Gjest GoldenLioness Skrevet 26. juni 2017 #1 Skrevet 26. juni 2017 Så jeg må bare spørre. Hva tenker dere når 2 barn på 6-7 år er ute i bakgården og hyler, hoier og leker klokken 23.00 på kvelden? Jeg ba dem være stille da vi har en toåring som sover og de svarte med å gjemme seg og begynne å skrike på pur faen! Da klikket det for en annen nabo som ba dem om å til helvete holde kjeft og dra seg i seng jævla drittunger Da ble det knyst og de løp inn Jeg må innrømme at det første jeg tenker er at dette ikke er særlig dugelige foreldre...sommerferie eller ei. Å la små barn være ute så sent og ikke minst å ikke ha noe som helst oversikt da de bråkte ganske lenge før jeg hysjet på dem. Hvor er foreldrene? Er dette vanlig for dere med barn på barneskolen i ferier? Å la dem være ute så sent uten tilsyn?
Minlillesky Skrevet 26. juni 2017 #2 Skrevet 26. juni 2017 26 minutter siden, GoldenLioness skrev: Så jeg må bare spørre. Hva tenker dere når 2 barn på 6-7 år er ute i bakgården og hyler, hoier og leker klokken 23.00 på kvelden? Jeg ba dem være stille da vi har en toåring som sover og de svarte med å gjemme seg og begynne å skrike på pur faen! Da klikket det for en annen nabo som ba dem om å til helvete holde kjeft og dra seg i seng jævla drittunger Da ble det knyst og de løp inn Jeg må innrømme at det første jeg tenker er at dette ikke er særlig dugelige foreldre...sommerferie eller ei. Å la små barn være ute så sent og ikke minst å ikke ha noe som helst oversikt da de bråkte ganske lenge før jeg hysjet på dem. Hvor er foreldrene? Er dette vanlig for dere med barn på barneskolen i ferier? Å la dem være ute så sent uten tilsyn? Min datter nærmer seg seks år, og hun begynner på skolen til høsten. Leggetiden hennes er 19.30. For hun vaser så på kveldene når det er lyst ute på sommeren. Tar evig lang tid å sovne..haha Jeg hadde aldri latt barn i 6-7 års alderen være oppe så seint, selv i ferier. Barn trenger et visst antall timer søvn pr natt og det får de ikke ved å legge seg så seint. Jeg hadde gått til foreldrene dems (om du vet hvor de bor), og sagt ifra. Dette er ikke greit. Etter kl 23 skal det være stille/rolig ute... tror ikke foreldrene er helt til stedes akkurat.. 4
Gjest GoldenLioness Skrevet 26. juni 2017 #3 Skrevet 26. juni 2017 Akkurat nå, Minlillesky skrev: Min datter nærmer seg seks år, og hun begynner på skolen til høsten. Leggetiden hennes er 19.30. For hun vaser så på kveldene når det er lyst ute på sommeren. Tar evig lang tid å sovne..haha Jeg hadde aldri latt barn i 6-7 års alderen være oppe så seint, selv i ferier. Barn trenger et visst antall timer søvn pr natt og det får de ikke ved å legge seg så seint. Jeg hadde gått til foreldrene dems (om du vet hvor de bor), og sagt ifra. Dette er ikke greit. Etter kl 23 skal det være stille/rolig ute... tror ikke foreldrene er helt til stedes akkurat.. Jeg skjønner at det er vanskelig å sove. Husker det selv fra da jeg var liten. Sommer, lyst, ferie. Men jeg måtte være inne til fast tid og jeg måtte være på rommet mitt til leggetid. Foreldrene mine var ikke nazi på at jeg måtte sove, men jeg skulle være stille inne på rommet og evt lese i sengen etc. Er jo klart at man roer seg ned mer i de omstendighetene. Bra det ikke bare er jeg som reagerer. Tror nok han sinna naboen satte skrekken i ungene. Jeg bor ikke i samme bygg, men rett ved siden av med innsyn i deres bakgård så vet ikke hvem foreldrene er, men sinnamannen vet nok det og tror kanskje han kommer til å nevne det Jeg klarer liksom ikke helt å legge fra meg at disse foreldrene kanskje ikke er helt med hva det innebærer å være foreldre....
