Solivagant Skrevet 27. juni 2017 #41 Skrevet 27. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal man ta på sko på do?? Og hvorfor må man ha sovetid på fly? Ellers er jeg helt enig at jeg aldri ville sendt en sjuåring på fly så lenge alene. Bare skjønner ikke hvorfor man må ha sko på do, går dit i sokkelesten hver gang jeg flyr jeg Anonymkode: 1468f...7b3 Vel, det vannet som er på gulvet på doene er ikke vann. De gulvene blir omtrent aldri vasket. Fysj så ekkelt å ikke gå med sko! Tidenes bakteriebombe. 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #42 Skrevet 27. juni 2017 10 timer siden, ViljaH skrev: Men trenger ikke barnet noen til å være med og finne doen, finne ut hvordan alle dingsene virker? Minne på å ta på sko på do? Finne ut av flymaten? Si fra på hjemturen at nå må alt legges bort og det er sovetid? Skeptisk. En litt trøtt unge (hvor viktig er det egentlig å passe på at en 7-åring sover på en 7-timers tur? ) med skitne sokker som spiser maten sin i feil rekkefølge og må spørre en flyvertinne om hvor doen er er ditt verste skrekkscenario? I så fall ser jeg ikke det store problemet... Anonymkode: 72990...07f 3
ViljaH Skrevet 30. juni 2017 #43 Skrevet 30. juni 2017 På 6/27/2017 den 9.48, AnonymBruker skrev: En litt trøtt unge (hvor viktig er det egentlig å passe på at en 7-åring sover på en 7-timers tur? ) med skitne sokker som spiser maten sin i feil rekkefølge og må spørre en flyvertinne om hvor doen er er ditt verste skrekkscenario? I så fall ser jeg ikke det store problemet... Anonymkode: 72990...07f Nei, det er småting en 7-åring kan trenge assistanse med underveis. Når man flyr hjem fra f.eks USA er det nattflyging så faktisk et poeng å prioritere søvn over underholdning. De større tingene er selvsagt at barnet kan bli utrygg og redd underveis, andre passasjerer kan være ufine underveis, bli sykt underveis, få problem med ørene og hyle hele veien, flyet får problemer og ender opp med noe annet enn rett til destinasjon / så blir det tull med hvem som passer barnet og barnet kommer på vidvanke i utlandet/skadet/redd/. Tenkte ikke jeg skulle ta den helt ut på dramatikken men OK. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #44 Skrevet 30. juni 2017 Ville aldri sendt en sjuåring alene på en så lang flytur! Det er lenge å sitte stille! Husk at flyvertinnene har andre oppgaver om bord. De har ikke tid til bare å konsentrere seg om et barn. Heller ikke ved en eventuell nødlanding eller annen nødprodedyre. Et barn på den alderen kan godt fly alene i Norge, eller på korte distanser, men 7 timer er alt for lenge. Da bør de være minst 10 år! Hilsen tidligere flyvertinne og nåværende barneskolelærer. Anonymkode: ef040...fa5 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #45 Skrevet 30. juni 2017 På 6/26/2017 den 20.04, Minlillesky skrev: Jeg hadde aldri i verden sendt avgårde mitt barn i den alderen på en 7 timer lang flytur over Atlanteren ALENE. Skal barnet mitt fly alene, så skal hun ha flydd mange ganger før, og vite hva turbulens osv er. Jeg hadde ikke klart å sitte hjemme og høre om flyet barnet sitter på fikk skikkelig turbulens og falt i stor høyde osv. Mulig det bare er meg, men jeg liker ikke fly i utgangspunktet. Innesperret i en boks i luften, og lander flyet i vannet, tror jeg det blir vanskelig for barnet å komme seg ut når folk er opptatt med å redde seg selv og trampe alle andre ned i panikk.. Jeg hadde ikke klart det rett og slett. Her beveger det seg over i hysteri. Hvor ofte lander fly på vann med overlevende? Har det skjedd mer enn en gang? Har barnet ditt vært i trafikken noen gang? Vært passasjer i en bil, eller krysset veien? Eller spist popcorn? Eller lekt i et lekeapparat? Alle de tingene er mye farligere enn å fly. Jeg sier ikke dermed at man bør sende 7-åringer alene over Atlanteren, men risikoen for flyulykker er IKKE en av tingene man trenger ta med i betraktningen. Anonymkode: 4ad7b...f5b 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #46 Skrevet 30. juni 2017 Bare jeg som reagerer at TS har sluttet å svare siden noen spurte hva barnet faktisk skulle der borte? Skal det besøke slektninger og familie? Får så vonde tanker i hodet når jeg hører om barn som blir forlatt til seg selv og fremmede mennesker. Anonymkode: f762b...e41 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #47 Skrevet 30. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Her beveger det seg over i hysteri. Hvor ofte lander fly på vann med overlevende? Har det skjedd mer enn en gang? Har barnet ditt vært i trafikken noen gang? Vært passasjer i en bil, eller krysset veien? Eller spist popcorn? Eller lekt i et lekeapparat? Alle de tingene er mye farligere enn å fly. Jeg sier ikke dermed at man bør sende 7-åringer alene over Atlanteren, men risikoen for flyulykker er IKKE en av tingene man trenger ta med i betraktningen. Anonymkode: 4ad7b...f5b På Air France ulykken var det en 11-åring som fløy alene. Utrolig trist å tenke at han var alene de siste minuttene av sitt liv. Uansett er det ikke bare oppe i lufta ting kan skje. Nødlanding etter at ett hjul har sprukket? Går som regel bra men kult for ungen å sitte der i timer mens de brenner av nok til å lande. Skal han/hun sitte der alene i frykten? Anonymkode: 1d5b1...973 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #48 Skrevet 1. juli 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: På Air France ulykken var det en 11-åring som fløy alene. Utrolig trist å tenke at han var alene de siste minuttene av sitt liv. Uansett er det ikke bare oppe i lufta ting kan skje. Nødlanding etter at ett hjul har sprukket? Går som regel bra men kult for ungen å sitte der i timer mens de brenner av nok til å lande. Skal han/hun sitte der alene i frykten? Anonymkode: 1d5b1...973 Hva med alle andre situasjoner hvor barnet er alene og kan komme ut for noe? Skal det sitte alene i frykten, eller skal det fotfølges av mor resten av livet? En flytur er noe av det minst farlige man kan foreta seg. Anonymkode: 4ad7b...f5b
Gjest Raiu Skrevet 1. juli 2017 #49 Skrevet 1. juli 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med alle andre situasjoner hvor barnet er alene og kan komme ut for noe? Skal det sitte alene i frykten, eller skal det fotfølges av mor resten av livet? En flytur er noe av det minst farlige man kan foreta seg. Anonymkode: 4ad7b...f5b Ja man fotfølger som regel barna sine, slipper litt og litt og til slutt lar de ta vare på seg selv når de blir eldre. En 7-åring er fortsatt under kategorien "behov for assistanse"
Orly Skrevet 1. juli 2017 #50 Skrevet 1. juli 2017 Ville sendt med boe å lese på, nettbrett og snacks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå