Gå til innhold

Hund med merkelig stressproblem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden er en springer spaniel på 7 år og har alltid vært litt vimsete og og sånt men ingen problemer. Han er veldig glad i den voksne datteren min men tok det fint når hun flyttet ut. Hun bor nærme og er innom flere dager i uken. Hunden er rolig når det er bare de to sammen og når det er hun og småsøsknene og meg. Men med en gang mannen min kommer hjem (og datteren min er der) blir hunden kjempestresset og begynner å pese og jukke på datteren min. Jeg vet ikke hva jeg skal si men det er som om hunden er redd for at mannen skal ta jenta fra han eller noe? :klo: Hunden blir aldri stresset av mannen min når datteren ikke er hjemme så jeg skjønner ikke hva som skjer og hva vi kan gjøre med det. Noen ideer?

Anonymkode: 0c52c...ea7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å si at det ikke var slik før hun flyttet.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har ideer? @Tabris :P

Skrevet

Det er vanskelig å si hvorfor hun reagerer slik, men jeg ville jobbet med å roe henne ned. Rolig fjerne henne (uten kjefting) hvis hun begynner å jokke, og kanskje legge henne ned ved siden av deg i sofaen. Gi henne gjerne et tyggebein/fryst kong så hun har noe å holde på med. Godbitsøk (kaste en neve godbiter på gulvet) eller at datter i huset trener med henne (kontakttrening f.eks) kan også hjelpe. 

Dere kan også forsøke å gå en tur med henne sånn at dere er ute når mannen kommer hjem. Se om hun reagerer likt når mannen allerede er hjemme eller om det er det at han kommer inn døren som trigger stresset.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Tabris skrev:

Det er vanskelig å si hvorfor hun reagerer slik, men jeg ville jobbet med å roe henne ned. Rolig fjerne henne (uten kjefting) hvis hun begynner å jokke, og kanskje legge henne ned ved siden av deg i sofaen. Gi henne gjerne et tyggebein/fryst kong så hun har noe å holde på med. Godbitsøk (kaste en neve godbiter på gulvet) eller at datter i huset trener med henne (kontakttrening f.eks) kan også hjelpe. 

Dere kan også forsøke å gå en tur med henne sånn at dere er ute når mannen kommer hjem. Se om hun reagerer likt når mannen allerede er hjemme eller om det er det at han kommer inn døren som trigger stresset.

Tusen takk for svar! :blomst: Skal prøves!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...