AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #1 Skrevet 26. juni 2017 Vi er i en veldig uklar og vanskelig situasjon.. etter å ha vært kjærester i snart 2 år var planen å endelig flytte sammen i Oslo. Det er et felles ønske men vi har begge vært bunnet av leiekontrakter o.l pluss det har vært deilig å ha tid til å "bare" være kjærester også, men vi føler tiden er moden for å ta steget videre nå. Kjæresten har gått siste året på bachelor og skulle etter planen gå videre på master i Oslo men strøk på en eksamen.. Han har nå i midlertid fått tilbud om en fast jobb i Trondheim hvilket er supert for han men dumt for "oss". Jeg har tatt opp fag for å komme inn på et studie og krysser fingrene for at jeg får den studieplassen jeg har søkt på. Så jeg er i "teorien" ikke låst i Oslo men etter å ha brukt 1-2 år på å forbedre karakterer for å komme inn på dette studiet så frister det jo ikke å flytte når jeg endelig er så nære. En del av meg vil at han skal takke ja til denne jobben fordi det gir han masse relevant erfaring, det er i hovedsak også bare snakk om ett år siden han vil ta master (men man vet jo aldri.. ) Problemene er bare at jeg har søkt på studie i Oslo.. Og jeg må evt flytte hjem til mine foreldre siden jeg har sagt opp leiligheten jeg bor med noen bekjente nå (har ikke økonomi til å bli boende alene i oslo). Jeg føler meg rådvill i denne situasjonen.. Noen som har noen råd eller erfaringer? Anonymkode: 0166d...a58
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #2 Skrevet 26. juni 2017 Har de ikke de samme studiene i Trondheim? Anonymkode: 30533...65f
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #3 Skrevet 26. juni 2017 Nei, de har det kun på uio Anonymkode: 0166d...a58
Solivagant Skrevet 27. juni 2017 #5 Skrevet 27. juni 2017 Hvor lenge skal han jobbe der, og hvor lenge varer studiene dine? Vil tro dere klarer dere fint i hver deres by, altså.
Snedig Skrevet 27. juni 2017 #6 Skrevet 27. juni 2017 Begynn på studiene dine i Oslo, og så flytter han etter om 1 år. Enten for å ta master eller en ny jobb. Hvis du skal bo hjemme hos foreldrene dine dette året og han tjener penger har dere jo også råd til å besøke hverandre masse. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #7 Skrevet 27. juni 2017 Planen er 1 år i Trondheim også flytte tilbake til Oslo for å ta master.. mine studier varer i 3 år/5 år hvis jeg tar masteren. Jeg føler meg bare litt snytt siden jeg har sagt opp leiligheten i Oslo og blir "tvunget" til å flytte hjem til foreldrene mine igjen hehe Anonymkode: 0166d...a58
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #8 Skrevet 27. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Planen er 1 år i Trondheim også flytte tilbake til Oslo for å ta master.. mine studier varer i 3 år/5 år hvis jeg tar masteren. Jeg føler meg bare litt snytt siden jeg har sagt opp leiligheten i Oslo og blir "tvunget" til å flytte hjem til foreldrene mine igjen hehe Anonymkode: 0166d...a58 Sånt skjer. Man kan ikke planlegge alt. Skal selv bo borte fra kjæresten i ett år pga jobb. Anonymkode: cac32...06a 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #9 Skrevet 27. juni 2017 Dere må bare dele dere for et år. Han strøk neppe med vilje på eksamen, så du er jo ikke snytt for noe. Anonymkode: 6a325...a1b
estrella Skrevet 27. juni 2017 #10 Skrevet 27. juni 2017 Dere klarer det. Jeg flytter 1 år fra Trondheim til Alta, hvor min kone blir igjen i Trondheim. Det mest optimale ville jo vært at jeg fikk jobb i Trondheim eller hun i Alta, men realiteten er at jeg har jobb i Alta og hun i Trondheim. Fordelen deres er at det er lettere og stort sett billigere å reise Oslo-Trondheim, så dere må bare prioritere å besøke hverandre.
Solivagant Skrevet 27. juni 2017 #11 Skrevet 27. juni 2017 Ett år klarer dere. Det at du må flytte hjem til foreldrene dine for ett år er jo ikke verdens undergang, sånt skjer. Man kan ikke planlegge alt.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #12 Skrevet 28. juni 2017 Se på det som en test .. greier dere dette er forholdet verd å satse på.. Anonymkode: 075a0...66e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå