etterpå.. Om jeg ringer i morgen, hva kan jeg si? Skal jeg bare si rett ut at jeg ikke turte å nevne det? Eller hvordan kan jeg si det? Hun sa jo bare ca 14 august i tillegg.. Hun var veldig hyggelig i tillegg, så får dårlig samvittighet. Var bare veldig nervøs under intervjuet.. Anonymkode: 5879d...0df
louisandsteve Skrevet 27. juni 2017 #6 Skrevet 27. juni 2017 Slapp av, feil skjer alle Men du burde si fra raskest mulig, slik det blir mindre styr for sjefen.
The Kitten Skrevet 27. juni 2017 #7 Skrevet 27. juni 2017 Si i fra. Du kan si at på intervjuet så var du så fokusert på at du ville ha jobben at du glemte å si det da. Synes forøvrig det er rart at du ikke ble spurt om du hadde noen ferieplaner for sommeren. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #8 Skrevet 27. juni 2017 En gang hadde jeg en på intervju, og ga klar beskjed om hvilke dager opplæringstiden og jobbstart var. Da jeg ringte for å tilby han jobben fortalte han at han var bortreist da. Da måtte han rett og slett velge ferie eller jobb, da jeg ikke kunne endre opplæringstiden. Men si i fra til sjefen snarest! Ring og fortell Anonymkode: 44124...324
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #9 Skrevet 27. juni 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: En gang hadde jeg en på intervju, og ga klar beskjed om hvilke dager opplæringstiden og jobbstart var. Da jeg ringte for å tilby han jobben fortalte han at han var bortreist da. Da måtte han rett og slett velge ferie eller jobb, da jeg ikke kunne endre opplæringstiden. Men si i fra til sjefen snarest! Ring og fortell Anonymkode: 44124...324 Du som er sjef, hva burde jeg si?😅 Det er null problem å ringe, men føler alt jeg sier blir dumt..Hva tror du blir best? Anonymkode: 5879d...0df
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #10 Skrevet 27. juni 2017 Ring og si at du lurer på oppstartsdato for stillingen, da dette ikke kom tydelig fram på intervjuet. Informer så om at du er bortreist fra 14-18 august, men at dersom du får tilbud om stillingen er du tilgjengelig fra 19. august. Anonymkode: fb182...39f 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #11 Skrevet 27. juni 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ring og si at du lurer på oppstartsdato for stillingen, da dette ikke kom tydelig fram på intervjuet. Anonymkode: fb182...39f Hvis det faktisk kom tydelig fram på intervjuet, synes jeg det er litt feigt og litt sleipt å vri problemet til at det er arbeidsgiver som ikke var tydelig nok. TS forstod jo helt klart når oppstarten var, hun turte bare ikke si at det ikke passet henne. Da synes jeg det er bedre å si at det var en selv som ikke helt fikk med seg hvilken dato det var, eller kanskje enda bedre, si at man har bommet på dagene for ferien og oppdaget når man kom hjem at det krasjet. Det stiller en ikke i verdens beste lys, men det er hvert fall bedre enn å legge "skylda" over på den som holdt intervjuet. Anonymkode: 88aa3...4d1 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #12 Skrevet 27. juni 2017 Man bør si fra på forespørsel, men slapp helt av, du har jo ikke forpliktet deg til noe som helst ennå. Først må du jo uansett være aktuell for jobben med tanke på erfaring/kvalifikasjoner, så kan man begynne å tenke på når man kan jobbe. Får du jobben med en beskjed om at du må starte på denne datoen så kan du heller takke nei hvis du syntes ferien er viktigere. Anonymkode: b02e3...dfb
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #13 Skrevet 27. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du som er sjef, hva burde jeg si?😅 Det er null problem å ringe, men føler alt jeg sier blir dumt..Hva tror du blir best? Anonymkode: 5879d...0df Jeg ville ringt og sagt noe sånt som "hei, takk for hyggelig jobbintervju. Jeg var litt nervøs under intervjuet, så jeg lurer på hvilken dato oppstart er for denne stillingen". Hvis hun sier dato du ikke kan, forteller du om ferien, og hvilken dag du kommer hjem. Hvis opplæring ikke kan endres må du velge mellom jobb og ferie hvis du får jobben Anonymkode: 44124...324
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #14 Skrevet 27. juni 2017 Er man i jobb söker prosess er det ikke særlig lurt og planlegge ferie da ting kan skje veldig fort. Vil du ha jobben så er du hjemme. Anonymkode: 50fc7...058 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #16 Skrevet 10. juli 2017 Jeg prøvde å ringe 28 Juni, men fikk ingen svar og hun ringte aldri tilbake. Så jeg prøvde på nytt i går men har ikke fått noe svar enda... Anonymkode: 5879d...0df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå