DeLorean Skrevet 26. juni 2017 #1 Skrevet 26. juni 2017 Føler det er så mange som vil bli det. Et liv uten kjøtt? Går det virkelig ann? Elsker kjøtt jeg! Det er jo SÅ godt. Man må ha kjøtt, viktig det. Noen anti-vegetarianere her? Noen som meg, som ALDRI i verden skal bli det. Gi dere til kjenne folkens! 5
Høna79 Skrevet 26. juni 2017 #2 Skrevet 26. juni 2017 Samme her, elsker kjøtt og ikke snakk om å skulle bli vegetarianer. Tror trenden har noe med meatfree mondays og at det er blitt trendy å ha fokus på miljø og å være miljøbevisst. Hører stadig vekk argumentet om at "det dreier seg om å ta et valg og prøve å bidra litt". Samtidig hører jeg fra de samme folka at de kaller middagene sine for "greie" og "OK". Trist ville jeg tenkt, men folk er ulike 2
Gjest C.Tramell Skrevet 26. juni 2017 #3 Skrevet 26. juni 2017 Fordi vegetarmaten tar seg så godt ut på IG-bilder. Jeg spiser moderate mengder kjøtt og har ingen planer om å slutte med det.
Gjest Belle âme Skrevet 26. juni 2017 #4 Skrevet 26. juni 2017 Fordi det er bra for miljøet og enkelte er ikkje særleg lystne på å ete likene til dyr som måtte dø for å tilfredsstille appetittene deira. Eg er ikkje vegetarianer, men veganer. Og det kjem eg til å bli heilt til eg blir vaksen og eventuelt får meg eit par høns eg veit har det topp
Gjest Mayana Skrevet 26. juni 2017 #5 Skrevet 26. juni 2017 Kommer nok ikke til å kutte kjøtt helt men går nok over til et mer og mer grønt og sunt kosthold med årene.
Gjest Tassen10 Skrevet 26. juni 2017 #6 Skrevet 26. juni 2017 Jeg sluttet å spise kjøtt etter å ha sett videoer av hvordan produksjonsdyrene lever. Det der vil ikke jeg være en del av lenger. Men jeg spiser fisk fortsatt.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #7 Skrevet 26. juni 2017 Har ikke spist kjøtt på ti år; definerer meg selv som lakto-ovo-vegetarianer (eller kanskje flexiveganer?) spiser så lite av dyreprodukter som jeg kan, men har ikke gått helt cold-turkey. Det tror jeg heller ikke at jeg kommer til å gjøre. Skjønner ikke hvordan folk kan spise ei ku som har blitt fôret med flere kilo soya, når man heller bare kan spise soyaen direkte.. Jaja, folk får gjøre hva de vil. Jeg har i alle fall ikke tenkt å konsumere døde kropper og kadavre. Æsj! Anonymkode: 5ee3f...fb3 15
Minlillesky Skrevet 26. juni 2017 #8 Skrevet 26. juni 2017 16 minutter siden, DeLorean skrev: Føler det er så mange som vil bli det. Et liv uten kjøtt? Går det virkelig ann? Elsker kjøtt jeg! Det er jo SÅ godt. Man må ha kjøtt, viktig det. Noen anti-vegetarianere her? Noen som meg, som ALDRI i verden skal bli det. Gi dere til kjenne folkens! Jeg ønsker ikke at dyr skal lide for at vi skal få kjøtt på bordet.. Jeg har ikke kuttet ut kjøtt helt enda. Spiser fremdeles kjøttdeig en sjelden gang. Jeg spiser også fisk. Men annet kjøtt holder jeg meg unna. Synes vegetarburgerne er kjempegode Får kjøpt ferdige på butikken, og man kan lage selv. Jeg definerer meg ikke innenfor noen kategori. Jeg tenker på miljøet og at dyr ikke skal måtte lide for at oss mennesker skal ha kjøtt på bordet, pels på kåpen og skinn på vesken.. Man kan lage utrolig god mat uten kjøtt. Det er uendelig med variasjoner. Det gjelder bare å åpne øyene og utforske 13
