Gå til innhold

Gave til baby. Hva heter de store kjøpesentrene Europa?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ser nemlig etter en gave (gyngehest) til tantebarnet mitt. (er anonym nå, for jeg vet søstera frekventerer sidene her. :wink: )

Saken er den at jeg har forelsket meg i noen fantastiske kvalitets-gyngehester som produseres i Texas, USA. Men den kommer til slutt på rundt 3000,- etter frakten som er det dobbelte av kjøpesummen. Nå lurer jeg på om de store varehusene og lekebutikkene i Europa kan ha noe tilsvarende. (frakten blir jo mye billigere da) Sånne flotte kvalitestleker som kan gå i arv vet dere. Vil gjerne gi noe som varer. I Norge finnes det jo ikke noe sånt. (har lett).

Noen som vet hva de store varehusene i Europa heter, sånn at jeg kan undersøke der?

KJEMPE KJEMPEtakknemlig om dere har lyst til å komme med input altså. Er så skuffa nå over at planen min gikk i xxx :cry:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis gyngehesten du tenkte på koster 1000,- (pluss 2000,- i frakt), virker det jo som du kan tenke deg å legge litt penger i denne gaven. Jeg vil tro at du kan få laget en kjempefin gyngehest for 1000,- eller 1500,- Sjekk Gule Sider, og ring en snekker i nærheten. Jeg fikk laget en kjempefin krakk hos en snekker i nærheten av Maridalsveien et sted, men det er mange år siden... Har ingen adresser eller tips, men sjekk litt rundt. Det er jo kjempekoselig med gaver som kan gå i arv, flott idé!

Ikke helt svar på spørsmålet ditt, men kanskje det kan hjelpe deg til å skaffe en gave du blir like fornøyd med? Hvis du ikke kan slippe tanken på den bestemte gyngehesten du har forelsket deg i, er det greieste sikkert å kontakte produsenten, de kan fortelle deg om de har forhandlere i Europa.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk skal du ha for kjapt svar! Jeg er redd gyngehester av det slaget er en liten spesialitet, så det er vel ikke bare bare for en snekker/ treskjærer å få til, men det kan jo hende du har rett i at det muligens finnes kompetanse på det feltet i Norge også.

Har allerede kontaktet produsenten da. USA er nok så stort at de ikke har behov for det europeiske markedet. Jeg tenkte nemlig som deg - at de kan ha europeiske distributører. Men den gang ei... :-?

Gjest allium
Skrevet

Har du sett gyngesauene de har på Husfliden ?

Gjest Anonymous
Skrevet
:Nikke: Vanskelig når man vet akkurat hva man vil ha. Sau er bare ikke hest... :wink:
Gjest Plonk ikke innlogget
Skrevet

Har en venninne som jobbet som arbeidsleder på en vernet bedrift på Midttun i Bergen for noen år siden, der produserte de gyngehester og andre tregjenstander. Mamma kjøpte to til barnebarna husker jeg, de var kjempefine. Men nå husker jeg ikke hva virksomheten heter, og jeg fant det ikke da jeg søkte på Google eller Gule Sider heller... Du kan jo lete litt selv hvis du klarer, vet ikke hva jeg skal kalle en sånn bedrift, fant ikke noe søkeord å lete på...

Det største franske varemagasinet heter Galeries Lafayette, hvis du vil sjekke der... vet ikke om de har nettside, men det kan godt hende.

Skrevet

Du spør etter navn på store varehus i Europa, så jeg tenkte jeg kunne liste opp de jeg husker i farten - om de har websider vet jeg ikke, ei heller om det er til hjelp for deg, men jeg prøver:

Harrods - England

Eldon Square - England

Newgate - England

Magasin du Nord - Danmark

Salling - Danmark

Fetter BR - Danmark

Ja, se så var hodet tomt, gitt... Håper du finner det du leter etter!

Gjest Anonymous
Skrevet

Ta en kikk på Mothercare også , der ligger jo over alt

www.mothercare.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...