Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Nå jeg i den 10 mnd med prøving etter jeg kastet pillen, og nå blir jeg bare mer og mer deprimert over at det ikke skjer noe.

etter jeg sluttet med ppillene og brgynte prøvingen så har jeg gått ned 7 kg, og fått masse acne både ansikt og rygg. Hadde jeg vært gravid så hadde jeg driti i det, men for meg så virker det som om prøvingen bare har hatt negative konsekvenser for meg.

legen min har sagt at hun mistenker at jeg har mistet eggløsningen fordi jeg er så tynn, og jeg får sikkert ikke Begynt på pergo når jeg er undervektig heller.. 

sliter masse med å gå opp i vekt, og ser kun ett skranglete kvisete skjellet når jeg ser meg i speilet.. puppene mine er også så og si borte. Blir så umotivert og lei meg over at dette ikke går min vei. Blir sjalu hver gang jeg ser folk med barn og tenker hver gang jeg ser folk med flere barn at "hvorfor kunne ikke du hatt en mindre så jeg kan ha en "

og føler verden bare er urettferdig.. 

måtte bare få ut litt frustrasjon .. 

Anonymkode: ee3e0...79f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg virkelig godt! Jeg er også litt undervektig. Veier 48 kg og er 1.68 høy. Er på vår 15. Mnd nå, så skjønner deg virkelig godt! Ingenting galt med mannen og meg. Men jeg tror ikke at det at jeg veier litt for lite har noe å si, ettersom at jeg tester etter eggløsning og vet jeg har eggløsning pluss at mensen kommer nøyaktig 14 dager etter positiv el test.. 

Akkurat sånn har jeg også tenkt! Når jeg ser noen med flere barn :( huff, det gjør ikke noe godt. Før vi begynte prøvingen så leste jeg om flere her inne som begynte å bli deprimerte for at de aldri ble gravide, og jeg tenkte at det kan virkelig ikke gå an å bli deprimert for dette! Men her sitter jeg 15 mnd senere og er deprimert og lei meg ganske ofte for barnløsheten :( jeg har slitt med sykdom osv tidligere i livet, men vet du, jeg synes faktisk denne barnløsheten er aller verst!! For de følelsene man sitter med mnd etter mnd og aldri få det til er virkelig veldig vondt! Noe bare vi som har prøvd lenge kan forstå! 

Men ettersom legen din misstenker at du har mistet eggløsningen din, har du mensen da? For har du mensen så er det veldig stor sannsynlighet for at du har eggløsning også! Har du prøvd å tempe og bruke eggløsningstester? Anbefales!

jeg krysser fingrene for at både meg og deg blir gravide iløpet av sommeren/høsten nå!:) 

Anonymkode: cd1b9...5ed

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg virkelig godt! Jeg er også litt undervektig. Veier 48 kg og er 1.68 høy. Er på vår 15. Mnd nå, så skjønner deg virkelig godt! Ingenting galt med mannen og meg. Men jeg tror ikke at det at jeg veier litt for lite har noe å si, ettersom at jeg tester etter eggløsning og vet jeg har eggløsning pluss at mensen kommer nøyaktig 14 dager etter positiv el test.. 

Akkurat sånn har jeg også tenkt! Når jeg ser noen med flere barn :( huff, det gjør ikke noe godt. Før vi begynte prøvingen så leste jeg om flere her inne som begynte å bli deprimerte for at de aldri ble gravide, og jeg tenkte at det kan virkelig ikke gå an å bli deprimert for dette! Men her sitter jeg 15 mnd senere og er deprimert og lei meg ganske ofte for barnløsheten :( jeg har slitt med sykdom osv tidligere i livet, men vet du, jeg synes faktisk denne barnløsheten er aller verst!! For de følelsene man sitter med mnd etter mnd og aldri få det til er virkelig veldig vondt! Noe bare vi som har prøvd lenge kan forstå! 

Men ettersom legen din misstenker at du har mistet eggløsningen din, har du mensen da? For har du mensen så er det veldig stor sannsynlighet for at du har eggløsning også! Har du prøvd å tempe og bruke eggløsningstester? Anbefales!

jeg krysser fingrene for at både meg og deg blir gravide iløpet av sommeren/høsten nå!:) 

Anonymkode: cd1b9...5ed

Hei! tusen takk for svar. er litt i trøst i at jeg ikke er alene om dette, selvom det ikke er noe hyggelig for verken deg eller meg at vi sitter i denne situasjonen.

Jeg veien 49 kg og er 166 cm høy, så har klart å gått opp en eller to kilo. Jeg har hatt mensen som ei klokke fra ca 6 uker etter pilleslutt, men de to siste mensene mine har vært 6-7 dager forsinket, og mye kortere enn vanlig. har jo selvfølgelig testet som en gal, men ingen graviditet.

Begynte såvidt med ferilitetsmonitor men fikk aldri positive tester (tester heller ikke mange ganger)  derfor legen sa at hu mistenkte at jeg hadde mistet eggløsningen og at man gjerne mister den før menstruasjonen. så legen min ba meg legge vekk fokuset fra eggløsningstester og heller fokusere på å legge på meg.

Jeg har ett stebarn som mannen min har fra tidligere forhold som forøvrig var veldig uplanlagt derfor er han også veeeldig utålmodig. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! tusen takk for svar. er litt i trøst i at jeg ikke er alene om dette, selvom det ikke er noe hyggelig for verken deg eller meg at vi sitter i denne situasjonen.

Jeg veien 49 kg og er 166 cm høy, så har klart å gått opp en eller to kilo. Jeg har hatt mensen som ei klokke fra ca 6 uker etter pilleslutt, men de to siste mensene mine har vært 6-7 dager forsinket, og mye kortere enn vanlig. har jo selvfølgelig testet som en gal, men ingen graviditet.

Begynte såvidt med ferilitetsmonitor men fikk aldri positive tester (tester heller ikke mange ganger)  derfor legen sa at hu mistenkte at jeg hadde mistet eggløsningen og at man gjerne mister den før menstruasjonen. så legen min ba meg legge vekk fokuset fra eggløsningstester og heller fokusere på å legge på meg.

Jeg har ett stebarn som mannen min har fra tidligere forhold som forøvrig var veldig uplanlagt derfor er han også veeeldig utålmodig. 

Legg vekk den monitoren, den er ikke noe bra, det er kjempemange som aldri får positive tester på den. Om det er fordi man tester en gang i døgnet eller fordi testene er lite sensitive aner jeg ikke. Men jeg brukte den 3 mnd og var overbevist om at jeg ikke hadde eggløsning etter å aldri ha testet positivt. Jeg byttet til de enkleste digitale fra clearblue som koster ca 300 for 10 stk på apoteket. Og testet i perioden jeg selv trodde eggløsning lå med tanke på sykluslengde. Jeg fant eggløsning med en gang. Testet da paralellt med monitor, den slo ikke ut. Jeg har slått ut hver mnd på andre tester.

Anonymkode: 45160...9b1

• Liker 1
Skrevet

Er i samme båt! Er over 2 år prøver her. Er undervektig og har vært det hele livet. Har visst ikke jevnlig eggløsning... En klem fra meg til deg. Det er utrolig sårt å slite med å bli gravid, det har vært noen tårer her kan du si.

Og ikke gi opp, krev utredning og svar! Jeg fikk henvisning til laparoskopi for infertilitet, og de fant en god del endometriose.

Lykke til! :-)

AnonymBruker
Skrevet

Kan du kanskje forsøke næringsdrikker fra apoteket, kanskje de kan hjelpe deg med å gå opp i vekt?

Anonymkode: 0b2c3...ad8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei TS. J3g forstår godt at du er frustrert! 

Viss du har gått ned mye i vekt siden du begynte prøvingen, så kan det være pga stress. Stress påvirker kroppen og hormonene.

Jeg har et godt tips til deg, prøv å tenke på noe annet en graviditet.. vet det kan være vanskelig når barne ønsket er høyt. Målet ditt nå burde være på slappe mer av og finne roen, kanskje du kan begynne å trene litt styrke trening?

Nå er ikke jeg prøver men da jeg var svært undervektig  (171 cm og 45 kilo), begynte jeg straks og spise næringsrik frokost og trente 4 ganger i uken. Du kan spise for eksempel egg, og bønner, pluss godt brød eller havregrynsgrøt. Jeg innførte regelmessige måltider slik at jeg aldri gikk glipp av et måltid. Etter 8 måneder hadde jeg klart og gå opp 15 kilo, nå 3 år senere spiser jeg fortsatt regelmessig og har klart å holde vekten stabil. Treningen gav meg mer matlyst!!!

Slet med matlyst selv, og kampen om å holde vekten stabil har vært tøff. Men så lenge du går inn for at du skal klare dette, så klarer du også det! Btw; jeg mistet mensen da jeg var undervektig, nå har jeg fått den tilbake og har veldig stabil syklus på 28 dager.

Anonymkode: a78e8...f62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 26.6.2017 den 21.56, Rosmerta skrev:

Er i samme båt! Er over 2 år prøver her. Er undervektig og har vært det hele livet. Har visst ikke jevnlig eggløsning... En klem fra meg til deg. Det er utrolig sårt å slite med å bli gravid, det har vært noen tårer her kan du si.

Og ikke gi opp, krev utredning og svar! Jeg fikk henvisning til laparoskopi for infertilitet, og de fant en god del endometriose.

Lykke til! :-)

Tusen takk! Veide meg i dag og hadde visst gått ned til 47kg igjen, så må bare kjempe videre og ikke miste trua

AnonymBruker
Skrevet
På 26.6.2017 den 22.00, AnonymBruker skrev:

Kan du kanskje forsøke næringsdrikker fra apoteket, kanskje de kan hjelpe deg med å gå opp i vekt?

Anonymkode: 0b2c3...ad8

Ja har kjøpt meg de så prøver i få i meg en sånn før jeg begynner på jobb ( er oppe klokken 0500 så spiser aldri frokost)

skulle ønske de ikke var så sinnsykt dyre. Prøvde å få de på blå resept men fastlegen mente jeg måtte til spesialist for å få det

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS. J3g forstår godt at du er frustrert! 

Viss du har gått ned mye i vekt siden du begynte prøvingen, så kan det være pga stress. Stress påvirker kroppen og hormonene.

Jeg har et godt tips til deg, prøv å tenke på noe annet en graviditet.. vet det kan være vanskelig når barne ønsket er høyt. Målet ditt nå burde være på slappe mer av og finne roen, kanskje du kan begynne å trene litt styrke trening?

Nå er ikke jeg prøver men da jeg var svært undervektig  (171 cm og 45 kilo), begynte jeg straks og spise næringsrik frokost og trente 4 ganger i uken. Du kan spise for eksempel egg, og bønner, pluss godt brød eller havregrynsgrøt. Jeg innførte regelmessige måltider slik at jeg aldri gikk glipp av et måltid. Etter 8 måneder hadde jeg klart og gå opp 15 kilo, nå 3 år senere spiser jeg fortsatt regelmessig og har klart å holde vekten stabil. Treningen gav meg mer matlyst!!!

Slet med matlyst selv, og kampen om å holde vekten stabil har vært tøff. Men så lenge du går inn for at du skal klare dette, så klarer du også det! Btw; jeg mistet mensen da jeg var undervektig, nå har jeg fått den tilbake og har veldig stabil syklus på 28 dager.

Anonymkode: a78e8...f62

Tusen takk for svar og støttende ord! Ja, såvidt og smått begynt å trene litt nå! Håper jeg får mer ork av det og ikke minst blir mer sulten! Bå er det slik at jeg kan gå typ hele dagen uten å spise og i det hele tatt bli sulten. Men nå som det har gått så langt så har jeg jo selvfølgelig tatt meg selv skikkelig på det og prøver å spise hele tiden..

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar og støttende ord! Ja, såvidt og smått begynt å trene litt nå! Håper jeg får mer ork av det og ikke minst blir mer sulten! Bå er det slik at jeg kan gå typ hele dagen uten å spise og i det hele tatt bli sulten. Men nå som det har gått så langt så har jeg jo selvfølgelig tatt meg selv skikkelig på det og prøver å spise hele tiden..

Men prøv å test med noen andre tester enn den monitoren, samtidig som du spiser deg opp igjen. Så lenge du er undervektig som jeg skjønner det som du er blitt, vil du antagelig ikke få utredning uansett før vekta er litt bedre så prøv å finn ut det du kan selv så lenge. At du er tynn trenger slettes ikke bety at du ikke har eggløsning dersom du stadig har menstruasjon. Test med andre tester enn den monitoren, den er som sagt: ikke noe god. 

AnonymBruker
Skrevet

Hei TS

Du sier ikke noe om alderen din / deres så langt jeg kunne se, for det er slika t jo eldre man blir jo lengre tid tar det desverre, og vi har prøvd i fem år nå med flere sa/ma underveis så jeg kan kanskje relatere meg til frustrasjonen din. Men jeg tror at din instilling har veldig mye å si, om du klarer holde motet oppe vil det hjelpe deg lang vei.

Lykke til videre.

Anonymkode: d74a2...b1e

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men prøv å test med noen andre tester enn den monitoren, samtidig som du spiser deg opp igjen. Så lenge du er undervektig som jeg skjønner det som du er blitt, vil du antagelig ikke få utredning uansett før vekta er litt bedre så prøv å finn ut det du kan selv så lenge. At du er tynn trenger slettes ikke bety at du ikke har eggløsning dersom du stadig har menstruasjon. Test med andre tester enn den monitoren, den er som sagt: ikke noe god. 

Jeg har blitt utredet og hatt laparoskopi, og har omtrent samme BMI som TS. Jeg var nok litt heldig med en flink spesialist som henviste videre. Men i hodet mitt hadde jeg en innstilling om at jeg ikke ville kjøpe forklaringen at det var undervekt som var forklaringen i mitt tilfelle.

Jeg er noen få kilo unna å være innafor normalen. Undervektige og overvektige blir også gravide ofte uten problemer, så jeg ville ikke slått meg til ro med en sånn forklaring før alt annet er utelukket. Hadde spesialisten slått seg til ro med den forklaringen hos meg ville jeg ikke fått avdekket dyp endometriose...

Så til TS: Lykke til!

Anonymkode: 355e9...75a

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS

Du sier ikke noe om alderen din / deres så langt jeg kunne se, for det er slika t jo eldre man blir jo lengre tid tar det desverre, og vi har prøvd i fem år nå med flere sa/ma underveis så jeg kan kanskje relatere meg til frustrasjonen din. Men jeg tror at din instilling har veldig mye å si, om du klarer holde motet oppe vil det hjelpe deg lang vei.

Lykke til videre.

Anonymkode: d74a2...b1e

Hei! Ja det er jeg klar over jeg er 22 år og min mann 29 år. 

Tusen takk for svar

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei!
Ikke gøy å ha det sånn...sender en klem.
Når jeg leser om p-pilleslutt, kviser, miste vekt og ikke bli gravid, så tenker jeg at kroppen din kanskje fortsatt er litt forstyrret etter p-pillene. Jeg vet leger osv sier at de ikke påvirker særlig lenge, men det er ikke min erfaring. Og er hormonene litt i ubalanse kan det være vanskelig å bli gravid. Anbefaler deg å prøve Vitex i noen mnd, den er fin for å regulere hormoner. Naturlig produkt, søk på iherb f.eks.

Og ellers, har du prøvd å måle temp for å sjekke at du har el? Måler du basaltemp og bruker en app som kindara, fertility friend eller liknende, så sier den også mye om hormonsamspillet ditt. Tempen går ned før el og opp etter el, og skal så holde seg høy helt til mens ideelt sett 10-14 dager etter el. Å kartlegge litt selv kan si om det ser ut til at det hormonelle er på stell eller ikke. Og gir noe å gjøre mens man venter :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...