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #9 Skrevet 26. juni 2017 35 minutter siden, Minlillesky skrev: Jeg ønsker ikke at dyr skal lide for at vi skal få kjøtt på bordet.. Jeg har ikke kuttet ut kjøtt helt enda. Spiser fremdeles kjøttdeig en sjelden gang. Jeg spiser også fisk. Men annet kjøtt holder jeg meg unna. Synes vegetarburgerne er kjempegode Får kjøpt ferdige på butikken, og man kan lage selv. Jeg definerer meg ikke innenfor noen kategori. Jeg tenker på miljøet og at dyr ikke skal måtte lide for at oss mennesker skal ha kjøtt på bordet, pels på kåpen og skinn på vesken.. Man kan lage utrolig god mat uten kjøtt. Det er uendelig med variasjoner. Det gjelder bare å åpne øyene og utforske Kjøtt er kjøtt og alle dyr lider samme sjebne,og hva fisken angår så har ikke den den så jævla bra heller. Men hvis du er opptatt av at dyr ikke skal lide burde du sette deg inn i hvordan egg og meieri industrien fungerer.Da snakker vi om lidelse. Anonymkode: 4f0c6...bb4 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #10 Skrevet 26. juni 2017 43 minutter siden, Tassen10 skrev: Jeg sluttet å spise kjøtt etter å ha sett videoer av hvordan produksjonsdyrene lever. Det der vil ikke jeg være en del av lenger. Men jeg spiser fisk fortsatt. Fisken har det ikke så jæva bra den heller. Og hvis du ikke vil være en del av den industrien som fører til lidelse for dyra så burde du styre mot veganisme.Sett deg inn i hvordan egg og meieri industrien fungere du. Anonymkode: 4f0c6...bb4 1
Million Skrevet 26. juni 2017 #11 Skrevet 26. juni 2017 (endret) Jeg elsker en blodig biff, så jeg har ingen planer om å bli vegetarianer eller noe. Kan ikke tenke meg et liv uten kjøtt. Liker fisk og kylling også! Liker ikke fårekjøtt da, og spiser begrenset med svinekjøtt. Men det har med smak å gjøre. Men det er smak og behag selvfølgelig. Folk må få spise hva de vil. Jeg elsker grønnsaker, men vil ha kjøtt også. Endret 26. juni 2017 av Million 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #12 Skrevet 26. juni 2017 Det handler ikke om smaken, det handler om at man setter verdier over personlig nytelse. Akkurat slik dere aldri kunne gått til en hore selv om dere synes sex er deilig. Eller andre tilsvarende greier dere velger bort selv om dere ville likt det, fordi dere mener det er galt Anonymkode: 7d87a...aee 20
Gjest Tassen10 Skrevet 26. juni 2017 #13 Skrevet 26. juni 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fisken har det ikke så jæva bra den heller. Og hvis du ikke vil være en del av den industrien som fører til lidelse for dyra så burde du styre mot veganisme.Sett deg inn i hvordan egg og meieri industrien fungere du. Anonymkode: 4f0c6...bb4 Jeg spiser ikke oppdrettsfisk, så den fisken jeg spiser har hatt det som fisken i vannet. Bokstavlig talt. Jeg drikker ikke melk, og velger økologisk de gangene jeg spiser meieriprodukter eller egg. Jeg er ikke perfekt, men et sted må man starte. Og jeg startet med å kutte ut kjøttet.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #14 Skrevet 26. juni 2017 Folk blir med bevisste på alt. I tillegg er det så mange misvisende og forvirrende kostholdsråd. Tror folk bare velger å satse på en ting. Selv hadde jeg ikke klart å leve uten kjøtt, og tror ikke det er sunt å være vereterianer heller. Mitt bidrag er å leve uten plast så langt det går. Anonymkode: c95ec...c70 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #15 Skrevet 26. juni 2017 De tre første innleggene i denne tråden er gode eksempler på at ikke alle er i stand til å forstå at ikke alle tenker og føler på samme måte som dem selv. Selv spiser jeg kjøtt sjeldent. Grunner jeg ofte trekker fram er økonomi (kjøtt er fremdeles dyrt), etikk og miljø, men sannheten er at jeg ikke synes kjøtt er så voldsomt mye bedre enn vegetarmat. Det er greit, liksom, men det blir ofte seigt, tørt eller smakløst. Når jeg spiser kjøtt velger jeg gjerne innmat, for det smaker mye mer enn de fine kjøttstykkene, og skal jeg ha noe blodig vil jeg mye heller ha en saftig lever enn en kjedelig biff. Jeg spiser også noen høner i året, men kylling har jeg ikke kjøpt på årevis, for kylling er så tørt og smakløst at man likegjerne