Gå til innhold

Tinder og folkeskikk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En ting jeg har merket med Tinder, og nettdating forøvrig, er at folkeskikk ikke er veldig utbredt. Relativt ofte når jeg prater med noen på f.eks. Tinder dør samtalen ut etter at jeg har sendt melding, og hun svarer ikke mer (selvfølgelig ingen ufinheter i bildet her). Dagene, ukene går, og det er tyst i andre enden. Egentlig tenker jeg at det er på sin plass å avslutte og så slette matchen, da det ikke er liv laga å fortsette kontakten, uansett om jeg selv i utgangspunktet tenker at det er verdt å gjøre det eller ikke sånn isolert sett. Det er i hvert fall sånn jeg er opplært til å gjøre, behandle andre med respekt. Men hvor mye poeng er dette sånn egentlig, har jeg begynt å spørre meg, siden det er så utbredt, og "alle" gjør det. Hva tenker dere, om noen man taster med, men som bare slutter å svare? Bare å fjerne hvis det går en uke eller mer uten at man får svar på siste melding?

Anonymkode: f319e...d21

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor mye man har snakka syns jeg, og om hva. Hvis det bare er tomme fraser og omtrent å lese opp fra manus kan det jo være det samme. Men har man blitt litt kjent, syns jeg det gjelder samme høflighet som utenfor Internett. 

Anonymkode: 160f3...557

AnonymBruker
Skrevet

Jeesses.

Anonymkode: 8065f...869

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på. Hvis du har sendt melding med konkrete spørsmål så er jeg litt enig med deg om at man bør svare, og heller evt avslå på en høflig måte om man kjenner at man ikke er interessert i å fortsette samtalen. Men ofte dør samtalene naturlig ut føler jeg, ved at det ikke kommer noe nytt spørsmål, kun et svar eller en kommentar. og da gidder jeg ikke alltid å sende en "beklager, men jeg tror ikke du helt er min type"-melding. Andre ganger hender det bare at jeg har logget av og ikke vært innom Tinder på noen dager, så det kan gå lang tid uten svar. Men ikke over en uke, da er man faktisk ikke interessert. Eller man er opptatt med å date noen kanskje. Og kan evt være interessert om det skjærer seg. Så lenge en match ikke er slettet så er det håp tenker jeg da.;)

Anonymkode: 9c2ad...c11

Skrevet

Hvis de ikke svarer er de ikke noe å samle på. De kan være på Tinder for å fore egoet sitt - og det er vel noe der med at det blir match, så en melding og så tyst. Bare å slette - evt. kan du skrive at du har tid til sex neste uke onsdag kl.18:00 og torsdag fra 20:00 og se hva som skjer. Enten blir du slettet, evt. fortsetter tystnaden, eller så, ... ja. Da bør du helst ikke ha andre avtaler nevnte tidspunkter.

Generelt bør man forsøke å treffe matchen fortest mulig irl fordi chatting på tinder har en tendens til å stoppe av seg selv på kort tid.

Gjest Annetnavn_
Skrevet

Om det har gått mer enn en uke, så kan du regne med at det ikke var interessant nok. Om du vil ha endelig svar, så kan du spørre, hvis ikke fjerner du bare matchen og går videre. Kipt når sånt skjer, menn er akkurat likedan på datingsider, sier ikke fra, bare forsvinner.

AnonymBruker
Skrevet

Er bedre å bare fade ut enn å måtte bruke masse krefter på å argumentere for hvorfor man ikke er interessert allikevel. Derfor.

Anonymkode: f2160...945

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er uformell prat som har foregått en uke så hadde jeg ikke brydd meg.

Anonymkode: bd215...4f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...