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #4 Skrevet 26. juni 2017 28 minutter siden, GoldenLioness skrev: Så jeg må bare spørre. Hva tenker dere når 2 barn på 6-7 år er ute i bakgården og hyler, hoier og leker klokken 23.00 på kvelden? Jeg ba dem være stille da vi har en toåring som sover og de svarte med å gjemme seg og begynne å skrike på pur faen! Da klikket det for en annen nabo som ba dem om å til helvete holde kjeft og dra seg i seng jævla drittunger Da ble det knyst og de løp inn Jeg må innrømme at det første jeg tenker er at dette ikke er særlig dugelige foreldre...sommerferie eller ei. Å la små barn være ute så sent og ikke minst å ikke ha noe som helst oversikt da de bråkte ganske lenge før jeg hysjet på dem. Hvor er foreldrene? Er dette vanlig for dere med barn på barneskolen i ferier? Å la dem være ute så sent uten tilsyn? Tenker at naboen din som ber noen på 6 år om å til helvete holde kjeft og kalle dem for jævla drittunger ikke er helt rett i hodet.... Anonymkode: ca36d...d5c 24
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #5 Skrevet 26. juni 2017 1 minutt siden, GoldenLioness skrev: 1. Jeg skjønner at det er vanskelig å sove. Husker det selv fra da jeg var liten. Sommer, lyst, ferie. 2. Jeg klarer liksom ikke helt å legge fra meg at disse foreldrene kanskje ikke er helt med hva det innebærer å være foreldre.... 1. Da skaffer man lystette gardiner 2. Det bunner nok i dette Anonymkode: 3dc86...792 2
Gjest GoldenLioness Skrevet 26. juni 2017 #6 Skrevet 26. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker at naboen din som ber noen på 6 år om å til helvete holde kjeft og kalle dem for jævla drittunger ikke er helt rett i hodet.... Anonymkode: ca36d...d5c Det er en annen sak. Poenget var at jeg funderte på hvor foreldrene er oppi dette.
Gjest noe tilfeldig Skrevet 26. juni 2017 #7 Skrevet 26. juni 2017 Barn nede i 6-7års alderen har ingenting å gjøre ute alene kl 23.00 om kvelden. At en voksen mann roper aggressivt mot dem med en nysgjerrig nabo som står bak gardinen og ser på og finner dette festlig er vel selve beviset på det. stakkars barn.
Gjest GoldenLioness Skrevet 26. juni 2017 #8 Skrevet 26. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 1. Da skaffer man lystette gardiner 2. Det bunner nok i dette Anonymkode: 3dc86...792 Jeg var ung, ikke dum. Det er ikke bare bare å sovne når man vet at det er sol og blå himmel ute. Hjalp ikke at rommet var mørkt. Er annerledes når det mørkner mot kvelden. Da blir man mer innstilt å bli trøtt og skulle sove.
Gjest GoldenLioness Skrevet 26. juni 2017 #9 Skrevet 26. juni 2017 2 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Barn nede i 6-7års alderen har ingenting å gjøre ute alene kl 23.00 om kvelden. At en voksen mann roper aggressivt mot dem med en nysgjerrig nabo som står bak gardinen og ser på og finner dette festlig er vel selve beviset på det. stakkars barn. Og det var det folk skulle henge seg opp i. Det skjedde uavhengig av hva jeg tenker om saken. Jeg forsøkte å pent å be dem være stille. De svarte med å begynne å hyle og skrike så det ravet i hele nabolaget på pur faen. Da var det en som fikk nok og ba dem holde kjeft. Kjernen av saken er om du synes det er greit at små barn er ute så sent uten foreldre som virker til å ikke bry seg en døtt.
Fru Uperfekt Skrevet 26. juni 2017 #10 Skrevet 26. juni 2017 38 minutter siden, GoldenLioness skrev: Så jeg må bare spørre. Hva tenker dere når 2 barn på 6-7 år er ute i bakgården og hyler, hoier og leker klokken 23.00 på kvelden? Jeg ba dem være stille da vi har en toåring som sover og de svarte med å gjemme seg og begynne å skrike på pur faen! Da klikket det for en annen nabo som ba dem om å til helvete holde kjeft og dra seg i seng jævla drittunger Da ble det knyst og de løp inn Jeg må innrømme at det første jeg tenker er at dette ikke er særlig dugelige foreldre...sommerferie eller ei. Å la små barn være ute så sent og ikke minst å ikke ha noe som helst oversikt da de bråkte ganske lenge før jeg hysjet på dem. Hvor er foreldrene? Er dette vanlig for dere med barn på barneskolen i ferier? Å la dem være ute så sent uten tilsyn? Reagerer ikke så mye på at de er ute å leker, men såpass sent bør det være en voksen med for å passe på. Mine får være sent oppe i ferier, og våkne tilsvarende sent, men de som er i den alderen og litt eldre har alltid tilsyn og får ikke bråke så mye da de må ta hensyn til de som alt har lagt seg. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #11 Skrevet 26. juni 2017 3 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Reagerer ikke så mye på at de er ute å leker, men såpass sent bør det være en voksen med for å passe på. Mine får være sent oppe i ferier, og våkne tilsvarende sent, men de som er i den alderen og litt eldre har alltid tilsyn og får ikke bråke så mye da de må ta hensyn til de som alt har lagt seg. Så du hadde latt dine småbarn på 6 leke ute klokken 23 og utover i hele sommerferien? Anonymkode: 99d94...b0e 10
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #12 Skrevet 26. juni 2017 Barn I skolealder/bhg bør Max være oppe til 18.30- 19.00, ferie og ellers. Noe annet er rett og slett uforsvarlig! Stakkars barn! Anonymkode: 21173...1c8 1
Rotemor Skrevet 26. juni 2017 #13 Skrevet 26. juni 2017 53 minutter siden, GoldenLioness skrev: Så jeg må bare spørre. Hva tenker dere når 2 barn på 6-7 år er ute i bakgården og hyler, hoier og leker klokken 23.00 på kvelden? Jeg ba dem være stille da vi har en toåring som sover og de svarte med å gjemme seg og begynne å skrike på pur faen! Da klikket det for en annen nabo som ba dem om å til helvete holde kjeft og dra seg i seng jævla drittunger Da ble det knyst og de løp inn Jeg må innrømme at det første jeg tenker er at dette ikke er særlig dugelige foreldre...sommerferie eller ei. . Så må vi få kommentere da.. Pass dine egne saker!! Foreldrene vurderer da dette selv. Kanskje de har besøk/fest med barna og at det er unntaksstilstand og kjempegøy for barna. At noen som helst skriker "holde kjeft" til barn og at du faktisk ler er mye, mye verre. Skam deg. 4
Rotemor Skrevet 26. juni 2017 #14 Skrevet 26. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barn I skolealder/bhg bør Max være oppe til 18.30- 19.00, ferie og ellers. Noe annet er rett og slett uforsvarlig! Stakkars barn! Anonymkode: 21173...1c8 Jeeez..Tante Sofie.. 23
Gjest noe tilfeldig Skrevet 26. juni 2017 #15 Skrevet 26. juni 2017 8 minutter siden, GoldenLioness skrev: Og det var det folk skulle henge seg opp i. Det skjedde uavhengig av hva jeg tenker om saken. Jeg forsøkte å pent å be dem være stille. De svarte med å begynne å hyle og skrike så det ravet i hele nabolaget på pur faen. Da var det en som fikk nok og ba dem holde kjeft. Kjernen av saken er om du synes det er greit at små barn er ute så sent uten foreldre som virker til å ikke bry seg en døtt. Jeg synes ikke det er greit, de virker overlatt til segselv. Skal sies at det er forskjell på om barnet er 6 eller 8-9 (er du helt sikker på alder..?) og om klokka var 22.00 eller 23.00 (er du sikker på tidspunkter?) og hvor lenge/om de var alene en lengre periode (er du sikker på at ingen voksne holdt øye med dem..?) om det stemmer at noen barn på 6-7år var alene ute til rundt 23.00 uten oppsyn ville jeg vurdert å sende bekymringsmelding. Det tyder på at ingen passer på og setter grenser.. At naboer står aggressivt og brøler og kjefter på dem gjør vondt verre Om barn blir utsatt for neglekt bør man tenke litt lengre enn sin egen nesetipp, ja; kanskje er det kjipt at de lager lyd og bråker så sent, men det er en bagatell i kontrast til at 6åringer ikke bør vandre ute alene klokka 23.00 på natta! Snakk med barna neste gang; spør om alder, hvor foreldrene er og om det ikke er sengetid snart!
Rotemor Skrevet 26. juni 2017 #16 Skrevet 26. juni 2017 Jeg tenker at foreldrene nok passer på og at TS er en selvgod, moraliserende relativt nybakt mor med masse rigide ideer om hva et "foreldreskap" innebærer. Ikke alle oppdrar barn etter klokka. 12
Gjest noe tilfeldig Skrevet 26. juni 2017 #17 Skrevet 26. juni 2017 (endret) 7 minutter siden, Rotemor skrev: Så må vi få kommentere da.. Pass dine egne saker!! Foreldrene vurderer da dette selv. Kanskje de har besøk/fest med barna og at det er unntaksstilstand og kjempegøy for barna. At noen som helst skriker "holde kjeft" til barn og at du faktisk ler er mye, mye verre. Skam deg. Nei, som voksen har man et ansvar å følge med synes jeg. Å bare anta at så små barn som reker ute alene til sent på natt liksom har det greit og foreldrene har sikkert kontroll er mildt sagt naivt. Det er lov å bry seg. Siste del er jeg dog enig i; å skrike aggressivt til små barn og at TS finner det morsomt er ikke "å bry seg" på en positiv måte.. Det er å være skadefro. Endret 26. juni 2017 av noe tilfeldig
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #18 Skrevet 26. juni 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker at naboen din som ber noen på 6 år om å til helvete holde kjeft og kalle dem for jævla drittunger ikke er helt rett i hodet.... Anonymkode: ca36d...d5c Jo, det hadde de bare godt av. De hylte jo på pur F. Slutt å ta unger med silkehansker, vis dem hvor skapet skal stå! Anonymkode: b49ba...6e1 27
Gjest GoldenLioness Skrevet 26. juni 2017 #19 Skrevet 26. juni 2017 1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev: Jeg synes ikke det er greit, de virker overlatt til segselv. Skal sies at det er forskjell på om barnet er 6 eller 8-9 (er du helt sikker på alder..?) og om klokka var 22.00 eller 23.00 (er du sikker på tidspunkter?) og hvor lenge/om de var alene en lengre periode (er du sikker på at ingen voksne holdt øye med dem..?) om det stemmer at noen barn på 6-7år var alene ute til rundt 23.00 uten oppsyn ville jeg vurdert å sende bekymringsmelding. Det tyder på at ingen passer på og setter grenser.. At naboer står aggressivt og brøler og kjefter på dem gjør vondt verre Om barn blir utsatt for neglekt bør man tenke litt lengre enn sin egen nesetipp, ja; kanskje er det kjipt at de lager lyd og bråker så sent, men det er en bagatell i kontrast til at 6åringer ikke bør vandre ute alene klokka 23.00 på natta! Snakk med barna neste gang; spør om alder, hvor foreldrene er og om det ikke er sengetid snart! Ja, jeg er sikker. Lå våken leeeenge og hørte på dem. Så på klokken og skrev innlegget rett etter at det ble stille. Ingen tegn til foreldre og som sagt så reagerte ikke noen på at jeg ba dem dempe seg. Ei heller at den illsinte naboen brølte på dem. Og hadde foredrene hatt tilsyn så hadde de vel ikke latt ungene hylskrike som de gjorde. Jeg tenker at foreldrene tenker at det relativt trygt bakgården, men man vet aldri hvem som kan komme seg inn der eller om det er noen naboer ikke har rent mel i posen. Dette med naboen var bare en detalje jeg tok med på hvorfor barna sluttet å bråke og grunnen til at de gikk inn. Jeg fikk aldri sjansen til å si mer enn å be dem dempe seg før de startet hylekoret med vilje for å provosere meg og istedenfor provoserte en sinna nabo i samme bygård. Jeg kunne ikke gått bort til de og pratet med dem uten å måtte gå rundt et helt kvartal og så for å komme meg inn i bakgården. Uten det så hadde de nok vært der uten enda.
Gjest GoldenLioness Skrevet 26. juni 2017 #20 Skrevet 26. juni 2017 7 minutter siden, Rotemor skrev: Jeg tenker at foreldrene nok passer på og at TS er en selvgod, moraliserende relativt nybakt mor med masse rigide ideer om hva et "foreldreskap" innebærer. Ikke alle oppdrar barn etter klokka. Du får be om årets mammapris du da som synes det er greit at 6 åringer løper ute midt på natta uten tilsyn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå