Gå til innhold

Tidligere venninne behandler meg ''annerledes'' bare fordi jeg ikke har kjæreste??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Er en jente på 20 år her :) 

Litt bakgrunn om meg. Jeg var for noen år siden bestevenner med en jente 2 år yngre enn meg. Vi er i dag bare ''venner som møtes en sjelden gang''..  Vi begge var single på den tiden vi var bestevenner, og vi behandlet hverandre med respekt og var veldig gode venner. Hun var så herlig å være med den gangen! Livlig, livsnyter, alltid hyggelig når hun traff meg og hjalp de som trengte det. Hun ble alltid beskrevet som ''snill og god''.

Men så fikk hun seg kjæreste, og hu begynte å oppføre seg annerledes. Med annerledes mener jeg at hun skifta personlighet. Ble liksom mye mer ''bitch'' i oppførselen mot folk.. Veldig veslevoksen!

Grunnen til at vi ikke er bestevenner mer er at jeg egentlig ikke orker måten hun er overfor meg når vi er med hverandre.. Blant annet rakker hun ned på meg fordi jeg ikke har fått kjæreste enda, skryter HELE tiden over hvor fantastisk kjæresten hennes er, sier ting til meg på en veldig frekk og sårende måte når hun får sjansen.. Det virker som om hun indirekte viser meg at hun er så mye mer ''verdt'' enn meg bare fordi hun har type. Har også merket at hun på en måte TROR hun er så mye mer ''voksen'' enn meg bare fordi hun har type og ikke jeg? Altså.. Hva er greia?? :vetikke:

Det virker jo som at man, i hennes verden, ikke har et fullverdig liv før man har fått seg en partner.. Jeg er faktisk en person som liker å være alene, jeg NYTER livet med å være singel, men det gjør tydeligvis ikke hun.. Jeg har prøvd å si til henne at selv om hun ikke klarer seg uten kjæreste (er jo det det ser ut som..) så betyr ikke det at andre ikke klarer det. Da blir hu bare sur og negativ til det jeg sier.

Jeg har også merket at på Instagram, så liker hun bare bildene til folk som har kjæreste og kommenterer nesten alltid ''Søtnoser!'', ''Dere passer sammen!'' ''Omg dere er perfekte for hverandre!''. Mens jeg som ikke har kjæreste (og gjerne en haug andre i samme situasjon..) vi får ingen likes av henne?? Ikke at det er så himla viktigt med likes men jeg bare lurer på hvorfor enkelte folk oppfører seg slikt som hun gjør, hun var jo ikke slik før hun fikk type??:klo:

Anonymkode: f8684...608

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere var tenåringer da dere var venninner. Annen verden. Hun er fortsatt tenåring, du er 20 og litt nærmere å bli voksen.

Ikke bry deg. 

Anonymkode: 62653...6d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere er tenåringer. 

Hun vil vokse dette av seg med årene. Spørsmålet er om du gidder å vente. 

Men en ting er helt sikkert. Dette er en veldig vanlig problemstilling. Bare spør moren din så kan hun fortelle om egne opplevelser av akkurat samme karakter. 

Dette er veldig typisk for tenårene og første halvdel av 20-årene. 

Det finnes eksempler på folk som ikke vokser av seg dette, men det gjelder som regel de mindre skarpe knivene i skuffen. Og de er det ikke så farlig å kutte ut.

Anonymkode: 9c5d0...ddc

Skrevet

Be henne holde kjeft og vokse opp. Dette hadde jeg ikke funnet meg i. Er også singel og trives som det! Heldigvis har jeg ingen som mobber meg for å være singel, selv om de fleste er enten kjærester eller gift.

Det kan være hun forbinder det å være kjæreste med å være voksen. Forhåpentligvis vokser hun det av seg, hun er ung enda og de fleste modnes i løpet av 20-årene. Kanskje hun er litt oppslukt av kjæresten og det å ha kjærestestatus. :fnise:

Si til henne noe sånt som: "Ja jeg har hørt deg. Har du hakk i plata?" om hun begynner å rakke ned på deg enda en gang.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er vanlig å få litt andre interresser og verdier når man får kjæreste. Det kan resultere i forandra oppførsel også. Sikker på hun ikke bare "maser" om at du skal få deg kjæreste fordi hun vil deg godt da? Liksom inspirere deg på et vis..? 

Det er greit å trives med å være singel og det bør hun jo respektere om du forteller hun det, men du trenger jo ikke være spydig å anklage hun for å ikke klare seg alene for det gjør du osv. 

Om begge har kjæreste kan dere også henge mere sammen igjen, for det er vanlig å sette kjæresten sin først og gjøre kjæreste ting og ikke singelting, da er det litt rart å ha med en tredje hjul på vogna men om begge har type kan dere jo gjøre kjæreste ting sammen alle sammen?! :)

Anonymkode: 624c6...627

• Liker 1
Skrevet (endret)

Denne venninnen har det nok ikke så bra i forholdet sitt som hun gir inntrykk av, men hun tviholder på det pga det gir en viss status å ha kar contra det å være singel.

Endret av O.G.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...