Gå til innhold

La sommerruller ligge natta over

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går det? Tenkte å lage se før jeg legger meg i kveld og ta de med på jobb i morgen. Eller kommer de til å revne?

Anonymkode: 30da7...f70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er egentlig sommerruller?

• Liker 2
Skrevet

Nei, rispapiret er vel litt elastisk og revner vel ikke etter en natt i kjøleskap.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går det? Tenkte å lage se før jeg legger meg i kveld og ta de med på jobb i morgen. Eller kommer de til å revne?

Rullene bør ikke være ferdig rullet dagen før, men et par timer går bra.

Det du kan gjøre er å ha alle ingrediensene klart på en tallerken el no. Kok opp vann fra vannkokern, har alltid 50%kokt vann+50% lunka vann ellers blir det for varmt å soake rispapirene i. Det tar jo kun 2min å rulle 4 ruller om gangen så hvorfor gjøre det dagen før?

Pakk det i folie el plastpose da holder de seg bedre.

Hva har du i rullene dine forresten? alltid godt med nye ideer :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, John_Felipe skrev:

Rullene bør ikke være ferdig rullet dagen før, men et par timer går bra.

Det du kan gjøre er å ha alle ingrediensene klart på en tallerken el no. Kok opp vann fra vannkokern, har alltid 50%kokt vann+50% lunka vann ellers blir det for varmt å soake rispapirene i. Det tar jo kun 2min å rulle 4 ruller om gangen så hvorfor gjøre det dagen før?

Pakk det i folie el plastpose da holder de seg bedre.

Hva har du i rullene dine forresten? alltid godt med nye ideer :) 

Det var et godt forslag. Takk! Har aldri laget det før, men syntes disse så gode og enkle ut. Er det vanskelig? Tenkte å øve meg litt kvelden før.

Skrevet

Kikket på oppskriften fra Trine og i kommentarfeltet står det at de bør lages og spises samme dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...