Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg sånn at jeg har bachelor i vernepleierfaget. Men jeg har ikke hatt en vernepleierstilling enda, og det har vært vanskelig å få napp siden det for det første er mange om beinet, og for det andre; de fleste vil ha noen med jobberfaring.

For et år sida var jeg på intervju et sted her i kommunen jeg bor i. Jeg fikk ikke jobben, men nå har lederen der personlig kontakta meg da de igjen trenger nye vernepleiere. Jeg har ei venninne som jobber der, og hu har lagt inn mange gode ord om meg. Da arbeidslederen der ringte meg, fortalte han meg nettopp at min venninne har sagt så mye bra om meg, og han spørte om jeg ikke ville sende inn en søknad. Det sa jeg at jeg skulle gjøre, og nå har jeg fått intervju førstkommende torsdag.

Stedet jeg eventuelt skal jobbe på består av boliger der det bor mennesker med ulike funksjonshemninger.

Jeg har vært på jobbintervju før som sagt, men jeg ønsker å forberede meg mest mulig. Nå har jeg jo virkelig sjansen til å endelig få bli vernepleier! Så er det noen vernepleiere eller noen med lignende arbeidstittel som kan komme med tips til eventuelle spørsmål de kan komme til å stille? Jeg vil være så godt forberedt som jeg kan få blitt :)

+ En ting til.. Jeg har akkurat finni ut at jeg etter flere måneder med prøving har blitt gravid og er 6 uker på vei. Tenker absolutt ikke å fortelle noe om dette. Det er jo veldig tidlig enda, og selv om jeg håper av hele mitt hjerte at spira sitter, så er det ingen selvfølge. Men har jeg forstått det riktig, så er det heller ikke lov til å spørre om det? Oppsigelsestid i nåværende jobb er to mnd.

Setter stor pris på alle innspill!😊

Videoannonse
Annonse
Gjest Axyine86
Skrevet (endret)

Du er ikke pliktig til å informere om graviditeten. Da jeg var 6/7 mnd på vei sa legen min at jeg ikke var pliktig til å fortelle det og anbefalte meg å ta på en vid genser faktisk hvis jeg skulle på jobbintervju. I ettertid kan du dra en at du var så redd for å miste at du turte ikke si noe før 12 uker eller noe sånt. (Hvis du føler du må lette samvittigheten din ifht trangsynte arb.kollegaer/sjef☺)

Endret av Axyine86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...