Gå til innhold

Trenger hjelp/innspill, er helt blank!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Snart er fristen her for å omprioritere studieønsker, og jeg aner fortsatt ikke hva jeg skal lande på. Jeg har satt opp en del studier på listen, men aner ikke hvilke av de jeg bør satse på med tanke på jobbmuligheter. Jeg har egentlig ikke hverken tid eller råd til å velge feil studie, jeg vet bare at jeg ønsker å komme i gang med utdanning, og da helst noe jeg har ok muligheter til å få relevant jobb innen etter avsluttet studie. 

Jeg kunne virkelig trengt litt hjelp til å sortere tankene, og håper noen har noen innspill å komme med..

Helt vilkårlig oppsatt er listen som følgende:

1. Matteknologi  2. Agronomi  3. Spansk, språk og latinamerikastudier  4. Skogfag  5. Skogbruk  6. Fiskeri-og havbruksvitenskap  7. Optometri  8. Utmarksforvaltning  9. Biomarin innovasjon.

Mye forskjellig her, men jeg har egentlig aldri hatt noen klar retning jeg har ønsket å gå i. Jeg vet de fleste studiene antageligvis ikke er særlig fornuftige å velge med tanke på jobbmarkedet i dag..Har hørt om de som har måttet studere videre da de ikke har fått jobb etter å ha fullført en bachelor innen flere av disse studiene. 

Råd mottas med stor takk!

Anonymkode: d4436...2ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan iallefall bekrefte at det er lite jobber for matteknologer. 
Er ikke helt sikker på tallene, men tror rundt 70 % av min klasse gikk videre på master. 
Men, jeg er en av de heldige som allerede har min andre relevante jobb, og jeg føler jeg virkelig har valgt riktig yrke. Kjempespennende og utfordrende! 
Den beste sjansen for jobb er nok igjennom stedet man har praksis, eller bedriften man skriver bachelor for, eller om man vil bo langt unna by. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Greit å vite. Takk for svar :)

Ts

Anonymkode: d4436...2ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...