kan lage samme rett uten. Anonymkode: 81eac...c0a 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #16 Skrevet 26. juni 2017 3 minutter siden, Tassen10 skrev: Jeg spiser ikke oppdrettsfisk, så den fisken jeg spiser har hatt det som fisken i vannet. Bokstavlig talt. Jeg drikker ikke melk, og velger økologisk de gangene jeg spiser meieriprodukter eller egg. Jeg er ikke perfekt, men et sted må man starte. Og jeg startet med å kutte ut kjøttet. Økologisk er bare en fint navn for at folk skal kjøpe produkt med bedre samvittighet. Kua blir fortstatt tvanginseminerit og frattatt kavlen rett etter fødsel og hankyllinger blir fortsatt kvernet opp levende. Men for alle del et sted må man starte ja det er jeg helt enig i,men er man opptatt av dyrevelferd så er endestasjoen veganisme Og detter er ikke ment som et dømmende innlegg 😄 Anonymkode: 4f0c6...bb4 7
_popcorn_ Skrevet 26. juni 2017 #17 Skrevet 26. juni 2017 Det finnes mye skikkelig nydelig vegetarmat! Jeg spiser gjerne vegetarisk om jeg skal spise med venner/familie som er vegetarianere, selv om jeg også liker kjøtt. Man må ikke ha kjøtt. Ordet anti-vegetarianer får meg heller til å tenke på noen som spiser kjøtt på ren trass mot vegetarianere, ikke fordi kjøtt faktisk smaker godt. Det går fint an å like/spise kjøtt og samtidig respektere at andre velger bort kjøtt uansett om det er smak, politikk, kultur eller verdier som står bak valget. 13
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #18 Skrevet 26. juni 2017 Jeg vet ikke hvordan kjøtt smaker. Sluttet å spise kjøtt som bitteliten. Anonymkode: f25b5...74c 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #19 Skrevet 26. juni 2017 Jeg ble selv vegetarianer av moralske årsaker et par år før motebølgen kom til Norge. Grunnen til at det er "inn" å spise lite kjøtt kan jeg se for meg har noe med den avslappende livsstilen i California/USA som enkelte ønsker å imitere, samt det å finne seg selv som tenåring eller ung voksen. Å være vegetarianer/veganer i visse miljøer kan være edgy på samme måte som det å være bifil, ha nesering, og narkotika (nb: ingen korrelasjon mellom tingene jeg har nevnt). For enkelte er det nok bare en fase, mens for andre så er det et livsstilsvalg som varer ut resten av livet. En annen årsak kan jo også være at sosiale media har gjort det lettere for oss å se hva supermodeller og andre kjendiser har på tallerkenen deres. Plantebasert mat blir ofte brukt for å holde seg slank og vedlikeholde en plettfri hud, noe som flere lett mottakelige unge jenter sikkert lar seg inspirere av. Ved siden av moderne helserelaterte artikler om et kjøttfritt kosthold er det nok flere som prøver seg på et vegetarisk eller vegansk kosthold i form av diett med mål å bli slank og sunn uten å gjøre en betydelig innsats selv. Anonymkode: 80a2d...786 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #20 Skrevet 26. juni 2017 Har vært veganer i fem år, og for meg hadde det ingenting med hva som er "in" å gjøre. Her jeg bor (Finnmark) blir det uansett ikke sett på som noe kult å være veganer, heller tvert imot. Det krever mye mot å gå imot strømmen, og det har til tider vært tungt - ikke fordi jeg savner kjøtt, kumelk eller egg, for det gjør jeg ikke - men på grunn av alle kommentarene man før. Mange er greie, men det er alltids noen som skal gjøre narr av deg når du skiller deg ut. Hadde aldri gjort dette om min eneste motivasjon var at det var "in". Å bli veganer har åpnet en helt ny matverden for meg, med mange spennende nye matvarer, kombinasjoner, ideer og smaker. Jeg går ikke tilbake, uansett hvor "ut" det er å være vegetarianer/veganer! Anonymkode: a4d54...317 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå