Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei igjen...

Lurer på en ting til når det gjelder skattekort.. Hva er best av tabell og prosent? Jeg har hatt tabell, men følte da at når jeg tok på meg mye jobb en periode for å tjene litt ekstra så forsvant så (altfor?) mye i skatt.. Med prosenten føler jeg liksom at jeg har bedre kontroll. Da jeg ville omgjøre tabellkortet til prosent mente ligningskontoret at det var dumt av meg. Siden jeg har litt usikkert og ujevnt arbeid så ville tabellen vært beste for meg.. Når jeg regnet litt på det så viste det seg at hvis jeg tjente f. eks 5000 kr så betalte jeg ca 5% skatt.. Tjente jeg så 20 000 så ble det 30% skatt... håpløst!! :evil: Å "sprengjobbe" på sommeren er jo da rett og slett nyttesløst...

Det er også mange som kan fortelle meg at det snakket om at tabell skal sikre sånn at du ikke får baksmell bare er noe tull.. Blir litt forvirret jeg... :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Tja, summa sumarum går det jo ut på ett, fordi skatten blir utregna på slutten av året, av di totale årsinntekt uansett. Så i kroner og øre blir resultatet det samme uansett.

I Norge er jo systemet sånn at dei som tjenar mykje, skal betale ein større andel av inntekta si i skatt enn dei som tjenar lite. Dvs at personen som berre tjenar 5000 i månaden, slepp unna med 5% skatt, mens den som tjenar 20000 i månaden i snitt, betalar 30% skatt. (prosentane er eg jo litt usikker på, men du skjønnar prinsippet)

Dersom din prosent skal bli riktig totalt, på slutten av året, sånn at du verken får baksmell eller pengar til gode, må jo di innbetaling kvar månad vere riktig i forhold til di inntekt kvar månad. Altså, skattetrekket må regnast ut for kvar månad fordi di inntekt er ustabil fra månad til månad. Det tek eit tabellkort høgde for. Tabellen er slik at du betalar ulik prosent skatt fordi du tener ulikt. Vel du eit prosentkort med lav prosent, får du baksmell, fordi du tener meir i perioder, og ergo skulle ha betalt ein høgare prosent. Vel du eit kort med høg prosent, vil jo halve inntekta di "forsvinne" også dei månadane du tener lite, og det er jo ikkje akkurat så interessant (sjølv om du jo får dei tilbake i oktober neste år...)

Og å sprengjobbe på sommaren er slett ikkje nyttelaust, pengane strøymer jo inn likevel, og du kan vere sikker på at du ikkje må betale dei inn i baksmell neste år. På ein måte fordelar du pengane litt meir ut over året (sidan du jo sit att med meir av lønna di i handa dei månadane du jobbar mindre), og eg regnar med du jobbar om sommaren for å ha litt meir å rutte med resten av året.

Men det er jo andre ting som spelar inn på skatten enn inntekta og forskuddstrekket, så ein garanti mot baksmell er det jo ikkje.

Huff, dette vart frykteleg kronglete forklart! Håpar du skjønnar litt meir.

Eg er i allefall enig med ligningskontoret i at tabelltrekk er best for det, men dei kan ikkje nekte deg prosenttrekk dersom du heller vil ha det. Det er jo du som bestemmer over din eigen økonomi. (Så lenge du betalar inn baksmellen din, i alle fall....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...