Gå til innhold

Hvordan skal jeg komme meg ut av dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg traff en mann for ca. et halvt år siden, og jeg falt for han i løpet av to måneder. Jeg spurte litt forsiktig om hva han tenkte om oss. 

Da fortalte han meg at han var veldig betatt av meg, at jeg var helt fantastisk og så videre. MEN, han var så redd for å bli såret at han ikke ville bli sammen med meg. Jeg klarte ikke helt og forstå det, og det endte med at vi holdt kontakt over snap og meldinger, men sluttet og gå ut sammen. Det varte i under en måned, da fortalte han meg hvor mye han savnet å være sammen med meg, men han ville ikke lure meg, han ville ikke ha noe forhold, men bare sex. 

Jeg tenkte at det kunne sikkert fungere, selv om jeg fortsatt likte han for mer enn det. Så vi begynte og møtes bare for å ha sex. Det har vart helt til nå for noen uker siden. Nå vil han plutselig at vi skal gjøre ting sammen. Han sa i dag da vi våknet at han bare ville tilbringe hele dagen med meg, at jeg var så god og så videre. Men jeg klarer ikke å tro på det han sier. Jeg trodde egentlig ikke på det han sa om at han var såå betatt av meg heller, men jeg vet jo ikke om det er sant.

Han har fortalt meg mange ganger at han ikke er med noen andre enn meg, selv om jeg ikke har spurt. Jeg vet at han har tinder, og at han er aktiv der også. Har en venninne som stadig får han opp, og han bytter bilder og tekst med jevne mellomrom. Jeg tror ikke han vet at jeg vet at han har tinder.

Problemet mitt er at jeg holder på å bli gal av dette. Jeg har blitt en helt annen person føles det som. Jeg er mistenksom hele tiden, stoler ikke på han i det hele tatt og føler meg usikker på meg selv. Jeg tok meg selv i å være sikker på at han var med noen andre en kveld fordi han ikke åpnet en snap! Det er jo fullstendig galskap, og det ser jeg selv.

Nå drar han på ferie og blir borte i tre uker. Han kommer bare til å dra ca. en times kjøretur unna her vi bor, men det virker ikke som om han vil ha meg på besøk. Prøvde å hinte til at jeg kanskje kunne komme på besøk en helg, men da begynte han bare å snakke om noe annet, og jeg fikk egentlig ikke noe svar. 

Jeg har tenkt hver gang vi har truffet hverandre at jeg er nødt til å fortelle han at dette er siste gangen, men så ombestemmer jeg meg når han er så søt og god mot meg. Han sier og gjør så mye fint når vi er sammen, at jeg nesten klarer å overbevise meg selv om at kanskje liker meg også for mer enn sex. Men, når jeg foreslår at vi kan gjøre noe annet sammen avslår han raskt

Det jeg tenker nå er at jeg må avslutte dette før han drar på ferie, men jeg vet ikke om jeg skal prøve en gang til å fortelle han hva jeg føler for han, så kan han jo få tenke på det over ferien, eller om jeg bare skal si at det er over uten å gi noen grunn. 

Jeg vet med meg selv at jeg ikke kan fortsette sånn som vi har det nå, da kommer jeg bare til å bli enda galere. Eller så kommer jeg til å bli veldig lei meg hvis han plutselig treffer noen han faktisk vil være i et forhold med. 

Så hjelp, gi meg et spark i ræva, fortell meg i klartekst at dette ikke fungerer, for jeg klarer ikke å komme meg videre. 

Noen som har noen gode forslag til hva jeg bør fortelle han? 

Anonymkode: 80212...184

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns faktisk ikke han fortjener en ordentlig avslutning her. Han respekterer deg ikke. Hadde han brydd seg ordentlig om deg hadde han prioritert å se deg i ferien når han er rett i nærheten og ikke skyldt på exen sin for at han ikke vil ha forhold med deg. Han er bare ikke interessert nok, og jeg forstår det er vondt! Det er SÅ vondt. Jeg opplevde det samme med en mann i fjor sommer som jeg likte godt. Vi bor begge i Oslo og da han hadde 3 uker ferie (og bare skulle være i Oslo) prioriterte han guttegjengen. Følte meg 0 verdt. For meg gikk det over da jeg reiste langt vekk og fant på masse gøy :) Endte faktisk opp med å flytte til Colombia en periode pga en ferieflørt..

Så prøv å vær sterk, finn på noe med venner og for all del ikke svar om han kontakter deg! 

Anonymkode: 6f698...d76

• Liker 3
Gjest Froning
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har noen gode forslag til hva jeg bør fortelle han? 

Si at dere ikke er på samme plan og du må bevege deg videre i livet ditt.

Slik ting burde etter min mening ikke være så slitsomt.. Du har gjort det du kan gjøre og siden du ikke kommer noen vei så kaster du bort tiden din ved å tviholde på han. 

Han respekterer deg nok til å være ærlig nok til å si at han ikke er interessert i et forhold så du kan vel du være ærlig når det kommer til hvorfor du må kutte han ut. "Ghosting" i denne situasjonen her er mildt sagt feigt.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Froning skrev:

Si at dere ikke er på samme plan og du må bevege deg videre i livet ditt.

Slik ting burde etter min mening ikke være så slitsomt.. Du har gjort det du kan gjøre og siden du ikke kommer noen vei så kaster du bort tiden din ved å tviholde på han. 

Han respekterer deg nok til å være ærlig nok til å si at han ikke er interessert i et forhold så du kan vel du være ærlig når det kommer til hvorfor du må kutte han ut. "Ghosting" i denne situasjonen her er mildt sagt feigt.

Hadde ikke tenkt å ghoste han, det hadde jeg ikke likt selv. Men jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal fortelle han hvor godt jeg egentlig liker han. Men, da kommer jeg nok bare til å føle meg dum når han likevel ikke vil. Samtidig er jeg redd for at han skal bli såret hvis jeg bare sier at det er over og ikke forteller han at jeg liker han. 

Jeg er håpløs, og jeg vet det selv. Jeg bryr meg skikkelig om denne mannen, og jeg har store problemer med å gi slipp på han selv om jeg vet at jeg må det. 

Gjest Froning
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er håpløs, og jeg vet det selv. Jeg bryr meg skikkelig om denne mannen, og jeg har store problemer med å gi slipp på han selv om jeg vet at jeg må det. 

Du er ikke håpløs..

Du må bare kjøre "full commitment" og velge å ikke se deg tilbake. Innerst inne vet du selv at det er best på sikt. Du vil ikke  plage deg selv og bruke dyrebar tid på noe som ikke kommer til å skje.

Finnes sikkert mange menn der ute som liker deg tilbake som ikke er like slitsomme å forholde seg til :)

Lykke til! Vær sterk!

AnonymBruker
Skrevet

Si til han at du må videre og derfor avslutter all kontakt. Og så sier du "lykke til videre" og sletter han fra alle medier. 

Gjør det for egen selvrespekt. Det vil føles tomt en kort stund, men så vil du føle deg som den vinneren du er :) 

Anonymkode: eeedf...c8d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...