Gå til innhold

5 år, og overnatting mas :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har 5 åringene i mitt barns barnehage (de begynner på skolen til høsten), begynt å mase om overnatting. Jeg synes det er litt tidlig for det enda, men samtidig så er jeg positiv til det.Mitt barn har ingen problemer med overnatting hos andre, så det hadde gått fint. Mitt barn og mitt barns bestevenn kjenner hverandre veldig godt og jeg har god kontakt med foreldrene til mitt barns bestevenn. Men samtidig føler jeg det er tidlig? Deres erfaringer? 

Når begynte barnet/barna deres å overnatte hos venner? :)

Anonymkode: 7a7df...9c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min sønn og bestevennen hans har overnattet hos hverandre siden de var 2. ;) Dvs. bestevennen overnattet hos oss fra de var 2, min sønn turte ikke før han var nesten 4. Vi foreldre kjenner hverandre godt og er mye sammen da, så det kan nesten sammenlignes med å overnatte hos tante og onkel.

Overnatting hos andre har det ikke vært spørsmål om enda, selv om han nå har en veldig god venn til, men de har såvidt begynt å være med hverandre hjem. De er nesten 6 nå.

Anonymkode: 8223a...de1

Skrevet (endret)

Har ikke barn, men jeg overnattet hos venner da jeg var 5.  Gikk helt fint for meg, men husker at venninnen min som overnattet hos oss ombestemte seg og måtte hentes av foreldrene på kvelden. Synes ikke det er noe ille om man skulle ombestemme seg. 

Endret av Gardermobanen
AnonymBruker
Skrevet

jeg dro på min første overnatting da jeg var tre. Gikk helt fint.

Anonymkode: 19909...925

AnonymBruker
Skrevet

Overnattet hos min beste venninne når jeg gikk i barnehagen. Vi var vel rundt 4-5 år. På tide å kutte navlestrengen 

Anonymkode: f12e2...f2a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle overnatte hos naboen for første gang da jeg var 5, men det endte med at jeg gikk hjem klokken 19:P Så tok det seks år før jeg overnattet hos noen igjen:p 

Anonymkode: c0114...f19

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overnattet hos min beste venninne når jeg gikk i barnehagen. Vi var vel rundt 4-5 år. På tide å kutte navlestrengen 

Navlestrengen ble kuttet ved fødselen :fnise: Duh! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle overnatte hos naboen for første gang da jeg var 5, men det endte med at jeg gikk hjem klokken 19:P Så tok det seks år før jeg overnattet hos noen igjen:p 

Anonymkode: c0114...f19

Hehe, uff da :P :fnise:

Skrevet

Mine startet i 4-5 årsalderen . 

Koselig det😊

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, klart. 4-5år-salderen er alderen da man reiser på interrail og tar seg en fest med vennene. På tid å kutte strengene ja.

Anonymkode: 94285...b04

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke barn skjønner jeg.... Så hvorfor svare??

Anonymkode: 31045...08d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min er 7, ferdig med 2. klasse og har begynt overnattingskjøret for ett par måneder siden. Og nå tar det av. Koselig, ja, men det er utrolig mye masing om overnatting nesten hver helg, enten så er han borte, eller så er det andre unger som overnatter hos oss. Jeg synes faktisk det er litt slitsomt jeg! Men sånn skal det vel være... 

Lillsøster på 5, snart 6, maser om å få begynne med overnatting. Har sagt hun får lov når hun begynner på skolen til høsten, barnehage-barn skal ikke sove borte hos andre. Hun har godtatt den. :P

Anonymkode: cc70e...113

Skrevet

Datteren min startet å overnatte hos venner  da hun var 5. Samme med vennene hennes minus en som ikke tør overnatte borte enda (de er 8 år nå). Så hun blir hentet på kvelden i pysjamas slik at hun får vært med på det meste som har med overnatting å gjøre (minus sovingen).

Skulle det ikke fungere med overnattingen så kan du jo hente han/han blir kjørt hjem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...